دراسینا درمنسیس | تکثیر و پرورش

0

دراسینا درمنسیس | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
0

دراسینا درمنسیس | تکثیر و پرورش

گیاه  (دراسینا درمنسیس) در صنعت گیاهان خانگی یک ماده قدیمی است. اروپاییان از اواسط دهه 1800 از این گیاهان همیشه سبز آفریقایی گرمسیری به عنوان گیاهان داخلی استفاده می کنند و از اوایل قرن 20 در ایالات متحده محبوبیت دارند. گیاهان دراسینا درمنسیس نسبتاً آرام از یک یا چند عصا (ساقه) ضخیم رشد می کنند که برگهای باریک و بلندی (مانند برگهای ذرت) به سمت بالا تولید می کنند. این عادت رشد ظاهری شبیه درخت خرما به آنها می دهد ، به همین دلیل است که گاهی اوقات آنها را “نخل کاذب” می نامند. آنها گیاهان آپارتمانی خوبی تولید می کنند زیرا باریک و بلند هستند ، به طور معمول در ظروف فقط به 4 تا 6 فوت قد می رسند و می توانند مقدار قابل توجهی از سو abuse استفاده باغداران معمولی داخل خانه را تحمل کنند. بهار برای شروع گیاهان جدید ایده آل است ، اگرچه شما می توانید بطور معمول در هر زمان از سال گیاهان مهد را در داخل خانه گلدان کنید.

نام گیاه شناسی
دراسینا درمنسیس

اسامی مشترک
گیاه دراسینا درمنسیس ، ساقه دراسینا درمنسیس dracaena ، گیاه شاد ، نخل کاذب ، dracaena معطر

نوع گیاه
درختچه / درخت همیشه سبز پهن برگ

اندازه بالغ
15 تا 50 فوت قد و 3 تا 10 فوت عرض در فضای باز ؛ گیاهان رشد کرده در ظرف می توانند تا 6 فوت رشد کنند

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه بخشی بدون آفتاب مستقیم

نوع خاک
غنی ، مرطوب ، خوب تخلیه می شود

PH خاک
خنثی تا کمی اسیدی

زمان شکوفه
گیاهان داخلی بالغ گهگاهی گل می دهند

رنگ گل
زرد سفید

مناطق مقاومت
10 تا 12

منطقه بومی
گرمسیری آفریقا

چگونه می توان گیاهان دراسینا درمنسیس را پرورش داد

باغبانان خانگی معمولاً گیاهان دراسینا درمنسیس را به عنوان گیاهان بزرگ گلدانی و نه در فضای باز باغچه می کارند. گیاهان دراسینا درمنسیس بهترین عملکرد را در مکانهای داخلی روشن دارند که از تابش مستقیم خورشید ، نشت و جریان هوا از منافذ تهویه هوا و گرمایش محافظت می شوند. همچنین ، حفظ محیط با رطوبت بالا در داخل خانه برای این گیاهان کلیدی است.

اگر گلدان را در محلی محفوظ و تا حدودی سایه دار قرار دهید ، می توانید گیاه دراسینا درمنسیس خود را در تابستان به بیرون بیاورید. اطمینان حاصل کنید که در برابر بادهای شدید محافظت نشده است. قبل از اینکه دما به زیر 50 درجه فارنهایت برسد ، گیاه را به خوبی در داخل منزل بیاورید.

سبک

از نظر نور ، مکان مناسب در محیط داخلی این گیاه نزدیک پنجره ای با نور خورشید فیلتر شده است. نور کم منجر به از دست رفتن تنوع رنگی برگها و جلوگیری از رشد گیاه می شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم باعث سوختن گیاه و پژمردگی آن می شود. در فضای باز ، گیاه در سایه بخشی بهترین عملکرد را دارد.

خاک

مخلوط خاک گلدان شل و لومی بهترین گزینه برای پرورش گیاهان دراسینا درمنسیس است. اطمینان حاصل کنید که خاک زهکشی خوبی دارد زیرا ریشه ها در آب ایستاده خوب عمل نمی کنند.

اب

خاک را در طول فصل رشد (بهار تا پاییز) به طور مساوی مرطوب نگه دارید اما نمناک نباشد. آبیاری را در اواخر پاییز تا زمستان کاهش دهید. با این حال ، هرگز اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود. خاک خیلی خشک می تواند باعث خشک شدن نوک برگها و قهوه ای شدن آن شود. علاوه بر این ، مانند سایر گونه های dracaena ، گیاهان دراسینا درمنسیس به فلوراید و بور حساس هستند ، که می توان آن را در آب لوله کشی یافت. بنابراین ، بهتر است از آب مقطر استفاده کنید تا از سوختگی نوک برگ ، توقف رشد و حتی مرگ گیاه جلوگیری شود.

دما و رطوبت

گیاهان دراسینا درمنسیس در دمای 60 تا 75 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارند. از قرار دادن آنها در دمای زیر 50 درجه خودداری کنید. همچنین ، سعی کنید سطح رطوبت را بین 40 تا 50 درصد حفظ کنید ، که از محیط بومی گیاه تقلید می کند. در صورت نیاز به بالا بردن رطوبت ، از مرطوب کننده هوا استفاده کنید یا گلدان را روی سینی آب و سنگریزه قرار دهید. اجازه ندهید کف گلدان آب را لمس کند و برگها را مرتباً غبارآلود کنید.

کود

گیاهان دراسینا درمنسیس خاک غنی از نظر ارگانیک را ترجیح می دهند. تقریباً هر ماه در طول فصل رشد از یک کود مایع متعادل استفاده کنید و در زمستان کم و به هیچ وجه تغذیه کنید.

گلدان و گلدان

گیاه دراسینا درمنسیس خود را هر سال یا دو سال در یک ظرف کمی بزرگتر با خاک گلدان تازه قرار دهید. برای جابجایی مجدد این گیاه ، خاک سست اطراف آن را برداشته ، گیاه را با احتیاط از پایه بلند کرده و در ظرف جدید خود قرار دهید و مطمئن شوید که در این فرآیند به ریشه های آن آسیب نمی رساند. سپس ، فضای اطراف آن را با خاک گلدان تازه پر کنید ، اما آن را خیلی محکم بسته بندی نکنید تا مطمئن شوید که ظرف زهکشی خوبی دارد.

مسمومیت

گیاهان دراسینا درمنسیس برای گربه ها و سگ ها سمی هستند اما برای انسان غیر سمی هستند.

تکثیر گیاهان دراسینا درمنسیس

گیاهان دراسینا درمنسیس به راحتی از قلمه های ساقه ریشه می گیرند. قلمه ای به طول حداقل چند اینچ بردارید و انتهای آن را به خاک گرم و مرطوب فشار دهید. همچنین می توانید قطعات عصا را مستقیماً فشار دهید و آنها را به داخل خاک فشار داده و به حالت ایستاده نگه دارید. هورمون ریشه زایی می تواند به این روند کمک کند. اگر مدتی طول کشید تا قلمه های جدید ریشه بزنند ، ناامید نشوید. تکثیر گیاهان دراسینا درمنسیس یک علم نادرست است و حتی باغبانان باتجربه نیز می توانند با آن مشکل داشته باشند.

هرس

برگهای پایینی گیاه تقریباً طی دو تا سه سال زرد می شوند که تقریباً طول عمر طبیعی آنها است. پس از ناخوشایند شدن ، آنها را هرس کنید. علاوه بر این ، اگر گیاه برای فضای شما خیلی بلند است ، می توانید قسمت های بالای عصا را ببرید. جوانه های برگ جدید در نزدیکی برش ظاهر می شوند.

آفات و بیماری های شایع

علاوه بر نوک برگهای قهوه ای ناشی از آب حاوی فلوریدا ، نوسانات دما ، آبیاری ناکافی و کمبود کلسیم همگی می توانند باعث تغییر رنگ برگ شوند. همچنین گیاهان را از نظر وجود عنکبوت ، تریپس و مقیاس کنترل کنید ، که این امر می تواند برای بسیاری از گیاهان خانگی مشکل ساز شود. این گیاهان باعث می شوند برگها آسیب دیده و ناسالم به نظر برسند و حتی ممکن است حشرات کوچک را در اطراف گیاه مشاهده کنید. برگهای گیاه را مرتباً با پارچه مرطوب غبارروبی کنید تا به بهترین شکل ظاهر شود و محیط زیست برای آفات مختل شود.

انواع دراسینا درمنسیس

انواع زیر گیاهان دراسینا درمنسیس طیف وسیعی از رنگ آمیزی برگها را ارائه می دهند:

  • Dracaena fragrans ‘Massangeana’: این نوع رایج ترین است و دارای یک نوار سبز آهک مایل به زرد در وسط برگ های آن است.
  • Dracaena fragrans ‘Lindenii’: برگهای این نوع به جای یک نوار در مرکز آن ، لبه های زرد دارند.
  • Dracaena fragrans ‘Victoria’: این نوع بسیار شبیه به ‘ Massangeana’ است . یک نوار زرد از وسط برگهای آن پایین می رود ، اما دارای برگهای کوچکتر ، پهن تر و تقریباً مثلثی است. به ندرت در مراکز باغ موجود است.grow dracaena fragrans indoors 1902748 closeup 02d5420a4b374dd3893c7f6312bb2855 - دراسینا درمنسیس | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2084 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات