روش نگهداری لیندا چگونه است ؟

0

شرح روش نگهداری گیاه لیندا ، نور ، آبیاری .

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده اکتبر 31, 2019
گذاشتن نظر
0

این گیاه به نخل دم اسبی و لیندا مشهور است . بومی جنوب غرب آمریکا و مکزیک است و به زندگی بیابانی عادت دارد. برگ های آن باریک و کشیده و ضخیم و مقاوم ، مجنون و آویزان و فنری است. این برگ ها سطح مقطع کمی دارند تا مانع از هدر رفتن آب گیاه شوند. حالت زیبای آن ناشی از سرازیر شدن برگ ها به طرف پایین بخصوص در سنین بالاست. انتهای ساقه ضخیم می شود و شکل عجیبی به خود می گیرد و نام انگلیسی آن به معنی پای فیل به همین علت است. پایه بسیار بزرگ و ورم کرده گیاه، آب را در خود ذخیره می نماید.
ارتفاع لیندا ممکن است به دو متر هم برسد. با بالا رفتن سن گیاه از ساقه آن جوانه هایی می روید که به خاطر حفظ شکل و فرم آن باید فوراً حذف گردند. نگهداری از آن برای باغبان های آماتور نیز ساده است. زادگاه آن مکزیک است، برگها باریک و کشیده و ضخیم و مقاوم، مجنون و آویزان و فنری، حالت زیبای آن ناشی از سرازیر دشن برگها به طرف پایین بخصوص در سنین بالا، انتهای ساقه ضخیم و شکل عجیبی به خود می گیرد و نام انگلیسی آن به معنی پای فیل به همین علت است، در زبان عامه به لیندا معروف ات، به خاطرنوع خاص برگها و ساقه آن به عنوان گیاه گلدانی منفرد نگهداری می گردد، با بالا رفتن سن گیاه از ساقه آن جوانه هایی می ریود که به خاطر حفظ شکل و فرم آن باید فوراً حذف گردند. این جنس دارای24 گونه از درختچه ها و درختهای همیشه سبز میباشد.برگهای لیندا مجنون ، آویزان ، باریک ، کشیده ، ضخیم و مقاوم که طولشان تا 1.8 متررسیده و عرضشان کمتر از 2.5 سانتیمتر می باشد. رنگ برگها سبز تا سبز مایل به تیره و حالت زیبای لیندا ناشی از خمش برگها به طرف پایین بخصوص در سنین بالاست.رنگ گلهای آن سفید مایل به کرم است و به ندرت و فقط بر روی گیاهان مسن بخصوص در تابستان ظاهر میشود.
نور:در جایی از آپارتمان به خوبی رشد می کند که نور مستقیم خورشید به جز ماههای تیر و مرداد روزانه چهار ساعت یا بیشتر در آنجا بتابد. در شرایطی که پرورش آن با نور مصنوعی فراهم شود نباید از حداقل هشتصد شمع و مدت تابش آن از 12 ساعت در روز کمتر باشد.

رطوبت :در تمام طول سال هفته ای یکبار غبارپاشی کافی است،در مواقعی که درجه حرارت زیر 10 درجه است غبارپاشی نکنید.
درجه حرارت:درجه حرارت ایده آل بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد است. البته درجه حرارت های متغیر بین 5 تا 30 درجه را نیز به خوبی تحمل می کند.
فصل تعویض گلدان:در صورت نیاز باید قبل از آغاز فعالیت مجدد گیاه در اوایل بهار در محیطی سربسته و بدون کوران انجام گیرد.
دما :حرارت بالا را دوست دارد اما با حرارت متوسط نیز سازگار است . در دامنه دمایی 12 تا 21 درجه رشد کرده و به سرما حساس است . دمای لازم برای زمستان گذرانی حداقل در حدود 10 درجه سانتیگراد است .
آبیاری :به دلیل خصوصیات گیاه لیندا برای زیست در شرایط طبیعی خودش ،گیاه لیندا قادر است تا یک سال آب را در ساقه خود ذخیره کند. بهتر است رطوبت خاک پایین باشد و خاک در بین دو آبیاری کاملا خشک شود . در طول فصل رشد بهتر است گیاه هر سه هفته یک بار آبیاری شود و در طول زمستان به نظر میرسد که بار آبیاری برای گیاه کافی است یعنی به اندازه ای که مانع از پژمردگی برگهای گیاه شود . آبیاری بیش از حد به گیاه لیندا متداولترین علت آسیب و نابودی گیاه است .
BEAUCARNEA RECURVATA - روش نگهداری لیندا چگونه است ؟

فواد احمدی سوال پاسخ داده شده اکتبر 31, 2019
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2369 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات