دراسینا نقره‌ای | تکثیر و پرورش

0

دراسینا نقره‌ای | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

دراسینا نقره‌ای | تکثیر و پرورش

گیاه دراسینا نقره‌ای (نام گیاه شناسی: dracaena fragrans massangeana) گیاهی کاملاً شناخته شده در محیط داخلی است که در بسیاری از خانه ها و دفاتر در ایالات متحده ، انگلیس و اروپا رشد می کند.

چند نوع dracaena fragrans وجود دارد که انواع مختلفی از برگها مانند گیاه ماساژ ، lindenii و ویکتوریا را نشان می دهد. یکی از گیاهان دراسینا نقره‌ای یا ساقه دراسینا نقره‌ای با نام مشترک ، گیاه ماساژان است.

شرح

dracaena fragrans - دراسینا نقره‌ای | تکثیر و پرورش
اگر یک پرورش دهنده شما به یک قطعه مرکزی در یک اتاق یا یک نقطه کانونی احتیاج دارد ، این یکی از انواع گونه هایی است که به نظر می رسد. به محض اینکه بالغ می شود و بیش از 4 فوت رشد می کند ، یک دفتر کار یا هتل ایده آل می سازد و تجارت در اتاق های نشیمن بزرگ و راهروها را نشان می دهد.

آنچه در مورد پرورش گیاه دراسینا نقره‌ای و همچنین جذاب بودن آنها بسیار جالب است ، مراقبت و نگهداری آنها بسیار آسان است – مانند بسیاری دیگر از گیاهان dracaena.

شکل ظاهری: این گیاه با یک یا چند عصا (ساقه) رشد می کند و سپس ساقه های جدید و تاج برگ را در نزدیکی بالای عصا تولید می کند. این عصاها در داخل خانه می توانند تا 6 فوت یا بیشتر رشد کنند یا به محض رسیدن به ارتفاع مناسب می توان آنها را در قسمت بالا قطع کرد.

محبوب ترین انواع برگها در D.fragrans می تواند در لبه بیرونی سبز و در مرکز آن زرد (D. fragrans massangeana) یا لبه های راه راه زرد و سبز با سبز در مرکز باشد (D. fragrans lindenni). برگ های دائمی و براق برگ های خود را قوس می دهند و به زیبایی درون یک گل رز قرار می گیرند.

گلدهی: گیاه دراسینا نقره‌ای  در زیستگاه طبیعی خود گلهای معطر تولید می کند ، اما احتمالاً در داخل خانه شکوفا نمی شود – اگرچه می توانند. این شاخ و برگ ها است که جذابیت واقعی این گیاه است.

دفع سموم: dracaena fragrans گیاهی است که در مطالعه هوای پاک ناسا مورد استفاده قرار گرفت و ثابت کرد مقدار قابل توجهی از سموم را از محیط خارج می کند.

رشد آسان: گیاه دراسینا نقره‌ای نسبتاً آسان پرورش می یابد و نسبت به غفلت (به عنوان مثال ، میزان کم نور و کمبود آب) کاملاً تحمل می کند ، اگرچه در صورت غفلت ، ظاهری غیر جذاب ایجاد می کند. بدترین کار با این گیاه این است که بیش از حد آب آن را بچرخانید یا بگذارید برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم آفتاب بماند ، در غیر این صورت این یک کلوچه سخت است.

حقایق

اصل و نسب:
آفریقا

نام ها:
گیاه دراسینا نقره‌ای یا ساقه دراسینا نقره‌ای (رایج). – Dracaena fragrans (گیاه شناسی / علمی).

حداکثر رشد (تقریبا):
ارتفاع 6 فوت و بیشتر در داخل خانه.

سمی برای حیوانات خانگی:
برای گربه ها و سگ ها سمی است.

dracaena fragrans 1 - دراسینا نقره‌ای | تکثیر و پرورش

مراقبت از گیاه دراسینا نقره‌ای

درجه حرارت:
دمای 60 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) – 75 درجه فارنهایت (24 درجه سانتیگراد) ایده آل است. در دمای زیر 55 درجه فارنهایت / 12 درجه سانتیگراد به گیاه آسیب می رساند که در صورت شروع پیچیدن برگها ممکن است قابل توجه باشد. سعی کنید از قرار داشتن گیاه در مجاورت ناصافی سرد که باعث آسیب می شود نیز خودداری کنید.

سبک:
ترکیبی مناسب از درخشش و سایه خورشید برای این دراکنا ایده آل است ، اما به سختی هرگونه تابش مستقیم نور خورشید است. اگرچه در نور شدید سریعتر و بهتر رشد می کند اما در شرایط کم نور نیز زنده می مانید و به اندازه کافی رشد می کند.

آبیاری:
من به یک پرورش دهنده توصیه می کنم خاک را کمی لمس و در زمستان کمی خشک نگه دارد.

خاک:
اکثر انواع مخلوط خاک گلدان زهکشی خوب برای استفاده مناسب هستند.

کود:
از آوریل تا سپتامبر از کود مایع رقیق شده استفاده کنید – هر 2 تا 3 هفته یک بار ، در حالی که در حال رشد است.

گلدان دوباره:
من پیشنهاد می کنم اگر یک گلدان کاملاً محکم بسته شود ، یک گلدان دوباره 3-3 ساله و یک گلدان بزرگتر یک اندازه بزرگتر شود. کمی قابلمه بسته خوب است.

رطوبت:
رطوبت طبیعی اتاق خوب است.

تکثیر:
تکثیر آنها از قلمه های نوک ساقه کاملاً آسان است که بهتر است در بهار یا تابستان انجام شود. همچنین می توانید یک گل رز جدید یا قدیمی بریده و دوباره آن را بکارید. پس از کاشت مجدد ، خاک را مرطوب نگه دارید و برگها را غبارآلود کنید که باعث ترغیب گیاه به رشد می شود. یک گیاه بلند را می توان با استفاده از روش لایه بندی هوا تکثیر کرد.

هرس:
می بینید که برگهای پایینی این گیاه بعد از مدتی طبیعی رنگ زرد می شوند و برگهای این گیاه به هر حال فقط طول عمر 2 تا 3 سال دارند. برگهای پایینی را وقتی شروع به زرد شدن می کنند بردارید. همچنین می توانید بالای یک عصا (ساقه) را ببرید وقتی که به ارتفاعی برسد که می خواهید رشد کند و قلمه را دوباره بکارید.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1633 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات