سانسیویریا تریفاسکیاتا | تکثیر و پرورش

0

سانسیویریا تریفاسکیاتا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
0

سانسیویریا تریفاسکیاتا | تکثیر و پرورش

زبان مادری (به عنوان گیاه مار نیز شناخته می شود) گونه ای گلدار است که در درجه اول به دلیل شمشیر نرم و نرم مانند برگ های بلند رشد می کند. این گیاه به دلیل تحمل کم و زیاد نور خورشید و سهولت آبیاری ، گیاهی است که رشد کند دارد .

تنها راهی که پرورش دهندگان می توانند باعث ایجاد مشکلات جدی در این گیاه شوند این است که بیش از حد آب دارند و یا اجازه می دهند گیاه برای مدت طولانی در دمای بسیار سرد بماند 

شرح

mother in laws tongue plant - سانسیویریا تریفاسکیاتا | تکثیر و پرورش
Sansevieria trifasciata نام سانسیویریا تریفاسکیاتا  را به زبان قانون از تیز شمشیر همیشه سبز مانند برگهایی که به صورت رو به رشد رشد می کنند ، برداشت. همانطور که در بالا ذکر شد این گیاه از نوع گلدار است ، اما در خانه رشد می کند تشویق گل بسیار دشوار است (غیرممکن نیست).

واریته ها : تعدادی از این انواع ساکولنت موجود است که شامل برگهای لبه طلایی ، لبه سفید و نوع خالدار سبز و مایل به خاکستری است. برگ لبه طلایی S. trifasciata laurentii شایع ترین اینها است.

گلدهی: پس از بلوغ این گونه ، گلهای سفید و مایل به سبز کوچک می توانند ظاهر شوند. به نظر می رسد این اتفاق به جای تلاش برای برخی از تولیدکنندگان ، اتفاقاً خوش شانسی رخ داده است. حفظ شرایط صحیح باعث می شود گیاه جوانه و جوانه بیشتری پیدا کند.

شاخ و برگ: برگهای چرمی و قائم به نظر بلند ، چیزی است که این آبدار را از نظر دید جذاب تر می کند تا گلهایی که ممکن است ظاهر شود. برگها گوشتی هستند که در یک چیدمان رزت قرار می گیرند و می توانند تا 3 فوت رشد کنند.

تصفیه هوا: در حالی که تمام گیاهان سموم منتقل شده توسط هوا را تصفیه می کنند ، این گیاه از مهمترین گیاهان آزمایش شده است و توسط ناسا (اداره ملی هوانوردی و فضایی) برای حذف ، بنزن ، فرمالدئید و سایر سموم مضر به لیست اضافه شده است .

سمی برای حیوانات خانگی: اگر گربه ها یا سگ ها قسمت هایی از این گیاه را بلعند ، باعث می شود که آنها احساس ناراحتی کنند ، استفراغ یا اسهال ایجاد کنند. آنها بسیار سمی نیستند اما هنوز هم می توانند علائم ناخوشایندی ایجاد کنند.

حقایق

اصل و نسب:
آفریقای غربی

نام ها:
زبان مادر شوهر و گیاه مار (رایج). Sansevieria trifasciata (گیاه شناسی / علمی).

حداکثر رشد (تقریبا):
قد 30 اینچ (70 سانتی متر).

سمی برای حیوانات خانگی:
برای گربه ها و سگ ها سمی است.

mother in laws tongue1 - سانسیویریا تریفاسکیاتا | تکثیر و پرورش
Sansevieria Trifasciata - سانسیویریا تریفاسکیاتا | تکثیر و پرورش

مراقبت از سانسیویریا تریفاسکیاتا 

درجه حرارت:
گرمای متوسط ​​تقریباً 60-75 درجه فارنهایت (15-24 درجه سانتیگراد) است و کمتر از 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) نیست.

سبک:
زبان مادری به دلیل کنار آمدن با آفتاب مستقیم و شرایط کم نور بسیار مشهور است ، اگرچه شرایط نور روشن با مقداری نور خورشید و سایه ترجیح داده می شود.

آبیاری:
از آنجا که این گیاه آبدار است ، آب را در شاخ و برگ خود ذخیره می کند ، بنابراین لازم نیست مرطوب خاک را حفظ کنید. آب از بهار تا پاییز هنگامی که خاک در اثر لمس خشک می شود و در طول زمستان فقط یک بار در ماه آب می دهد. مراقب باشید زیاد از آب نگذارید زیرا باعث پوسیدگی ریشه و پایه گیاه می شود.

خاک:
من فقط می توانم از یک کاکتوس تخلیه چاه و مخلوط گلدان آبدار که در همه فروشگاه های باغ موجود است استفاده کنم.

گلدان دوباره:
گیاه مار خیلی وقت از گلدانی مجدد لذت نمی برد ، بنابراین فقط وقتی گلدان از رشد رشد کرد گلدان را دوباره گلدان کنید. آنها بهتر است در یک گلدان سفالی گلدان قرار بگیرند که می تواند یک بار از فضای رشد حداکثر گلدان استفاده کند.

کود:
در طول فصل اصلی رشد (بهار – پاییز) ماهی یک بار با یک کاکتوس رقیق شده و کود شاداب تغذیه کنید.

رطوبت:
رطوبت متوسط ​​خانه توصیه می شود – اما این گیاه می تواند شرایط هوای خشک و نشت را تحمل کند.

تکثیر:
هنگامی که زمان گلدان سازی مجدد است یا وقتی رشد گیاه کافی است ، با تقسیم تکثیر کنید. همچنین می توانید جبران کننده هایی را که نزدیک پایه گیاه ظاهر می شوند یا قلمه های نوک برگ 2 اینچی را تکثیر کنید حذف کنید. تقسیم بوته موفق ترین رویکرد به نظر می رسد.

توجه داشته باشید:
این گیاه را با دستکش اداره کنید در صورتی که گیاه باعث تحریک پوست شود

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1643 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات