دراسینا مارگیناتا | تکثیر و پرورش

0

دراسینا مارگیناتا | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

دراسینا مارگیناتا | تکثیر و پرورش

دراسینا مارگیناتا که بیشتر به عنوان درخت اژدها شناخته می شود ، گیاهی جذاب و برگ سفت و دارای برگهای سبز شمشیر مانند و لبه قرمز است. این گیاه دارای ساقه های باریک و خاکستری باریک است که روی آن برگهای براق و قوس دار قرار دارد. در فصل بهار ، انواع خارجی می توانند گل های سفید ریز و معطر و به دنبال آن توت های دایره ای نارنجی زرد ایجاد کنند. گل و توت وقتی به عنوان گیاه داخل منزل رشد می کند به ندرت ظاهر می شود. این گیاهان برای یک باغبان مبتدی بسیار مناسب هستند زیرا پرورش آنها در داخل خانه بسیار آسان است.

این درخت کوچک در آب و هوای گرم در فضای باز به حدود 20 فوت رشد می کند ، اما به طور کلی به عنوان یک گیاه گلدان خانگی پرورش داده می شود و تا 6 فوت یا کمتر هرس می شود. برخلاف بسیاری از درختان داخلی ، دامنه وسیعی از دما را تحمل می کند.

درختان اژدها گیاهان سخت و مقاوم به خشکی با سیستم ریشه ای تهاجمی هستند که گیاهان عالی خانگی می سازند. گاهی اوقات آنها به عنوان گیاهان تک ساقه پرورش می یابند. بارهای دیگر در همان گلدان گروه بندی یا حتی بافته شوند.

نام گیاه شناسی
دراسینا مارگیناتا

اسامی مشترک
درخت اژدها ، گیاه اژدها ، درخت اژدها ماداگاسکار

نوع گیاه
برگ سبز همیشه سبز ، که معمولاً به صورت گیاهان آپارتمانی رشد می کند

اندازه بالغ
15 تا 20 فوت معمولاً زیر 6 پا هرس می شود. گسترش 3 تا 10 فوت

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور غیر مستقیم روشن در محیط داخلی

نوع خاک
ترکیبی از خاک لوم و گلدان

PH خاک
6 تا 7

زمان شکوفه
بهار (به ندرت در داخل خانه گل می دهد)

رنگ گل
سفید

مناطق مقاومت
10 تا 12

مناطق بومی
ماداگاسکار و موریس

چگونه دراسینا مارگیناتا را پرورش دهیم

به دلیل تحمل آن در طیف وسیعی از دما ، دراسینا مارگیناتا به عنوان یک گیاه گلدان بزرگ برای خانه ها و ادارات بسیار محبوب است. باید آن را در یک خاک لومی ، خوب تخلیه شده اصلاح شده با پیت ماس ​​کاشت و به طور منظم در طول فصل رشد آبیاری کرد. بهترین قرار گرفتن در معرض ، مکانی با نور زیاد غیرمستقیم خواهد بود. این مکان های سایه دار را تحمل می کند اما برگ ها مقداری از رنگ خود را از دست می دهند. توسط ناسا به عنوان یک گیاه عالی برای از بین بردن مواد شیمیایی مضر از هوا ذکر شده است. در طول زمستان آبیاری باید کمی محدود شود.

سبک

درختان اژدها در نور شدید بهترین رشد را دارند اما در نور کم نیز می توانند زنده بمانند. گیاهان در شرایط کم نور رشد کمتری خواهند داشت و برگهای کوچکتری با رنگ کمتری تولید می کنند. درخت اژدها را در آفتاب کامل قرار ندهید زیرا ممکن است شاخ و برگ آن بسوزد.

نوع خاک

هنگام رشد به عنوان گیاه گلدان ، از مخلوط گلدان شل و خوب زهکشی شده استفاده کنید – خاک لومی اصلاح شده با پیت ماس ​​ایده آل است. اطمینان حاصل کنید که ظرف برای سیستم ریشه گسترده جای دارد. برخی از انواع از هاوایی وارد می شوند و با سنگ گدازه وارد می شوند. اگر اینگونه است ، تقریباً 1/3 خاک را خارج کرده و خاک گلدان را جایگزین کنید.

اب

آبیاری بیش از حد این گیاه آسان است. برای اطمینان از غرق نشدن آن ، قبل از آبیاری صبر کنید تا نیمه بالای خاک خشک شود. در نور کم ، این مدت ممکن است 3 هفته طول بکشد. اگر گیاه نوک قهوه ای روی برگها ایجاد کند ، این اغلب نشانه آبیاری بیش از حد است یا آب حاوی مقدار زیادی نمک یا فلوراید است. مانند سایر گیاهان در تیره خود دراسینا مارگیناتا به فلوراید حساس است که می تواند باعث تغییر رنگ شود. برای جلوگیری از فلوراید ، درخت اژدهای آبی را با آب مقطر یا غیر فلوره شده استفاده کنید. اگر گیاه برگ زرد داشته باشد ، معمولاً به این معنی است که آب بیشتری لازم دارد.

دما و رطوبت

درختان اژدها دمای بین 70 تا 80 درجه فارنهایت را ترجیح می دهند. رطوبت منظم منزل باید برای آنها مناسب باشد. اگر خانه شما به خصوص خشک است ، مه مهتابی را از بطری اسپری در نظر بگیرید.

کود

درختان اژدها به کود نسبتاً کم نیاز دارند. در ابتدای بهار یا دو بار در سال با کود با کنترل آزاد ، آنها را کمی تغذیه کنید. در زمستان کود ندهید.

گلدان و گلدان

درخت اژدها را در صورت لزوم در گلدان های بزرگتر قرار دهید. از آنجا که این درختان خیلی آهسته رشد می کنند ، معمولاً فقط در هر سال دوم یا حتی سوم به تخلیه مجدد نیاز دارند. تازه کردن گلکاری خاک سالانه با خاک تازه به جای هر که فشرده شده است.

گسترش درختان دراسینا مارگیناتا

ریشه دراسینا مارگیناتا به راحتی از قلمه های ساقه که ریشه در آب دارند ریشه می یابد – به راحتی که اغلب در باغچه های ظرف استفاده می شود و به راحتی توسط مهد کودک ها و خرده فروشان تکثیر می شود. حدود سه هفته طول می کشد تا قلمه ریشه کند و استفاده از هورمون ریشه زایی لازم نیست. قلمه های درخت اژدها می توانند هدیه ای مناسب برای خانه سازی ایجاد کنند و استفاده از قلمه ها از گیاه خود یک لمس شخصی است.

انواع دراسینا مارگیناتا

اگرچه انواع مختلفی وجود دارد ، اما بیشترین موارد موجود در فروشگاه های گیاهان عبارتند از:

  • Dracaena marginata ‘Tricolor’ حاشیه های قرمز تیره ، برگهای سبز و نوار عاجی در مرکز برگ دارد.
  • D. marginata ‘Colorama’ ممکن است کاملا صورتی به نظر برسد اما با نوارهای سفید و سبز متنوع است. این تنوع برای حفظ رنگ خود به نور بسیار درخشان نیاز دارد.
  • D. marginata ‘Bicolor’ دارای نوارهای قرمز و سبز است.
  • D. marginata شکل اصلی با برگهای سبز تیره و حاشیه برگهای قرمز نازک است.

سمیت دراسینا مارگیناتا

این گیاه به همان زیبایی که وجود دارد نیز سمی است. گرچه برای انسان مضر نیست ، اما برگ ها برای گربه ها و سگ ها بسیار سمی هستند. به خصوص گربه ها بنظر می رسد که برگهای حاوی آلکیدهای سمی را دوست دارند بجوند.

آفات / بیماری های شایع

اگرچه آنها معمولاً در برابر بیماری مقاوم هستند ، دراسینا مارگیناتا حساس به مقیاس ، چربی های پوستی و تریپس است. شناسایی اشکال پوسته پوسته پوسته پوسته آسان است زیرا رسوبات کوچک ، چسبنده و پنبه ای به جا می گذارد. گیاهان درخت اژدها نیز بسیار حساس به آفت گیاه رایج یعنی کنه های عنکبوتی هستند. آنها معمولاً هنگام گرم شدن دما و هوا بسیار خشک اتفاق می افتند. با این وجود ، تا زمانی که به گیاه آسیب نرساند ، مشاهده کنه بسیار دشوار است.

GettyImages 640336790 208b4bb09e694c5e9824fcfb88b718a7 - دراسینا مارگیناتا | تکثیر و پرورشgrow dracaena marginata indoors 1902749 3 d5d6beaeb1dd4e82af786fc61ec8047d - دراسینا مارگیناتا | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1836 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات