روش نگهداری گیاه زامیفولیا چگونه است ؟

0

شرح روش نگهداری گیاه زامیفولیا .

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده اکتبر 28, 2019
گذاشتن نظر
0

زاموفیلیا گیاهی علفی و همیشه سبز است. این گونه گیاهی به تنش های محیطی بسیارمقاوم است به گونه ای که خشک کردن این گیاه به مراتب سخت تر از نگهداری و پرورش آن است. زاموفیلیا دارای برگهای بسیار زیبا و چرمی است که دلیل اصلی محبوبیت این گیاه همین موضوع می باشد. زادگاه این گیاه همیشه سبز و کم توقع، شرق آفریقاست و از این رو نام جواهر زنگبار نیز به آن داده شده است. ارتفاع معمول آن ۹۰-۶۰ سانتیمتر است و برگ های جذاب آن دلیل نگهداری این گیاه در آپارتمان است.
زامیفولیا دارای ریزوم هایی(ساقه های زیرزمینی) متراکم و غده ای شکل است و رشد ریزوم ها در خاک موجب تولید برگ های جدید در بالای خاک می شود. برگ های گیاه در واقع یک محور ساقه ای شکل است که ۸ -۶ جفت برگچه در دو سوی آن روییده است. برگچه ها ۱۵-۷ سانتیمتر طول دارند و تخم مرغی شکل و براق هستند. گل ها بر گیاه بالغ زامیفولیا ظاهر می شوند. گل زامیفولیا از گل های ریز و پر تعداد شیری رنگ بر گل آذین سنبله ای محصور در برگواره (اسپات) سبز رنگ غلاف مانند تشکیل می شود. این گیاه به ندرت در خانه گل می دهد ولی به طور کلی اگر شرایط مناسب باشد در تابستان گلهایی شبیه دیگر گلهای خانواده ی آراسه به نام اسپادیکس می دهد. نکته قابل توجه اینکه تمام قسمت های این گیاه سمی می باشد بنابراین از بلعیدن و خوردن آن جدا خودداری شود.
_نور:
بدون شک هر گیاهی در شرایط نور گیر رشد بهتری خواهد داشت، اما زاموفیلیا گیاهی است که به نور غیر مستقیم و متوسط نیاز دارد. با این حال می تواند به راحتی در سایه و محیط کم نور هم دوام آورد. پس برای زندگی، نگهداری و پرورش در آپارتمانهای کم نور مناسب می باشد.
_خاک:
خاک مورد نیاز این گیاه خاکی سبک با زهکش مناسب است. بهترین ترکیب خاک برای این گیاه، مخلوطی از خاک برگ + کوکوپیت و پرلایت ( شن) می باشد.
_آبیاری:
تنها دشمن این گل آبیاری زیاد می باشد زیرا این گیاه در ریشه های خود که به صورت ساقه زیرزمینی است آب جمع می کند و آبیاری زیاد باعث پوسیدگی آن می شود. به طور کل هروقت خاک این گل کاملا خشک شد گیاه را دوباره سیراب کنید در زمستان هم هفته ای یکبار آب دهید. زاموفیلیا هم مثل سانسوریاها کم آبی و خاک خشک را به آبیاری زیاد و غرقابی ترجیح می دهد. آبیاری زیاد به زاموفیلیا باعث می شود ریزوم ها و ریشه های گیاه به مرور لهیده شده و بعد از چند روز برگهای گیاه زرد وگیاه بطور کامل از بین برود.
_دما:
بهترین دما برای این گیاه مقاوم ۲۲ درجه در شب الی ۳۰ درجه سانتیگراد در روز می باشد در صورت گرم شدن بیشتر باید با اسپری برگها را آبپاشی کرد.
_تغذیه:
در کل به تغذیه آنچنانی نیازی نیست ولی برای محض اطمینان مثلا سالی ۲ بار با کود مایع آن را تغذیه کنید کافی می باشد.
%DA%A9%D8%AF 7 %D8%B2%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%81%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7 - روش نگهداری گیاه زامیفولیا چگونه است ؟

حسین قدیری ارسال نظر جدید آوریل 16, 2021

سلام جناب آقای احمدی عزیز یکی از روش های نگهداری گیاه زامیفولیا کود دهی مناسب است که خدمت شما عرض شود از کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ که دارای پتاس بالا میباشد و از رشد علفی گیاه شما جلوگیری می‌کند .
کود ۳۶ ۱۲ ۱۲ برای‌گیاه زامیفولیا بدنه و ساقه را مقاوم می‌کند و از خم شدن گیاه جلوگیری .
در روش نگهداری زامیفولیا یک کود دیگر هم هست که مناسب و قابلیت جوونه دهی می‌کند که با نام سیتوکلین معروف است که با اسپری این کود یا آبیاری با محلول دارای کود گیاه رو به سمت جوونه دهی میکشامد .
کود مناسب گیاه زامیفولیا در بستر فروشگاه ملی موجود است .
لینک ورود به بستر‌ فروشگاه ملی
https://qzparadise.ir/فروشگاه-ملی/

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3100 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات