ساكسي فراگا | تکثیر و پرورش

0

ساکسی فراگا | تکثیر و پرورش

اگر به دنبال یک گیاه خانگی منحصر به فرد و کم طاقت فرسا هستید ، نمی توانید با ساکسی فراگا  هزاره ای اشتباه کنید (Kalanchoe daigremontiana).

بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری ماداگاسکار ، ساکسی فراگا  هزاران نفر را می توان فقط در فضای باز و در مناطق گرمتر پرورش داد. به عنوان مثال ، به فلوریدا و هاوایی معرفی شده است.

این ساکولنت بخشنده و کم نگهدار مناسب برای دوستداران تازه کار گیاهان آپارتمانی ، نام خود را از بسیاری از گیاهچه های کودک که در امتداد لبه های برگ های دندانه دار آن رشد می کنند گرفته است.

این گیاهچه ها نه تنها علاقه ایجاد می کنند ، بلکه به این معنی است که از آنجا گیاه ساکسی فراگا  تکثیر می شود. بسیار آسان ، به طوری که وقتی در فضای باز رشد می کنند می توانند تا حدی تهاجمی باشند. بسیاری از باغداران آنها را در گلدان قرار می دهند تا گسترش آنها به حداقل برسد.

برخلاف بسیاری از گونه های کالانچوئه ، شما به دلیل پتانسیل گلدهی خود مایل نیستید ساکسی فراگا   را انتخاب کنید. در خانه به ندرت گل می دهد. وقتی در فضای باز پرورش می یابند ، گل های کوچک ، لوله ای ، آویز ، خاکستری مایل به صورتی می توانند در آغاز فصل گرم ظاهر شوند و گیاه پس از شکوفایی اغلب رو به زوال می رود.

نام گیاه شناسی
Kalanchoe daigremontiana

نام متداول
ساکسی فراگا  ، ستون فقرات شیطان ، گیاه تمساح

نوع گیاه
شاداب

اندازه بالغ
3 فوت قد بلند

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل ، سایه جزئی

نوع خاک
خوب زهکشی شده

PH خاک
اسیدی ، خنثی ، قلیایی

زمان شکوفه
زمستان

رنگ گل
خاکستری صورتی

مناطق مقاومت
9 – 11 ، ایالات متحده آمریکا

منطقه بومی
آفریقا

مسمومیت
برای افراد و حیوانات خانگی سمی است

مراقبت از گیاه

Kalanchoe daigremontiana مقاوم ، مقاوم در برابر خشکسالی است و توانایی اداره گرمای شدید را دارد. اگرچه در مناطق معتدل یا سردتر شکوفا نخواهد شد ، بنابراین به طور کلی به عنوان یک گیاه خانگی بدون عارضه نگهداری می شود.

سبک

ساکسی فراگا   نفر در خانه شما یک نقطه روشن را ترجیح می دهد که بتواند چندین ساعت نور را درک کند. با این وجود آفتاب بیش از حد مستقیم و شدید بعد از ظهر می تواند باعث سوزش برگ شود ، بنابراین قرار دادن آنها در جایی با نور غیر مستقیم می تواند به خوبی کار کند.

خاک

همانند اکثر ساکولنت ها ، ساکسی فراگا  شما نیز به یک گلدان گلدان خوب زهکشی شده احتیاج دارد – آب ایستاده مسئله اصلی این گیاه است. بسیاری از علاقه مندان از مخلوط کاکتوس استفاده می کنند و برخی دیگر ممکن است ماسه یا پرلیت را در یک خاک گلدان استاندارد مخلوط کنند .

استفاده از گلدان سفالی مطلوب است زیرا این امر به جذب رطوبت اضافی و دفع آن از گیاه کمک می کند.

اب

ساکسی فراگا   نفر مقاوم به خشکسالی است ، اما نه به اندازه بسیاری از گونه های آبدار.

اگر هیدراتاسیون منظم و تدریجی دریافت کند ، خصوصاً در فصل رشد ، بهتر عمل خواهد کرد. هنوز هم ، ممکن است فقط هر چند هفته یک بار ، حتی در بهار و تابستان باشد ، و اگر بارها و بارها فراموش کنید ، مشکل اساسی نخواهد بود.

هنگامی که اولین دو اینچ سطح خاک خشک شد ، معمولاً زمان آبگیری مجدد است. با مرطوب کردن تدریجی خاک ، نمی توانید بیش از حد از ریشه ها اشباع کنید. در طول پاییز و زمستان ، می خواهید آبیاری را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

آبیاری زیاد باعث ایجاد مشکل در برگهای لنگ می شود.

دما و رطوبت

ساکسی فراگا   گیاه معمولاً با دمای حدود 65 تا 75 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارد.

اگر با گرم شدن دما در ماههای تابستان گیاه را به فضای خارج منتقل می کنید ، بهتر است این کار را به تدریج انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که نور مستقیم و شدید خورشید زیاد دریافت نمی کند. گیاه باید دوباره به داخل برگردد قبل از اینکه دما به زیر 40 درجه فارنهایت برسد.

کود

بیشتر گونه های کالانچوئه می توانند بدون لقاح منظم کنار بیایند و ساکسی فراگا   نفر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا ساکسی فراگا  سمی است؟

اگر در خانه خود بچه یا حیوان خانگی دارید ، باید بسیار مراقب باشید که ساکسی فراگا   خود را در کجا قرار دهید. تمام قسمتهای گیاه حاوی یک گلیکوزید قلبی سمی به نام daigremontianin است .

بلع تدریجی و مکرر قسمتهای گیاه می تواند باعث نوعی مسمومیت به نام لپه شود. اگرچه به ندرت مسمومیت جدی ایجاد می کند ، اما بسته به میزان مصرف می تواند در شدت آن متفاوت باشد.

از آنجا که گیاهچه ها به راحتی می ریزند ، اطمینان حاصل کنید که جایی در دسترس حیوانات خانگی یا کودکان شما قرار نمی گیرد و استفاده از دستکش در صورت کار با گیاه همیشه یک اقدام احتیاطی خوب است.

سمیت ساکسی فراگا : علائم مسمومیت

اگر مقادیر کمتری از گیاه خورده شود ، می تواند باعث ناراحتی های معده شود و منجر به استفراغ و اسهال شود.

اگر مقادیر زیادی مصرف شود ، این می تواند منجر به مشکلات شدیدتری بر سیستم عضلانی و عصبی شود. این می تواند باعث تپش قلب ، لرزش و تشنج شود. حیوانات خانگی کوچکتر یا کودکان خردسال با مقادیر کمتری در معرض خطر بیشتری خواهند بود و در نادرترین و موارد شدید ، می تواند منجر به مرگ شود.

هرس

به غیر از از بین بردن ساقه های مرده و گیاهچه های رها شده ، نیاز به هرس بیشتری برای این گیاه وجود ندارد.

ساکسی فراگا  هزاران نفر به راحتی از گیاهچه هایی تولید می شود تا از بذر. در آخر می توانید بسیاری از گیاهان جدید را به دوستان و خانواده خود هدیه دهید.

گیاهچه ها معمولاً آماده هستند تا گیاه اصلی به سمت دوره خواب آن در زمستان برود. در صورت آماده شدن برای جدا شدن بدون اینکه فشار زیادی وارد کنید ، می توانید آنها را از روی برگ جدا کنید.

سپس گیاهچه ها می توانند روی سطح گلدان تخلیه شده و مرطوب قرار بگیرند و در آنجا ریشه بزنند.

گلدان و بارگیری مجدد ساکسی فراگا  

به طور کلی ، تنها زمانی که برای انجام مجدد تخلیه نیاز دارید این است که گیاهچه های افتاده در گلدان گیاه ساکسی فراگا  شروع به ریشه زدن کنند. اینها باید برداشته و دور ریخته شوند یا در ظرف دیگری با سوراخ های زهکشی خوب کاشته شوند.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 8, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها960 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات