درمورد همستر طلایی (سوری) بیشتر بدانید

1

درمورد همستر طلایی (سوری) بیشتر بدانید

cf9f76348135f77fe428d2a5e89dc3c27c1d7ed7 227 - درمورد همستر طلایی (سوری) بیشتر بدانید

golden hamster - درمورد همستر طلایی (سوری) بیشتر بدانید

همستر طلایی که به همستر سوری و همستر خرس عروسکی و یا تدی بر نیز معروف است، همستری با موهای بلند است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی این همسترها آن است که ذاتاً ترجیح می‌دهند تنها باشند. این همسترها با این‌که در اوایل با هم بزرگ می‌شوند، اما سن‌شان از ۱۰ هفته که بگذرد دیگر نمی‌توانند دیگر همسترها را در کنار خودشان تحمل کنند و باید جدا از هم نگهداری شوند.

همسترهای سوری اگر با هم در یکجا نگهداری شوند دعوا می‌کنند و گاهاً یکدیگر را می‌کشند. همچنین همسترهای نری که وقت تولیدمثل‌شان است نیز باید از بقیه‌ی همسترها جدا شوند.

همچنین همسترهای طلایی حیواناتی شب بیدارهستند که بیشتر روز را به خواب می‌گذرانند و اوایل شب بیدار شده و تا صبح به فعالیت می‌پردازند. همستر های سوری طول عمر نسبتاً کوتاه و به طور میانگین ۲ تا ۲.۵ سال دارند (هرچند که طول عمر چهار سال نیز برای آن‌ها به ثبت رسیده‌است).

ویژگی ظاهری همستر سوری

همسترهای سوری از بزرگ‌ترین نژاد همسترها به لحاظ جثه هستند که این مسئله نگهداری آن‌ها را آسان‌تر می‌سازد. این همسترها در ظاهر دم بسیار کوتاه، کیسه‌های لپی بزرگ و چشم‌های کوچک دارند و موهای آن‌ها به رنگ‌های متنوع و جذابی است.

همسترهای طلایی نر معمولاً بین ۱۰ تا ۱۶ سانتی‌متر و همسترهای ماده معمولاً تا ۱۸ سانتی‌متر طول دارند. دست و پاهای آن‌ها بی‌موست و دست‌های آن‌ها چهار انگشت و پاهای‌شان پنج انگشت دارد.

منشأ همستر سوری

منشأ همسترهای طلایی کشور سوریه است و به سال ۱۸۳۹ برمی‌گردند. همسترهای طلایی که این روزها برای نگهداری به‌عنوان حیوان خانگی پرورش می‌یابند از سال ۱۹۴۵ و با پرورش آن‌ها در دانشگاه عبری به بازار حیوانات خانگی معرفی شدند.

شرایط نگهداری از همستر سوری

اگر همستر ماده خریداری کردید به خاطر داشته باشید که آن‌ها حدوداً هر ۴ روز یک‌بار آماده‌ی جفت‌گیری می‌شوند و در این مواقع بوی تندی از خود ساطع می‌کنند. می‌توانید برای کاهش بو، همستر را به محلی که تهویه‌ی مناسبی دارد انتقال دهید؛ اما حواستان باشد که دما آن محیط سرد نباشد.

همسترهای طلایی معمولاً رام و دوستانه هستند، مخصوصاً در ارتباط با انسان‌ها.

این همسترها با این‌که آن‌ها را در دست بگیرید و بهشان دست بزنید مشکلی ندارند. این حیوانات چندان جابه‌جا نمی‌شوند و گاز نمی‌گیرند و ادرار و مدفوع زیادی ندارند.

سهولت نگهداری و در دست گرفتن آن‌ها موجب می‌شود که حیوانات خانگی خوبی برای بچه‌ها باشند. قیمت این همسترها و هزینه‌ی نگهداری از آن‌ها نیز چندان بالا نیست. همچنین آن‌ها به فضای خیلی باز، قفس بزرگ و غذا و بستر زیاد احتیاج ندارد.

در انتها باید گفت که نگهداری از همسترهای سوری آسان است. لازم نیست حتماً وقت زیادی را با آن‌ها بگذرانید، رژیم غذایی ساده‌ای دارند و نسبتاً به بیماری‌ها مقاوم‌اند.

همسترهای طلایی محبوب‌ترین نژاد همسترها هستند و مراقبت و نگهداری از آن‌ها راحت‌تر و بهتر از همستر های دیگر است.

حقایقی در مورد همستر طلایی یا همستر سوری

منشأ:

بیابان شام

اندازه:

۱۰ تا ۱۶ سانتی‌متر، همسترهای ماده بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند.

طول عمر:

به طور میانگین ۲ تا ۲.۵ سال

رژیم غذایی:

غذای همستر و سبزیجات تازه

آب:

آب تمیز و سالم که روزانه باید تامین شود.

نیازهای ویژه:

دندان همسترها در طی زندگی‌شان مدام درحال رشد است ازاین‌رو بهتر است که برایشان چوب برای جویدن فراهم کنید اما از چوب سرو یا کاج به دلیل روغنی بودن آن‌ها پرهیز کنید.

مکمل‌های ویتامین:

استفاده از آن‌ها ضروری است. این مکمل‌ها را به آب اضافه کرده و سنگ معدن جویدنی برایشان در قفس نصب کنید.

بلوغ جنسی:

۴ تا ۶ ماه

چرخه‌ی باروری:

ماده‌ها هر ۴ روز یک‌بار آماده‌ی جفت‌گیری هستند.

دوره‌ی بارداری:

۱۶ تا ۱۸ روز

هشدارها:

نگذارید مادر احساس خطر یا تهدید کند چراکه ممکن است بچه‌های خود را بخورد

منبع petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده اکتبر 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1479 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات