دراسینا ریکی | تکثیر و پرورش

0

دراسینا ریکی | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

دراسینا ریکی | تکثیر و پرورش

گیاهان خانگی معروف که در مجموع به عنوان دراسینا ریکی شناخته می شوند ، در واقع شامل چندین گونه از تیرهدراسینا ریکی و همچنین برخی گیاهان است که اکنون در جنسهای کاملاً متفاوت دسته بندی می شوند. به عنوان مثال ، گیاه خانگی که گاهی اوقات “درخت ti” نامیده می شود ، در حال حاضر به طور رسمی با نام دراسینا ریکی  شناخته می شود ، حتی اگر گاهی اوقات نیز به عنوان دراسینا ریکی فروخته می شود.

بنابراین، هنگامی که شما خرید یک خون سیاوشان دراسینا ریکی  شما معمولا خرید یکی از گونه های است که با برگ یا علف spear- شکل است که به یکی گسترش و یا بیشتر ضخیم، عصا مانند ساقه اصلی. گونه های دیگر دراسینا ریکی نیز وجود دارند که از ریشه های شبیه ریزوم رشد کرده اند ، اما این گونه ها به طور کلی با نام های دیگر فروخته می شوند.

گونه هایی که به طور معمول با نامدراسینا ریکی به عنوان گیاهان آپارتمانی فروخته می شوند عبارتند از:

  • Dracaena fragrans (معطر Dracaena ، گیاه ذرت) دارای برگهای تسمه مانند است که در یک خوشه چشمه مانند از یک ساقه چوبی ضخیم خارج می شود. این گیاه در صورت رشد به اندازه یک گلدان می تواند تا 6 فوت رشد کند. در محیط های بیرونی که مقاوم است (مناطق 10 تا 12) ، رشد 20 فوت شناخته شده است.
  • Dracaena deremensis گونه ای است که به طور گسترده کشت می شود و دارای ارقام بسیار عالی به نام است. در فضای باز در مناطق 10 تا 12 این گیاهان می توانند به اندازه زیادی برسند ، اما وقتی در گلدان رشد می کنند عموماً زیر 10 فوت باقی می مانند.
  • Dracaena marginata (درخت اژدها) دارای برگهای نازک تر و علفی است که از ساقه های ضخیم چندتایی سرچشمه می گیرد.
  • Dracaena sanderiana (بامبو خوش شانس) اغلب با دستکاری دقیق جهت نور خورشید ، به ساقه های فر خورده آموزش داده می شود. این گیاه تازگی آشنایی است که ممکن است فقط چند اینچ قد نگه داشته شود و یا تا چند فوت ارتفاع داشته باشد.
  • Cordyline fruticosa ( درخت کلم ، درخت ti یا گیاه ti) گیاهی مانند نخل با برگهای بند دار ضخیم تر است که با چیدمان چشمه ای در بالای یک یا چند ساقه چوبی نازک ظاهر می شود. دارای برگهای رنگارنگ مانند لنج است که از پایه قوس دارد.
  • Cordyline australis (نخل کلم) اغلب به عنوان Dracaena فروخته می شود ، زیرا گیاه در ابتدا در آن جنس طبقه بندی می شد. این گیاه در یک زیستگاه بومی کاملاً یک درخت بزرگ رشد می کند ، اما گیاهان نارس اغلب به عنوان گیاهان خانگی استفاده می شوند. این برگهای نازک و رنگارنگی مانند علف دارد که در یک عادت رشد چشمه مانند قوس می گیرد. گیاهان خانگی گاهی اوقات با نام Dracaena ‘Spikes’ فروخته می شوند.

اندازه این گونه ها بسیار متفاوت است ، اما گونه هایی که به عنوان گیاهان آپارتمانی فروخته می شوند معمولاً دارای برگهای نیزه ای یا علفی هستند که غالباً از یک یا چند ساقه خارج می شوند که با گذشت زمان ضخیم و مانند عصا رشد می کنند.

نام گیاه شناسی
دراسینا ریکی 

اسامی مشترک
دراسینا ریکی  (گونه های مختلف نام های مشترک دیگری دارند

نوع گیاه
گیاهان برگ سبز همیشه سبز ، که معمولاً به صورت گیاهان خانگی پرورش می یابند

اندازه بالغ
از نظر گونه ها متفاوت است. هنگامی که به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنید معمولاً زیر 10 فوت است

قرارگیری در معرض نور خورشید
اکثر گونه ها سایه روشن یا نور فیلتر شده روشن را ترجیح می دهند

نوع خاک
خاک مرطوب و غنی ؛ مخلوط گلدان پایه پیت

PH خاک
6.0 تا 6.5 (کمی اسیدی)

زمان شکوفه
متفاوت است گلها به طور کلی ناچیز هستند

رنگ گل
از نظر گونه ای متفاوت است

مناطق مقاومت
10 تا 12 (USDA) ؛ معمولا به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنند

منطقه بومی
گرمسیری آفریقا ، جنوب آسیا ، استرالیا ،

شرایط در حال رشد

نور: آنها می توانند سایه روشن ، به خصوص Ti Trees یا D. margininal را تحمل کنند. D. دراکو می تواند در برابر آفتاب کامل مقاومت کند .

آب: به طور منظم آب دهید. اجازه ندهید خاک خشک شود. D. Draco ، با این وجود ، در زمستان می تواند شرایط خشک تری را تحمل کند.

دما: بیشتر دراكنا دمای گرمتر از 65 درجه فارنهایت و بالاتر را ترجیح می دهند. D. Draco تنها استثنا است که می تواند تا 50 درجه فارنهایت را تحمل کند.

خاک: کمپوست گلدان غنی و خوب زهکشی شده.

کود: در طول تابستان به صورت هفتگی یا دوبار در هفته تغذیه کنید ، یا در ابتدای فصل از کود آهسته رهش استفاده کنید.

درختان Ti را می توان از بخشی از عصا كه در كنار آنها در خاك مرطوب و گرم گذاشته شده ، جوانه زد. روش دیگر ، گیاهان قدیمی می توانند با بریدن نوک و استفاده از هورمون ریشه جوان شوند . لایه بندی هوا روی گیاهان بزرگتر نیز کار می کند.

در صورت لزوم ، هر دو سال یکبار یا زمانی که محیط گلدان آنها خسته شده است ، دوباره بارگیری کنید.

نکات پرورش دهنده

به طور کلی گیاهان سخت طلب وجود ندارد و معمولاً در شرایط سایه دار بهتر از مقاومت بسیاری از گیاهان دیگر خواهد بود. با این وجود ، به جز D. Draco ، حفظ رطوبت خاک در طول سال مهم است – نباید اجازه خشک شدن آنها داده شود – و در شرایط سرد و سرد رشد نمی کنند. شایعترین علت سقوط ، به طور کلی آب بیش از حد در زمستان همراه با شرایط سرما است. اگر گیاه شروع به نشان دادن حاشیه برگ قهوه ای کرد ، با غبارآلودگی منظم رطوبت را بالا ببرید.

dracaena overview care 1902754 4 1e6f01f2320847c89152a8c0d7569df8 - دراسینا ریکی | تکثیر و پرورشgrow cordyline indoors 1902747 hero 011 05fac05cfe2845309cc8840a4cc87bbc ad067415251d417f864fdf4c30ab67c7 - دراسینا ریکی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1662 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات