دارلینگتون | تکثیر و پرورش

0

دارلینگتون | تکثیر و پرورش

دارلینگتون ( Darlingtonia californica ) به لطف برگهای چشمگیرش که شبیه سر مارهای مار کبرا است ، گیاهی منحصر به فرد و چشم نواز است. برگهای پیچش یا حلقه زنی آن از پایه گیاه بالا رفته و به شاخ و برگ کلاه دار تبدیل می شوند. این گیاهان گوشتخوار در کنار ظاهر تقریباً حیرت انگیز ، اشتهای زیادی نیز دارند و از حشرات و همچنین مهره داران کوچک تغذیه خواهند کرد.

دارلینگتون بومی آمریکای شمالی است که اغلب در گروه های مشخصی در مناطق باتلاقی و فاقد تغذیه رشد می کند. برگهای کلاه دار آنها رایحه ای ترشح می کنند که حشرات را به خود جلب می کند و سپس به گیاه اجازه می دهد تا سوخت حاصل از به دام انداختن و هضم طعمه های خود را جمع کند. پس از ورود ، فرار برای حشرات دشوار است و همچنین گیاه آنزیم های گوارشی ترشح می کند تا به تجزیه مواد حیوانی کمک کند. برخلاف بسیاری از گیاهان پارچ دیگر ، گیاهان دارلینگتون قادر به جمع آوری آب باران برای به دام انداختن طعمه ها نیستند.

این گیاهان می توانند از طریق دونده ها و استولون ها به صورت غیرجنسی پخش شوند و به ندرت گل می دهند. سوسن مار کبرا یک گیاه واقعی یک نوع قلمداد می شود و دارای ساختار و زیبایی استثنایی است.

 نام گیاه شناسی
Darlingtonia californiaica

نام متداول
دارلینگتون

 نوع گیاه
گوشتخوار

 اندازه بالغ
تا 4 فوت

 قرارگیری در معرض نور خورشید
آفتاب کامل

 نوع خاک
مرطوب ، خوب تخلیه شده است

 PH خاک
6-8

 زمان شکوفه
بهار

 رنگ گل
گلبرگ های قرمز

 مناطق مقاومت
7-10

 منطقه بومی
آمریکای شمالی

مراقبت از گیاه لیلی Cobra

گیاهان سوسن مار کبرا برای رشد به آب و هوای گرم ، آفتاب کامل و شرایط مرطوب و شبیه به باتلاق احتیاج دارند و تکثیر این امر در باغچه خانه دشوار است. به همین ترتیب ، پرورش این گیاهان دشوار تلقی می شود ، به ویژه در خارج از منطقه بومی آن. به منظور پرورش موفقیت آمیز دارلینگتون   در باغ خود ، مهمترین دلیل تقلید از شرایط بومی آن است.

سبک

نیلوفرهای کبرا بهترین رشد را در سایه آفتاب کامل یا سایه جزئی دارند. آنها هنگامی که ریشه ها نسبت به بقیه گیاهان خنک تر باشد ، رشد خواهند کرد. در آفتاب کامل کوتاهتر و قرمزتر به نظر می رسند ، در حالی که در شرایط سایه جزئی این گیاهان بلندتر و سبزتر می شوند. با این وجود دارلینگتون  به منظور ایجاد رنگهای زنده بر روی کاسبرگ های سفید ، به توزیع متعادل و یکنواختی از نور نیاز دارد.

اب

احتمالاً مهمترین عنصر مراقبت از گیاه دارلینگتون ا آب است و این گیاهان از نظر نوع دریافتی خاص هستند. آب باران همیشه بهترین گزینه است ، اما اگر در خانه آبیاری کنید می خواهید از آب چشمه ، مقطر یا تصفیه شده (از طریق اسمز معکوس ) استفاده کنید. نیلوفرهای کبرا به مواد شیمیایی و مواد معدنی موجود در آب لوله کش حساس هستند.

این گیاهان همچنین آب خنک را ترجیح می دهند و حتی برخی از باغبان ها تکه های یخ را روی خاک قرار می دهند و اجازه می دهند تا ذوب شوند تا رطوبت اضافی اضافه شود و ریشه گیاه خنک شود. این امر به ویژه در روزهایی که دمای بالا بیش از 80 درجه فارنهایت افزایش می یابد بسیار مهم است.

خاک

در حالی که برای رشد موفقیت آمیز گیاهان دارلینگتون  آبیاری مناسب مهم است ، خاک نیز باید درست باشد. بسیاری از باغبان ها برای کمک به ایجاد مخلوطی از خاک که باعث خنک شدن سیستم ریشه می شود ، پیت ماس ​​، پرلیت ، یا سنگ گدازه یا پوکه را انتخاب می کنند.

دما و رطوبت

گرچه به دمای سردتری نیاز دارند ، اما سطح رطوبت لزوماً روی رشد دارلینگتون تأثیر نخواهد گذاشت. با این حال ، توصیه می شود که سطح رطوبت حدود 50 درصد حفظ شود ، که به جلوگیری از خشک شدن گیاه کمک می کند.

دارلینگتون در دمای بیش از حد گرم عملکرد خوبی نخواهد داشت و مکانهایی را که دمای هوا در شب (در دهه 50 یا 60) سردتر باشد ترجیح می دهد.

کود

گیاه سوسن مار گوشت خوار نیازی به لقاح ندارد زیرا آنها با خوردن حشرات و آفات دیگر خود را تغذیه می کنند.

از طریق تکثیر استولن های این گیاهان می توان تکثیر را انجام داد که در مقایسه با کاشت بذر جوانه های زنده مانده بیشتری تولید می کند. همچنین منجر به نژاد بزرگتر و سالم تری از گیاهان سوسن مار کبرا می شود.

از بذرها نیز می توان استفاده کرد ، اما باید تا سه ماهه اول سال (ترجیحاً فوریه) در یخچال نگهداری شوند و سپس در دمای سرد و در خزه های اسپاگنوم کاشته شوند. 

هرس

سوسن مار کبرا به هرس گسترده احتیاج نخواهد داشت ، اما شما می توانید ساقه ها و برگ های مرده را بر اساس نیاز برش دهید.

در حال رشد در ظروف

از آنجا که هنگام رشد دارلینگتون  ، دمای خنک بسیار مهم است ، بنابراین باید یک ظرف گیاهی را انتخاب کنید که هم رنگ روشن باشد و هم زهکشی مناسبی داشته باشد.

گلدان های پلاستیکی ، سفال سفالی و سرامیک های لعاب دار گزینه های قابل قبولی هستند ، به شرطی که ظرفی که انتخاب می کنید گرما را جذب نکند.

GettyImages 119442274 3ab4fdbfb6c64a95b07eccca648700e0 - دارلینگتون | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1150 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات