زامیوکالکاس | تکثیر و پرورش

0

زامیوکالکاس | تکثیر و پرورش

آیا به دنبال یک گیاه خانگی با نگهداری کم برای ایجاد فضای سبز بدون تعهد بزرگ هستید؟ بیش از این به گیاه بدنام زامیوکالکاس نگاه نکنید که به آن گوهر زنگبار نیز می گویند! گیاهان زامیوکالکاس که با برگهای سبز عمیق براق و بیضی شکل مشخص می شوند ، افزودنیهای بسیار خوبی را در هر خانه یا اداره ایجاد می کنند. 

نام گیاه شناسی
Zamioculcas zamiifolia

نام متداول
گیاه زامیوکالکاس ، سنگ زنگبار

نوع گیاه
چند ساله گرمسیری

اندازه بالغ
3-4 سانتی متر قد

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور کم و غیر مستقیم

نوع خاک
تخلیه خوب

PH خاک
6.0 – 7.0

زمان شکوفه
بهار

رنگ گل
اسپادیکس زرد قهوه ای

منطقه بومی
آفریقای شرقی

چگونه می توان گیاهان زامیوکالکاس  را رشد داد

گیاهان زامیوکالکاس  به دلیل کم نگهداری و مراقبت از گیاهان خانگی مشهور هستند که حتی باغبانانی که سیاه ترین انگشت شست را دارند می توانند زنده نگه دارند. تنها چیزی که برای رشد نیاز دارند نور کافی و آبیاری مناسب هر دو هفته یکبار است. با این حال ، زیاد فراموش نکنید که آبیاری گیاه زامیوکالکاس  خود را آبیاری کنید – گیاهان زامیوکالکاس  از ریزوم هایی رشد می کنند که به آنها کمک می کند آب را در زیر خاک ذخیره کنند و از این طریق گیاهان “مقاوم به خشکی” هستند.

اکنون تماشا کنید: چگونه گیاهان زامیوکالکاس را در داخل منزل رشد دهیم

خوشبختانه ، گیاهان زامیوکالکاس  به طور خاص مستعد ابتلا به هر گونه آفات نیستند. با این حال مراقب آفات رایج گیاهان خانگی مانند اشکالات پوستی ، مقیاس ، قارچ قارچ و شته ها باشید زیرا گیاهان زامیوکالکاس  می توانند به این آفات آلوده شوند.

نکته

گیاهان زامیوکالکاس دارای برگهای براق طبیعی هستند که با تجمع گرد و غبار با گذشت زمان می توانند کسل کننده به نظر برسند. هرگز برگهای گیاه زامیوکالکاس  را با درخشش برگ تجاری تمیز نکنید زیرا منافذ گیاه را مسدود می کند! در عوض ، گرد و غبار و آوار را به آرامی با پارچه دستشویی مرطوب پاک کنید تا درخشش آن دوباره برقرار شود.

سبک

گیاهان زامیوکالکاس  تحمل طیف وسیعی از شرایط نوری را دارند که باعث می شود آنها برای رشد در محیط داخلی مناسب باشند. در حالی که گیاهان زامیوکالکاس  از نظر فنی می توانند بدون هیچ گونه نور طبیعی زنده بمانند ، اما در نور روشن و غیرمستقیم بهترین عملکرد را دارند و در صورت عدم نور کافی به سرعت لگی می شوند. از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید زیرا باعث سوختن برگهای گیاه زامیوکالکاس  می شود.

خاک

گیاهان زامیوکالکاس  تا زمانی که تخلیه خوبی نداشته باشند نسبت به محیط گلدان بیش از حد انتخاب نمی کنند. بیشتر مخلوط های گلدان استاندارد باید برای گیاه زامیوکالکاس  کافی باشند. در صورت نیاز به زهکشی اضافی ، مخلوط شدن در پرلیت یا ماسه کمک خواهد کرد.

اب

گیاهان زامیوکالکاس  به لطف ریزوم های ضخیم خود بسیار مقاوم در برابر خشکسالی هستند و می توانند آبیاری نادر را کنترل کنند. به طور کلی ، گیاهان زامیوکالکاس  باید پس از خشک شدن کامل خاک آبیاری شوند – معمولاً هر هفته یا دو بار بسته به شرایط رشد آنها یک بار آبیاری می شود. اما در صورت لزوم ، گیاهان زامیوکالکاس  می توانند ماهها بدون آب زنده بمانند ، بنابراین بهتر است گیاه زامیوکالکاس  خود را زیر آب قرار دهید تا بیش از حد آبیاری کنید.

دما و رطوبت

دمای متوسط ​​و رطوبت خانگی برای گیاهان زامیوکالکاس  مناسب است. به طور کلی ، گیاهان زامیوکالکاس  دمای سرما را به خوبی تحمل نمی کنند (کمتر از 45F) بنابراین از قرار دادن گیاه زامیوکالکاس در مکانی نزدیک به پیش نویس ها یا به ویژه مناطق سرد خانه خودداری کنید. گیاهان زامیوکالکاس  نیازی به شرایط مرطوب ندارند ، اما اگر خانه شما از سمت خشک کار می کند ، با خرید یک مرطوب کننده یا قرار دادن آن در بالای یک سینی آب ، رطوبت اطراف گیاه زامیوکالکاس  خود را افزایش دهید.

کود

به طور کلی ، گیاهان زامیوکالکاس  برای رشد نیازی به کوددهی منظم ندارند . با این حال ، برای حفظ گیاه در سلامتی مطلوب ، گیاه زامیوکالکاس  خود را با کود گیاهی داخل سالن رقیق شده تا نیمه قدرت یک تا دو بار در طول فصل رشد فعال آن بارور کنید.

گلدان و گلدان

گیاهان زامیوکالکاس  باید فقط هنگامی که از ظرف گلدان قبلی خود رشد نکردند ، مجدداً ذخیره شوند . این معمولاً با فشار دادن ریزومهای زیر خاک به لبه ظرف یا شکل دادن به شکل ظرف مشخص می شود. مانند اکثر گیاهان خانگی ، معمولاً بهتر است تا بهار یا تابستان صبر کنید تا گیاهان زامیوکالکاس  مجددا تولید شوند زیرا آنها توانایی تحمل آشفتگی در دوره رشد فعال را دارند. حتما یک گلدان گلدان دار با سوراخ های زهکشی برای گیاه زامیوکالکاس  خود انتخاب کنید!

گیاهان زامیوکالکاس  به دو روش اصلی تکثیر می شوند: از طریق تقسیم ، و از طریق قلمه برگ. تکثیر با تقسیم ساده ترین راه برای ایجاد گیاهان زامیوکالکاس  بیشتر است – دفعه بعد که گیاه زامیوکالکاس  خود را دوباره تولید کردید ، ریزوم ها را جدا کنید و در یک ظرف جداگانه بکارید. همچنین می توان گیاهان زامیوکالکاس  را با قلمه برگ تکثیر کرد. از یک گیاه بالغ زامیوکالکاس  که حداقل دارای دو برگ و بخشی از ساقه است یک قلمه بگیرید و آن را در مخلوط خاک خوب زهکشی کنید. قلمه را در یک نقطه گرم قرار دهید که در طی روز نور روشن (اما نه مستقیم) دریافت کند. این روش بیش از تکثیر با تقسیم به طول می انجامد و شما ممکن است شش تا نه ماه منتظر بمانید تا ریزوم های جدید شروع به رشد کنند!

انواع گیاهان زامیوکالکاس 

  • Zamioculcas zamiifolia ‘Raven’: گونه ای نسبتاً جدید است که با شاخ و برگ آن به رنگ بنفش تیره و قهوه ای متمایز می شود.
  • Zamioculcas zamiifolia ‘Variegated’: با شاخ و برگ سبز رنگی که با سفید و زرد متنوع مشخص می شود ، مشخص می شود. اگر نور کافی به آن داده نشود ، تنوع محو می شود.

سمیت گیاهان زامیوکالکاس

در اوایل سال 2010 شایعاتی مبنی بر سمی بودن گیاهان زامیوکالکاس  منتشر شد که می تواند باعث سرطان شود و به هر قیمتی باید از آنها اجتناب کرد. گرچه این نادرست بودن آن ثابت شد ، متأسفانه ، گیاهان زامیوکالکاس  برای انسان و حیوانات خانگی خفیف سمی هستند زیرا تمام قسمتهای گیاه حاوی بلورهای اگزالات کلسیم است. علائم سمیت گیاه زامیوکالکاس  شامل تحریک در ناحیه آسیب دیده و ناراحتی معده در صورت مصرف است.

zz zanzibar gem plant profile 4796783 33 d627cdc7df824fa6a66281f1d14c1c0b - زامیوکالکاس | تکثیر و پرورشzz zanzibar gem plant profile 4796783 12 3456393e926c4b5ebc21cd55600a589c - زامیوکالکاس | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2272 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات