زنگوله آبی اسپانیایی | تکثیر و پرورش

0

زنگوله آبی اسپانیایی | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

زنگوله آبی اسپانیایی | تکثیر و پرورش 

زنگوله اسپانیایی یک پیاز بهاری است که دیر شکوفا می شود. در خانواده مارچوبه ها قرار دارد ، مانند سوسن ( Convallaria majalis ) و سوزن آدام ( Yucca filamentosa ). گلها به شکل زنگوله و حدود 3/4 اینچ طول دارند. آنها دیرتر از گیاهان پیاز مانند گل برف ( Galanthus nivalis ) شکوفا می شوند ، اما بسیاری از باغداران این تاخیر را یک مزیت می دانند نه یک اشکال.

نام گیاه شناسی
Hyacinthoides hispanica

نام متداول
زنگوله اسپانیایی

نوع گیاه
لامپ بهار

اندازه بالغ
قد 7 تا 16 اینچ (شامل ساقه گل) ، با گسترش کمی کمتر از آن

قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل  تا  سایه جزئی

نوع خاک
خاک کاملاً زهکشی شده با باروری متوسط ​​و به طور مساوی مرطوب نگه داشته شود

PH خاک
خنثی تا کمی  اسیدی  یا کمی  قلیایی

زمان شکوفه
متفاوت است ماه مه در منطقه 5

رنگ گل
سایه های آبی و اسطوخودوس ؛ انواع سفید یا صورتی نیز موجود است

مناطق مقاومت
3 تا 8

منطقه بومی
جنوب غربی اروپا

نحوه رشد زنگوله های اسپانیایی

زنگوله اسپانیایی را در پاییز بکارید تا بهار سال بعد شکوفا شود. نقطه ای را انتخاب کنید که در هنگام بهار ، در زمان ظهور گیاه از زمین ، حداقل کمی آفتاب داشته باشد. این نیاز به نور خورشید معمولاً تأمین کننده نیست زیرا شاخ و برگ گیاه زنگوله اسپانیایی قبل از درختان برگریز ظاهر می شود . گل های زنگوله اسپانیایی را می توان بدون آسیب رساندن به گیاه قطع و به داخل خانه آورد.

اجازه دهید برگها خود به خود برگردند. تا زمانی که سبز باشند ، از طریق فتوسنتز مواد مغذی دریافت می کنند.  اگر می خواهید مجموعه خود را چند برابر کنید یا زندگی جدیدی را به کلنی تزریق کنید که به دلیل ازدحام بیش از حد ، گیاهان را از اواخر تابستان تا اوایل پاییز تقسیم کنید .

این گیاهان ممکن است طبیعی شوند . این سازگاری ، یک شمشیر دو لبه است. اگر بخواهید گیاهان در منطقه ای از چشم انداز شما مستقر شده و گسترش یابند ، مثبت است. با این حال ، این ویژگی در انگلستان منفی تلقی می شود ، جایی که علاقمندان به گیاهان بومی مشاهده کرده اند که زنگوله اسپانیایی یک گیاه مهاجم است و در حال عبور از Hyacinthoides non-scripta است ، و ترکیبی ایجاد می کند که موجودی بومی را رقیق می کند.

سبک

زنگوله اسپانیایی در آب و هوای خنک تر بهتر است در زیر نور آفتاب رشد کند. برای جلوگیری از سوزاندن ، در مناطق گرمتر به آن سایه جزئی دهید.

خاک

با توجه به ارجحیت آن به خاک زهکشی خوب ، رشد گیاه در خاک تا حدی ماسه ای مفید است.

اب

این گیاه به طور متوسط ​​نیاز آبی دارد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که چشمه های آن بارانی است ، نیازی به تهیه آبیاری مصنوعی نیست . اگر در منطقه خشک تری زندگی می کنید ، اطمینان حاصل کنید که خاک در بهار کاملا خشک نشود.

دما و رطوبت

زنگ های آبی اسپانیایی بومی جنگل های خنک ، سایه دار ، مرطوب و زهکشی شده هستند. با این وجود کاملاً مقاوم هستند و می توانند با تعدادی از تنظیمات مختلف سازگار شوند. حفظ مقداری رطوبت و جلوگیری از آفتاب مستقیم در مناطق گرم بسیار مهم است.

کود

خاک را با استفاده از مواد آلی مانند پیت ماس ​​، پوست ، کود ، یا کود کمپوست در زمان کاشت و به صورت دوره ای پس از آن اصلاح کنید. این به افزایش زهکشی ، یک عامل اصلی برای رشد موفقیت آمیز کمک می کند.

انواع زنگوله اسپانیایی

نام رایج نام غلطی است ، شاید تحت تأثیر شباهت به زنگ معمولی باشد ، که ادعای بهتری در داشتن گلهای “آبی” دارد. رنگ زنگ آبی اسپانیایی در واقع یک رنگ اسطوخودوس است ، با برجستگی های آبی. Blue Giant ممکن است رقمی باشد که نزدیک به آبی واقعی باشد.

این پیاز بهاره گل همچنین در ارقام سفید ، اسطوخودوس عمیق و صورتی وجود دارد. مثلا:

  • برای گلهای سفید: شهر سفید
  • برای گلهای اسطوخودوس عمیق: عالی
  • برای گلهای صورتی: روزابلا

تفاوت بین سه “زنگوله”

این گیاه معروف به “زنگ معمولی” ( Hyacinthoides non-scripta ، همچنین “زنگ انگلیسی”) دارای گلها و برگهایی است که مانند گیاهان زنگوله اسپانیایی است. اما روشهای ساده ای برای تشخیص این دو وجود دارد :

ساقه گل زنگوله معمولی هنگامی که گیاه شکوفا می شود به سمت پایین خم می شود ، بنابراین گلها را در زیر یک قوس طبیعی نشان می دهد. شکوفه های زنگوله معمولی در یک طرف ساقه گل قرار دارد.

در مقابل ، Hyacinthoides hispanica یک ساقه گل مستقیم را به سمت بالا هل می دهد. علاوه بر این ، گلهای آن از چندین طرف ساقه بیرون می آیند. سومین ویژگی شناسایی کسانی که دوست دارند از بینی خود استفاده کنند این است که گلهای معمول زنگوله خوشبو هستند.

در همین حال ، زنگوله ویرجینیا ( Mertensia virginica ) یک گیاه کاملاً متفاوت است ، با وجود این شباهت در نام های مشترک است. در حالی که هر دو برگ دیگر برگهای تیغه ای دارند ، نوع ویرجینیا برگهای بیضی دارد.

سردرگمی در مورد نام گیاه شناسی

قرار است نام های گیاهی گیاهان باعث شود زندگی ما به عنوان باغبان راحت تر شود. متأسفانه ، گاهی اوقات گیاه شناسان در تشخیص اینکه چه نام گیاهی می خواهند به یک گیاه ببخشند مشکل دارند . نتیجه این است که ادبیات قدیمی با نام های رد شده پر شده است ، زیرا نام جدید برای به دست آوردن یک پایه پا تلاش می کند.

گیاه شناسان اکنون می خواهند زنگوله اسپانیایی را Hyacinthoides hispanica بنامیم . اما نام های قدیمی تر ، از جمله Scilla hispanica ، همچنان پابرجا هستند . آنها قبلاً در تیره Endymion قرار داشتند . بسته ای که از فروشگاه خریداری می کنید ممکن است دارای برچسب Scilla campanulata باشد که نام گیاهی دیگری برای گیاه است

موارد استفاده در محوطه سازی

بسیاری از آنها با کاشت زیر درختان مشکل دارند . یافتن گیاهان چند ساله که به سادگی در آن شرایط زنده بمانند دشوار است ، چه رسد به رشد. Hyacinthoides hispanica گیاهی سخت است و ، از آنجا که برگهای آن قبل از ورود درختان برگریز به برگ بیرون می آیند ، شاخ و برگ آن زمان کافی برای ارسال مواد مغذی به پیاز قبل از سایه زدن بیش از حد منطقه دارد.

علاوه بر زیبایی خام آن ، بسیاری از باغبانان این واقعیت را ارزشمند می دانند که پیاز بهاری است که دیر شکوفا است . با پرورش زنگوله اسپانیایی ، می توانید دنباله شکوفائی طولانی تری را از مجموعه گیاهان پیاز خود بدست آورید.

برخی از باغبانان خود را در تکه کوچکی از چمن پرورش می دهند جایی که آنها پیازهای گل بهار را برای طبیعی ترغیب کردن.

blue spanish bluebell big 56a584d35f9b58b7d0dd419c - زنگوله آبی اسپانیایی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع :www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1750 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات