سوسک نان چیست و آن را معرفی کنید؟

3

ef8edd847cdf56b9a391f2f3c535d3487bc99f28 147 -   سوسک نان چیست و آن را معرفی کنید؟

  سوسک نان چیست و آن را معرفی کنید؟

  سوسک نان بیشتر در چه بستر هایی تکثیرمیشود و زیست این آفت چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
1

سوسک نان چیست و آن را معرفی کنید؟
حوه پیشگیری و خلاص شدن از شر سوسک های بیسکویت
biscuit beetle -   سوسک نان چیست و آن را معرفی کنید؟

اکثر مردم فکر نمی کنند که غذای خشک شده آنها از نظر آفت بررسی شود زیرا در جایی نیست که شما لزوماً انتظار آلودگی داشته باشید. کمدهای فروشگاه شما می تواند جایی برای رشد آفات مانند سوسک های بیسکویت (یا سوسک های داروخانه) باشد که می تواند باعث آلودگی و خطرات سلامتی شود و همچنین یک دردسر بزرگ است. در این راهنما ، همه مواردی را که باید در مورد سوسک های بیسکویت بدانید بررسی خواهیم کرد و برخی از سوالات متداول در مورد آلودگی ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوسک های بیسکویت چیست؟
سوسک های بیسکویت سوسک های کوچک ، پوسته سخت ، قهوه ای مایل به قرمز با بدنی بیضی شکل هستند که قوز کرده و با موهای کوتاه مایل به زرد پوشانده شده است. لاروهای آنها سفید ، هلالی شکل و مانند خشت است. سوسک های بیسکویت به دلیل شباهت های جسمی بسیار نزدیک به سوسک مبلمان معمولی (کرم چوب) هستند و اغلب با آن اشتباه گرفته می شوند. بنابراین توصیه می شود برای اطمینان از شناسایی صحیح آفت ، به یک متخصص مراجعه کنید.

این سوسکهای ریزخوار ، آدمهای آشفته ای نیستند و تقریباً از هر چیزی تغذیه می کنند ، اما عمدتاً به مناطقی که غذای خشک ذخیره می شود ، جذب می شوند. آنها کالاهایی مانند آرد ، ماکارونی ، غلات و – حدس می زنید – بیسکویت را هدف قرار می دهند. به دلیل عادت های غذایی آنها ، نام های متداول سوسک های بیسکویت سوسک های نان یا سوسک های داروخانه (در آمریکا) هستند ، اگرچه نام علمی آنها stegobium paniceum است.

این آفات آب و هوای معتدل را ترجیح می دهند و معمولاً در مکان های تاریک ، گرم و بدون مزاحمت اطراف منبع غذایی خود رشد می کنند – به عنوان مثال ، در پشت کمد خود روی برخی از غذاهای قدیمی که به ندرت استفاده می شوند و فراموش نکرده اید.

چرخه زندگی سوسک بیسکوییت چقدر است؟
ماده تخمهای خود را می گذارد – مروارید سفید و تقریباً غیرممکن است که با چشم غیرمسلح مشاهده شود – در یک منبع غذایی. تخمها بعد از اینکه تخم زدند ، حدود 4-5 ماه در مرحله لارو قرار دارند. در این مدت ، آنها از منبع غذایی تغذیه می کنند و ممکن است گسترش یابد و از یک محصول به محصول دیگر منتقل شوند – آنها می توانند به راحتی از طریق بسته بندی در بسیاری از زمان ها نفوذ کنند.

پس از آن لاروها حدود 12-18 روز وارد مرحله شفیره می شوند و سپس به یک فرد بالغ تبدیل می شوند. این قسمت از چرخه زندگی نسبتاً کوتاه است. سوسکهای بیسکویت بزرگسالان غذا نمی خورند ، در عوض حدود 3-4 هفته سرگردان می شوند و در این مدت تخمهای بیشتری می گذارند. سوسک های بیسکویت اغلب تخم های خود را روی منبع غذایی دیگری می گذارند اما به همان اندازه ممکن است در فاصله بسیار کمی از محل اصلی پرسه بزنند. آنها را می توان در مناطق دیگر اتاق مانند سطوح کار یا قاب پنجره ها یافت ، زیرا جذب نور می شوند. به شرط مساعد بودن شرایط ، سوسکهای بیسکویت سالانه حدود 4 عدد بچه دارند.

چگونه از شر سوسک های بیسکویت خلاص شویم
اگر متوجه این سوسک های کوچک قهوه ای در خانه خود شده اید ، باید سریعتر اقدام کنید. روند درمان بسیار مشابه سایر آفات مواد غذایی ذخیره شده است. ناحیه آسیب دیده باید کاملاً برآمده باشد ، مراقب باشید که از همه شکاف ها ، گوشه ها و شکاف ها عبور کند و سپس محتوای هوور باید مهر و موم شود. اطمینان حاصل کنید که هرگونه منبع غذایی آلوده را حذف و دفع کنید.

سپس باید از یک متخصص که می تواند ناحیه آلوده را به درستی بخور دهد و آن را درمان کند ، کمک بگیرید ، زیرا کنترل آفات DIY اغلب بی اثر است. یک شرکت کنترل کننده آفات رسمی ابزارهای مناسبی برای خلاص شدن از شر آفت ، پاکسازی کامل منطقه و اطمینان از عدم وجود علائم باقی مانده از آفات خواهد داشت. ممکن است از یک حشره کش مناسب و مناطق آلوده برای از بین بردن آفات مهاجرت کننده استفاده شود. آنها همچنین می توانند اقدامات پیشگیرانه را برای اطمینان از تکرار نشدن همان مورد به شما توصیه کنند.

چگونه از سوسک بیسکوییت جلوگیری کنیم
با دیدن اینکه منبع غذایی جاذبه اصلی سوسک های بیسکویت است ، یکی از راه های جلوگیری از آنها نگه داشتن مواد غذایی فله ای در خانه است. البته این گفته آسان تر از کار است ، اما شما می توانید فقط با خرید آنچه که نیاز دارید و پیگیری غذا ، سعی کنید آن را کاهش دهید تا غذای آن باز و فراموش نشود. غذایی را که دارید باید در ظروف کاملاً بسته و مهر و موم شده نگهداری کنید ، یا حداقل مطمئن شوید که دهانه آن با گیره نگهداری مواد غذایی بسته شده است – همین امر باعث می شود که بیات نشود!

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محیط ایده آلی برای ایجاد آفات ایجاد نمی کنید ، مواد غذایی خود را در یک منطقه خشک و خنک نگهداری کنید. این بدان معناست که مطمئن شوید در نزدیکی هیچ بخاری ذخیره نشده است و سعی در نگهداری آشپزخانه در دمای مطبوع دارید.

در آخر ، اطمینان حاصل کنید که محل های نگهداری مواد غذایی شما همیشه تمیز و مرتب بوده و هرگونه مواد غذایی ریخته شده را پاکسازی می کنند. این موارد شامل مناطقی است که به سختی قابل دسترسی هستند مانند کشوهای اطراف اجاق گاز ، پشت یخچال ، و گوشه های کوچک و جرقه ای که معمولاً فکر نمی کنید آنها را تمیز کنید و همچنین قفسه ها و کمدها.

سوالات متداول سوسک بیسکوییت
آیا سوسک های بیسکویت مضر هستند؟
نه ، سوسک های بیسکویت برای سلامتی مضر نیستند ، هرچند ممکن است منابع غذایی و محل های ذخیره سازی را با مدفوع یا تخم مرغ آلوده کنند ، بنابراین توصیه می شود کاملا تمیز و عمیق مناطق آلوده را تمیز کرده و مواد غذایی آلوده را دور بریزید.

چه عواملی باعث سوسک های بیسکوییت می شوند؟
لزوما علت خاصی وجود ندارد ، آنها فقط در جایی یافت می شوند که منبع غذایی وجود داشته باشد و باعث جذب آنها شده باشد.

چه چیزی سوسک های بیسکوییت را به خود جلب می کند؟
آنها مناطق گرمتر را دوست دارند و اغلب در مناطق گرم / گرم مانند مغازه ها یا کمدهای غذا یافت می شوند. آنها به چندین منبع غذایی مختلف از غذای حیوانات خانگی گرفته تا چرم جذب می شوند ، اما معمولاً غذاهای ذخیره شده خشک مانند غلات هستند.

آیا سوسک های بیسکویت می توانند پرواز کنند؟
بله ، سوسک های بیسکویت بالغ می توانند پرواز کنند ، اگرچه تغذیه نمی کنند و طول عمر آنها نسبتاً کوتاه چند هفته است.

آیا سوسک های بیسکویت گاز می گیرند؟
نه ، سوسک های بیسکویت انسان را گاز نمی گیرند – اما غذای شما را قلقلک می دهند!

آیا سوسک های بیسکویت ناقل بیماری هستند؟
نه ، سوسک های بیسکوییت شناخته شده برای حمل بیماری نیستند.

منبع : www.pestdefence.co.uk

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3313 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات