سوسک شپش دانه دارچیست و آن را معرفی کنید؟

3

a962363f47b09f0139eb60307f098ab6864e5641 147 - سوسک شپش دانه دارچیست و آن را معرفی کنید؟

سوسک شپش دانه دارچیست و آن را معرفی کنید؟

سوسک شپش دانه دار بیشتر در چه بستر هایی تکثیرمیشود و زیست این آفت چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
0

سوسک شپش دانه دارچیست و آن را معرفی کنید؟

طول اکثر سوسک های دانه ای بین 2 تا 3 میلی متر است و به رنگ قهوه ای یا قرمز تیره دیده می شوند. به طور معمول ، حشرات از نظر ظاهری کمی پهن به نظر می رسند. برخی از گونه های معمول سوسک دانه ای در کانادا از شش پیش بینی قفسه سینه که به تیغه های اره شباهت دارند ، به وضوح قابل شناسایی هستند. انواع خاصی از سوسک های دانه ای همچنین دارای چشم های بزرگ و برجسته ای هستند که باعث می شود شکل سر در مقایسه با گونه های دیگر به طور قابل توجهی پررنگ تر شود.

علائم آلودگی

از آنجا که تخمها و لاروهای سوسک دانه ای کوچک هستند و به سختی قابل تشخیص هستند ، تشخیص علائم قابل مشاهده آلودگی ممکن است دشوار باشد. با این وجود ، یکی از راه های تشخیص حضور سوسک های دانه ای ، بررسی دمای محصول بالقوه آلوده است. هنگامی که یک آلودگی به اندازه کافی شدید باشد ، دانه آسیب دیده تمایل به گرم شدن بیش از حد دارد. همچنین مشاهده سوسک های دانه بالغ که روی سطوح نزدیک محصولات ذخیره شده می خزند ، نشانگر احتمال آلودگی است. در غذاهای مهر و موم نشده و ذخیره شده ، ممکن است سوراخ های ورودی و خروجی قابل مشاهده باشد.

حذف سوسک غلات

مواد غذایی آلوده را دور بریزید ، اگرچه ممکن است قبل از شدیدتر شدن مشکل ، آلودگی را در معرض گرمای شدید یا سرمای شدید قرار دهید. استفاده از تله های فروشگاهی علاوه بر ادامه جاروبرقی و سایر مراحل بهداشتی ، ممکن است برای آلودگی های کوچکتر نیز م workثر باشد. از محصولات حشره کش نباید در اطراف محصولات غذایی استفاده شود ، اما سمپاشی در شکاف ها و شکاف هایی که حشرات در آن زندگی می کنند ممکن است به از بین بردن آفات کمک کند. برای آلودگی شدید ، ممکن است لازم باشد که برای از بین بردن کامل حشرات مهاجم ، با یک متخصص آموزش کنترل آفات تماس بگیرید.

چگونه می توان از حمله سوسک های غلات جلوگیری کرد

ساده ترین راه برای جلوگیری از هجوم سوسک غلات تمیز نگه داشتن و نگهداری مواد غذایی به درستی است. غذاهای خشک ، غلات ، غلات و ادویه را به مقدار کم خریداری کنید که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرند. قبل از باز کردن بسته های جدید ، با استفاده از محصولات قدیمی سهام را بچرخانید. در صورت امکان ، تمام مواد غذایی را در یخچال یا فریزرها در ظروف کاملاً بسته شده از شیشه ، فلز یا پلاستیک سنگین نگهداری کنید. شکافها و گوشه گوشه های محل نگهداری مواد غذایی را کاملاً تمیز کرده و در صورت امکان از جاروبرقی استفاده کنید و نشت مواد غذایی را به سرعت پاک کنید.

زیستگاه ، رژیم غذایی و چرخه زندگی
زیستگاه

سوسک های غلات در سرتاسر کانادا یافت می شوند ، معمولاً در انواع سازه های دست ساز مانند آسانسور غلات ، انبارها ، آسیاب ها ، انبارهای خانگی و اتومبیل های راه آهن و کشتی های باری که مواد غذایی را حمل می کنند وجود دارد. اکثر سوسک های دانه ای بالغ با بدن صاف شده خود می توانند به راحتی نفوذ کرده و در شکاف ها و شکاف ها پنهان شوند. بعضی از گونه ها تحمل بیشتری نسبت به دمای سردتر دارند ، که به بعضی از گونه های سوسک دانه اجازه می دهد تا در شمال دورتر زندگی کنند.

رژیم غذایی

سوسک های دانه ای همانطور که از نامش پیداست در درجه اول از غلات تغذیه می کنند. در حالی که انواع مختلف سوسک های دانه ای ممکن است از برخی غلات و غذاهای ذخیره شده طرفداری کنند ، لیست غلات ترجیحی تا حد زیادی در بین گونه ها مشابه است. به عنوان مثال ، سوسک دانه اره ای در درجه اول از جو دوسر ، گندم ، جو و خوراک دام ، همراه با مجموعه ای از غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده در خانه تغذیه می کند. گونه های دیگر مانند سوسک دانه بازرگان ، علاوه بر غلات ، دانه ها و میوه های خشک فرآوری شده ، غذاهایی با محتوای روغن بیشتر مانند جو دوسر ، سبوس و برنج قهوه ای را ترجیح می دهند.

چرخه زندگی / تولید مثل

چرخه زندگی سوسک های دانه ای شامل مراحل تخم ، لارو ، شفیره و بزرگسالان است. همه گونه های سوسک های دانه ای به صورت جداگانه یا دسته ای ذخیره شده در یک منبع غذایی آماده یا اطراف تخم تخم می گذارند. تخمها به سختی با چشم غیر مسلح دیده می شوند. بسته به نوع آن ، یک سوسک دانه ماده ممکن است هر ساله بین 40 تا 300 تخم تخم بگذارد. لاروها بسته به گرما و رطوبت معمولاً در 3 تا 10 روز خارج می شوند و طی دو ماه به بلوغ کامل می رسند. سوسک های دانه بزرگسالان ممکن است فقط 6 تا 10 ماه زنده بمانند ، اگرچه این حیوانات در شرایط ایده آل تا سه سال زندگی می کنند.

سوالات متداول
چرا سوسک غلات دارم؟

سوسک دانه اره ای ، سوسک دانه بازرگان ، سوسک دانه کمتری ، سوسک دانه زنگ زده و سوسک دانه خارجی در مشاغل و خانه های سراسر کانادا فراگیر است.

این آفات تقریباً به هر محصول غذایی ذخیره شده ، به ویژه غلات ، غذاهای صبحانه ، آرد ، میوه های خشک و گوشت ، غذاهای حیوانات اهلی و بسیاری از موارد دیگر جذب می شوند.

گونه های مختلف انواع مختلف دانه را ترجیح می دهند. به عنوان مثال ، سوسک دانه اره ای از جو دو سر ، گندم ، جو ، خوراک دام و غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده تغذیه می کند. گونه های دیگر ، مانند سوسک غلات بازرگان ، مانند غذاهایی با محتوای روغن بیشتر ، مانند جو دوسر ، سبوس و برنج قهوه ای ، غلات فرآوری شده ، دانه ها و میوه های خشک.

به دنبال غذا ، سوسک های غلات غالباً به آسانسورهای دانه ای ، انبارها ، آسیاب ها ، انبارهای خانگی ، واگن های راه آهن و کشتی های باری که مواد غذایی را حمل می کنند ، وارد می شوند و از طریق شکاف ها و شکاف ها وارد می شوند.

سوسک های دانه ای نیز دوست دارند تخم های خود را درون یا نزدیک دانه بگذارند ، بنابراین لارو آنها 10 روز بعد از تخم خارج می شود و یک منبع غذایی فوری دارد.

چقدر باید نگران سوسک غلات باشم؟

هجوم سوسک غلات محصولات شربت خانه را برای مصرف نامناسب می کند ، در حالی که مشاهده این سوسک ها می تواند مردم را نگران کند. یک دانه آلوده غالباً بیش از حد گرم می شود. در همین حال ، ظرف دانه ها با سوراخ های ورود و خروج پر می شود.

این آفات همچنین ممکن است وجود یک مشکل آلودگی را در جایی که محصول تولید یا خریداری شده است ، نشان دهند که باعث شود انبارهای مواد غذایی ، انبارها ، کارخانه ها و حتی م establishسسات خرده فروشی به مرور زمان تجارت و سود خود را از دست بدهند.

قرار گرفتن در معرض آلودگی در معرض گرما یا سرما شدید ، استفاده از تله های فروشگاهی ممکن است برای جلوگیری از هجوم کوچکتر کافی باشد ، همچنین استفاده از سموم دفع آفات در ترک ها و شکاف هایی که این سوسک ها در آن پنهان شده اند – هرچند در اطراف محصولات غذایی نیست.

با این حال ، سوسک های دانه ای می توانند هر سال 300 تخم بگذارند ، لاروها دو ماه طول می کشد تا به بزرگسالان تبدیل شوند. تخمها و لاروها هر دو با چشم غیرمسلح بسیار دشوار هستند. برای اطمینان از اینکه هجوم سوسک غلات شما به پایان رسیده است ، یک سرویس کنترل آفات حرفه ای بسیار مهم است.

sawtoothed grain beetle 250 1 - سوسک شپش دانه دارچیست و آن را معرفی کنید؟

منبع : www.orkincanada.ca

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1955 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات