سوسک توتون چیست و آن را  معرفی کنید؟

2

24bd6672c46e2bf8d67d3b67509191094f554318 147 - سوسک توتون چیست و آن را  معرفی کنید؟

سوسک توتون چیست و آن را  معرفی کنید؟

سوسک توتون بیشتر در چه بستر هایی تکثیرمیشود و زیست این آفت چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
1

سوسک توتون چیست و آن را  معرفی کنید؟

سوسک سیگار، Lasioderma serricorne (فابریسیوس)، نام خود را از حمله به دخانیات ذخیره می شود. این یک آفت محصول ذخیره شده در سراسر جهان است.

  • اندازه : سوسک بالغ یک حشره کوچک است (2 تا 3 میلی متر).
  • رنگ : معمولاً قهوه ای روشن است.
  • سر : سر خم شده و از بالا به سختی قابل مشاهده است. این حالت به سوسک حالت گرد یا “برآمدگی” می دهد.

چگونه سوسک های سیگار تهیه کردم؟
منابع غذایی مانند انبارهای شیرینی پزی و کمد سوسک های سیگار را به خود جلب می کنند. این آفات مستقیماً روی یا در غذا غذا تخم می گذارند تا اطمینان حاصل شود که لارو بعد از بیرون آمدن از تخمهای گذاشته شده توسط سوسک ماده ، یک وعده غذایی می گیرد. سوسک سیگار می تواند از طریق شکاف های زیر درب ، پنجره های باز ، شکاف در پایه وارد خانه شود و ممکن است با محصولات آلوده به داخل آن وارد شود. مکانهایی با شکاف های تیره به آنها اجازه می دهد که غیب بمانند و آنها اغلب در غذاهایی زندگی می کنند که به خوبی پنهان هستند و به ندرت برای بازرسی از آسیب باز می شوند.
سوسک های سیگار چقدر جدی هستند؟
سوسک های سیگار طیف گسترده ای از غذاها را از جمله غلات ، دانه های قهوه ، ادویه جات ، برنج ، میوه های خشک ، محصولات حیوانی و غذای خانگی می خورند. آنها حتی ممکن است از طریق جعبه های مقوایی و بسته بندی مواد غذایی جویدن کنند ، بنابراین فقط مواردی که در ظروف ضد هوای نگهداری می شوند کاملاً از این آفات در امان هستند. علاوه بر این ، ماده ها می توانند همزمان 10 تا 100 تخم بگذارند ، بنابراین مشکل سوسک سیگار می تواند به سرعت شدید شود. سوسک های سیگار با تغذیه ، تجمع اعضای بدن و آلودگی مدفوع ، غذاهایی را که به آنها آلوده می شوند تقلب می کنند.
چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید؟
بازرسیکنترل سوسک های سیگار در خانه ها با بازرسی دقیق آغاز می شود. از آنجا که این سوسک ها می توانند از محصولات متنوعی تغذیه کنند ، یافتن همه موارد آلوده بسیار مهم است. هر غذایی که آلوده باشد را کنار بگذارید. از آنجا که این سوسک ها می توانند انواع مختلفی از محصولات را آلوده کنند ، کاملاً بازرسی کنید. ممکن است چندین محصول آلوده وجود داشته باشد.

تمیزبرای تمیز کردن قفسه های تمام انبارها و کابینت هایی که مواد غذایی در آنها نگهداری می شود ، از خلا استفاده کنید. جارو برقی باقی مانده مواد غذایی را از بین می برد. محصولات غذایی جدید را در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی مهر و موم شده ذخیره کنید.

حشره کش هاکاربرد حشره کش مرحله آخر است. باید آن را در شکافها و شکافها – پشت قفسه های انبار و پشت تخته های قرنیز قرار دهید. هدف از بین بردن سوسکهای بالغی است که از مواد آلوده پراکنده شده اند.
علائم آلودگی به سوسک سیگار
مشهودترین نشانه سوسک های سیگار بزرگسالان ، سوراخ های بسته بندی و بقایای خارج شده از بسته ها است. بزرگسالان پروازهای فعال هستند و به صورت سوسک های کوچک قهوه ای مشاهده می شوند. هنگام خروج از مواد آلوده ، غالباً راه خود را بصورت رایگان می جوند که باعث سوراخ شدن بسته بندی می شود. با ادامه تغذیه لاروها ، ذرات ریز باقی مانده از بسته بندی به دست می آیند.

damaged tobacco leaf by cigarette beetle 360x240 - سوسک توتون چیست و آن را  معرفی کنید؟ برگ تنباکو آسیب دیده توسط سوسک سیگار
رفتار ، رژیم و عادات
سوسک های بالغ پروازهای محکمی هستند. آنها در نور فرو رفته بسیار فعال هستند. آنها در اواخر بعد از ظهر و در روزهای ابری به راحتی پرواز می کنند. سوسک های سیگاری هنگام ایجاد اختلال برای چند ثانیه “مرده” بازی می کنند.
تولید مثل و چرخه زندگی
سوسک ماده تخمهای خود را داخل مواد غذایی می گذارد. این سوسک ها طیف گسترده ای از محصولات از جمله غذای خانگی ، آرد ، غلات ، ادویه ها و ماکارونی را آلوده می کنند. آنها همچنین به کتابها ، گلهای خشک ، ادویه جات ، چرم ، ابریشم ، طعمه جوندگان قدیمی و حتی نمونه های موزه آلوده شده اند. در خانه ها ، ادویه جات و غذای خشک حیوانات خانگی از غذاهای بسیار معمول سوسک های سیگار هستند.

لاروها می خورند و رشد می کنند. آنها زمان رسیدن به بزرگسالان یک پیله می چرخند. کل چرخه زندگی ، از تخم مرغ تا تولید مثل در بزرگسالان ، 30 تا 90 روز طول می کشد. توسعه در دمای خنک کننده کند شده و در زیر 65 درجه فارنهایت متوقف می شود.

cigarette beetle larva2 buss 488x331 - سوسک توتون چیست و آن را  معرفی کنید؟

cigarette beetle on chocolate buss 488x324 - سوسک توتون چیست و آن را  معرفی کنید؟
منبع : www.orkin.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 10, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها4485 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات