خوشه اویز | تکثیر و پرورش

0

خوشه اویز | تکثیر و پرورش

خوشه اویز  یک گیاه همیشه سبز برگ پهن برگ استوایی است. اگر از جنوب شرقی آسیا سفر کرده باشید ، ممکن است از این زیبایی گرمسیری که روی شاخه های درخت رشد می کند ، حیرت زده باشید و خوشه های گل 18 اینچی آن را مانند خوشه های انگور دنیای دیگر آویزان کنید. باغبانان گل که در مناطق رشد 10 و 11 USDA زندگی می کنند می توانند خوشه اویز  را به عنوان یک گیاه چند ساله خارج از منزل پرورش دهند ، اما دیگران باید این گل عجیب و غریب را به عنوان گیاهان آپارتمانی یا پاسیوی گرمسیری پرورش دهند.

خوشه اویز که به عنوان گیاه فانوس صورتی و انگور گل رز نیز شناخته می شود ،  از  خانواده Melastomataceae  است. خوشه اویز  دارای خوشه هایی از گل است که شبیه خوشه های انگور کوچک است که در برابر شاخ و برگ های سبز تیره جذاب خودنمایی می کند. برخی از گیاهان خوشه اویز  در انتهای خوشه های گل خود دارای گل های نمایشی هستند که شبیه گلبرگ های گل است.

خوشه اویز بوته ای همیشه سبز در زیستگاه بومی خود است که شامل جاوا ، شبه جزیره مالایی ، فیلیپین و سوماترا است. برگها به شکل گرمسیری این گیاه کمک می کنند و طول آنها تا 14 اینچ رشد می کند. برگها دنده ای و نسبتاً شاداب هستند. اندازه متوسط بوته Medinilla 3 تا 4 فوت است ، اما شما می توانید با هرس گیاه بعد از گلدهی گیاه را در اندازه داخلی مناسب نگه دارید .

نام گیاه شناسی
Mednilla Majestic

اسامی مشترک
گیاه مدینیلا ، انگور گل رز ، گیاه خوشرنگ ، گل ارکیده فیلیپین ، گیاه فانوس صورتی

نوع گیاه
برگ سبز همیشه سبز 

اندازه بالغ
2 تا 4 فوت قد؛ گسترش 1 تا 3 پا

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه بخشی

نوع خاک
مخلوط گلدان کاملاً تخلیه شده

PH خاک
6.1 تا 6.5 (کمی اسیدی)

زمان شکوفه
به طور پراکنده از آوریل تا آگوست

رنگ گل
صورتی تا قرمز مرجانی

مناطق مقاومت
10 تا 11 (USDA)

منطقه بومی
فیلیپین ، جاوا ،  شبه جزیره مالایی ، سوماترا.

موارد استفاده از چشم انداز

شما می توانید گیاهان Medinilla را به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش دهید ، اما بسیاری به دلیل نیاز به رطوبت ، نمونه های پاسیو یا گلخانه ای بهتری را تولید می کنند. اگر هیچ چیز دیگری ، دادن تعطیلات تابستانی به Medinilla در یک مکان نیمه آفتابی در فضای باز ، قدرت آن را افزایش می دهد. یک مزیت اضافی برای پرورش Medinillas در فضای باز جذابیت آنها برای پرندگان ، زنبورها و پروانه ها است.

چگونه Medinilla رشد کنیم

گیاهان Medinilla می توانند در جنگل های بارانی epiphytic باشند ، به این معنی که آنها به جای درختان ، روی درختان یا بوته ها رشد می کنند. در این محیط ، Medinilla از میزبان خود برای حمایت استفاده می کند اما انگلی نیست – از گیاه میزبان مواد مغذی نمی گیرد و به آن آسیب نمی رساند.

هنگام رشد به عنوان یک نمونه گلدان ، می توانید از یک گیاه کاشت تجاری برای ارکیده استفاده کنید ، که شبیه چیزی شبیه پوست چاق است. این اجازه می دهد تا گردش هوا در اطراف ریشه ، که از بیماری های ریشه جلوگیری می کند . گلدان ارکیده ، که شامل سوراخ های تهویه اضافی است ، همچنین برای نمونه Medinilla مناسب است . در آب و هوای مناسب ، گیاهان Medinilla همچنین می توانند در فضای باز و در خاک زهکشی خوب رشد کنند.

سبک

تمام گیاهان Medinilla در سایه تیره بهترین رشد را دارند. آفتاب مستقیم باعث سوزش برگها یا ریزش برگ می شود. زیستگاه Medinilla را در نظر بگیرید : همانطور که در شاخه های پایینی درختان بزرگ جنگل قرار گرفته است ، نور خورشید آویخته ای دریافت می کند. شما باید سعی کنید شرایط مشابهی را فراهم کنید.

خاک

گیاهان Medinilla در مخلوط گلدان ارکیده و مقداری پیت ماس ​​مخلوط شده به خوبی رشد می کنند. آنها شرایط خاک کمی اسیدی ایجاد شده توسط پیت ماس ​​را ارزیابی می کنند. یا می توانید از کود اسیدی رقیق شده برای تنظیم pH خاک استفاده کنید.

اب

گیاهان Medinilla به رطوبت بالاتر از حد متوسط ​​نیاز دارند و خشک شدن باد را دوست ندارند. خاک باید مرتباً مرطوب نگه داشته شود اما نمناک نباشد. در طول زمستان آبیاری را کمی کاهش دهید.

دما و رطوبت

این یک گیاه گرمسیری است که به دمای گرم نیاز دارد. این بدان معنا نیست که Medinillas هوس گرمای سه رقمی می کند: دمای مناسب رشد 70 تا 75 درجه فارنهایت است. ممکن است دمای زیر 50 درجه باعث زرد شدن گیاه یا ریزش برگ های آن شود. دمای زمستان بین 60 تا 70 درجه خواب طبیعی زمستان گیاه را تحریک می کند و تشکیل جوانه را در اواخر زمستان تشویق می کند. اولویت زیادی برای شرایط مرطوب دارد. گیاه مدینیلا بهتر است در شرایط گلخانه ای پرورش یابد.

کود

Medinilla یک فیدر نور است، و نیتروژن بیش از حد باعث می شود که کارخانه برای تولید شاخ و برگ سرسبز در هزینه شکوفه. یک تغذیه گاه به گاه با کمپوست مایع به گیاهان کلیه عناصر غذایی مورد نیاز را می دهد و به حفظ خاک در محدوده مطلوب pH اسیدی ملایم کمک می کند.

گلدان و گلدان

اگر Medinilla خود را  در یک ظرف پرورش دهید ، کیفیت مخلوط گلدان به مرور کاهش می یابد. اگر بیش از یک روز پس از آب دادن به آن مشاهده کردید که ظرف medinilla مرطوب است ، وقت آن است که دوباره با خاک تازه تهیه کنید.

هرس خوشه اویز

بوته های گلدان داخلی Medinilla را می توانید با هرس شاخه های بلافاصله پس از گل گیاه ، در اندازه قابل کنترل نگهداری کنید.

اگر به خصوص با استفاده از یک نمونه Medinilla خوش ذوق احساس موفقیت می کنید ، می توانید برای افزایش مجموعه گیاهان گرمسیری ، برخی قلمه ها را ریشه دار کنید. قلمه ها به راحتی در مخلوطی از خزه های مرطوب Sphagnum ریشه می زنند. حداقل با دو برگ قلمه بزنید ، اما دو سوم هر برگ را بردارید تا بار آنها روی ساقه کاهش یابد. برای تشویق ریشه زایی از یک هورمون ریشه دار پودر شده به عنوان آغشته ساقه استفاده کنید.

این گیاه از طریق بذر نیز قابل تکثیر است. به دنبال گل ، خوشه های میوه ای که Medinilla تولید می کند پر از دانه است. در حقیقت ، یک خوشه میوه ممکن است 2000 بذر مناسب تولید کند. بذرها به عنوان گیاهان گونه ای به جای هیبریدها ، فرزندان مطابق با ویژگی های اصلی آن تولید می کنند. بذرهای میوه های رسیده و نرم آماده جوانه زدن خواهند بود.

میوه ها را خرد کرده و صدها دانه معلق را در ژل میوه مشاهده خواهید کرد. آنها را در یک کاسه آب شیرین تمیز کنید و روزانه آب را برای چندین روز عوض کنید تا تانن هایی که از جوانه زنی جلوگیری می کنند پاک شود. بذرها را روی سطح یک گلدان استریل بکارید و روی آنها را با لایه ای از خزه های اسپاگنوم آسیاب شده بپوشانید تا از میرایی بیماری جلوگیری کند. مرطوب باشید تا زمان جوانه زدن ، که ممکن است یک ماه طول بکشد. نهال ها هر ماه حدود یک اینچ رشد می کنند و ممکن است دو تا سه سال طول بکشد تا به اندازه گل خود برسند.

گونه های دیگر خوشه اویز

Medinilla جنس متنوع است، بنابراین برای تفاوت های ظریف به عنوان گونه های شما را کشف کند. گیاهان و دانه هایی که با کمی جستجو به طور گسترده در دسترس هستند M. magnifica هستند ، اما گونه های دیگری که ارزش تحقیق دارند عبارتند از:

  • Medinilla cummingii: این گیاه که اغلب به عنوان درخت لوستر شناخته می شود ، خوشه های گلدار متراکمی دارد و میوه های بنفش تا سیاه تولید می کند.
  • Medinilla sedifolia : این گیاه ریز (3 تا 6 اینچ) دو بار در سال گل می دهد و گلهای سرخابی ظریف به عرض 1/2 اینچ.

انواع خوشه اویز

Medinilla magnifica در چندین رقم موجود است که معمولاً با توجه به رنگ گل برچسب گذاری می شوند. یافتن این گیاهان می تواند گیاهان سختی باشد. با یک متخصص گیاهان آپارتمانی گرمسیری یا خرده فروش بذر کمیاب مشورت کنید.

  • رز انگور Medinilla : ساده ترین برای برای مبتدیان رشد می کنند. تحمل دمای خنک شب
  • Crimson Medinilla : خوشه های گل قرمز براق
  • Coral Medinilla : سطح بالای 12 اینچ ، رقمی با رشد کم
  • Medinilla صورتی : دسته های بزرگ دارای خوشه های گل صورتی و در نهایت توت های آبی تیره هستند. رشد می کند تا 6 پا ، بنابراین در زمین یا یک ظرف بزرگ پاسیو بکارید.

آفات / بیماری های شایع

اشکالات پوستی ممکن است گاهی گیاهان خوشه اویز  را دچار مشکل کند . در این صورت ، حشرات را با یک پنبه آغشته به الکل ایزوپروپیل آغشته کنید. کنه های عنکبوتی به گیاهان خوشه اویز  که تحت شرایط خشکی تحت فشار قرار دارند ، حمله خواهند کرد ، اما مه پاش روزانه این آفات را دلسرد می کند. 

Medinilla 121828425 resized 56a300c95f9b58b7d0d00df9 - خوشه اویز | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع :www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1114 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات