خواص و فواید کود گل نرگس وحشی را شرح دهید ؟

0

ed12c939da9bde082eecf7b7167c0eb3b92a231e 227 - خواص و فواید کود گل نرگس وحشی را شرح دهید ؟

خواص و فواید کود گل نرگس وحشی را شرح دهید ؟

شرایط نگهداری و مراقبت از گل نرگس وحشی را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 8, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص و فواید کود گل نرگس وحشی را شرح دهید ؟ گل نرگس با عمر طولانی یکی از آسانترین و محبوب ترین پیازهای گلدار بهاری است. اگر فکر می کنید که همه چیز راجع به گل نرگس می دانید ، در نظر بگیرید که بیش از 50 گونه و بیش از 25000 رقم یا هیبرید ثبت شده وجود دارد . نرگس ها بیشتر از گل های شیپوری زرد زیبا هستند که چشم انداز بهار را شاد می کنند . هیچ اطلاعاتی در مورد طول عمر یک گیاه گل نرگس وجود ندارد ، اما یک پایه پیاز گل نرگس می تواند به راحتی از فردی که آن را کاشته است بیشتر زنده بماند. به دلیل طرح کلی گل نرگس هایی که در اطراف آن کاشته شده اند ، اغلب می توانید بگویید که پایه های خانه در گذشته چه مکانی بوده است.

  • نام گیاه شناسی : گل  نرگس
  • نام رایج : گل نرگس ، نرگس ، جونكویل و گل نرگس
  • نوع گیاه : پیازی چند ساله
  • اندازه بالغ : 12 تا 18 اینچ قد و نیمی از عرض
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب : آفتاب کامل به سایه جزئی
  • نوع خاک : غنی و مرطوب
  • pH خاک : کمی اسیدی تا خنثی
  • زمان شکوفه : بهار
  • رنگ گل : زرد ، سفید ، قرمز ، نارنجی ، سبز یا صورتی
  • مناطق مقاومت : 3 تا 8
  • منطقه بومی : اسپانیا ، پرتغال

چگونه گل نرگس پرورش دهیم

کاشت پیازهای اشاره شده در پایان قاعده سرانگشتی می گوید آنها را عمیق دو برابر عرض بگذارید. سه تا 5 اینچ درست است. می توانید غذای پیاز یا کنجاله استخوان را در زمان کاشت اضافه کنید تا پیازها شروع خوبی داشته باشند. هر زمان که خاک خشک شد خوب آب دهید و آنها را آبدار نگه دارید. باغداران در آب و هوای گرم می توانند پیازهای از قبل سرد شده را نیز بکارند ، اما این گیاهان به صورت یک ساله رشد می کنند.

بیشتر آفات از گل نرگس دور می شوند. یک استثنا مگس نرگس است که از جوانه های گل تغذیه می کند. سبک

گل نرگس در آفتاب کامل تا سایه جزئی بهترین رشد را دارد. گل نرگس در آفتاب کامل بهتر شکوفا می شود ، اما کمی سایه بهاره مخلوط نباید تأثیر زیادی روی آنها بگذارد.

خاک

گیاهان گل نرگس PH خنثی تا کمی اسیدی خاک 6.0 تا 7.0 خاک را ترجیح می دهند. مانند اکثر لامپ ها ، آنها به زهکشی عالی نیاز دارند وگرنه می پوسند. از آنجا که گل نرگس می تواند سالها زنده بماند ، شما می خواهید جایی را پیدا کنید که در خاک غرقاب ننشیند.

اب

گل نرگس دوست دارد به طور منظم در بهار و پاییز آبیاری شود. اگر پوششی از برف وجود نداشته باشد ، بنه ها نیز در طول زمستان به آب نیاز خواهند داشت. آبیاری را حدود 3 تا 4 هفته پس از کم رنگ شدن گلها متوقف کنید. آنها در طول تابستان خاموش می مانند و خاک خشک تری را ترجیح می دهند.

دما و رطوبت

مقاومت گل نرگس با انواع مختلف و قرار گرفتن در معرض کمی متفاوت خواهد بود ، اما بیشتر گل نرگس در مناطق سختی USDA 3 تا 8 قابل اطمینان است. گونه های Jonquilla و Tazetta ، که شامل کاغذ سفید هستند ، بومی مدیترانه هستند که برای شکوفه شدن به پیش سردی احتیاج ندارند.

کود

گل نرگس کاملاً خودکفا است ، اما اگر خاک شما ضعیف است یا گیاهان آنطور که باید گل نمی دهند ، در اولین جوانه زدن برگ ها لباس غذای پیازدار یا پودر استخوان بپوشید. وقتی گل می دهند دوباره به آرامی تغذیه کنید.

تبلیغ

گل نرگس ، بدون هیچ گونه تقسیم بندی ، دهه ها زندگی و شکوفا می شود. اگر می خواهید پیاز گل نرگس خود را تقسیم کنید ، پس از پایان گلدهی آنها را بلند کرده و بلافاصله دوباره کاشت کنید.

نکات محوطه سازی

خوشه های بزرگ آفتابی گل نرگس یک چشمگیر در بهار است ، اما به دنبال آنها خوشه های زیادی از شاخ و برگ های زردرنگ دیده می شود. اگرچه به نظر می رسد خیره کننده همراه با سنبل بنفش یا برخی از رنگهای صورتی روشن است ، اما تخت باغچه ای کاملاً لامپ می تواند به سرعت تبدیل به چشم چشم شود.

کاشت با یک گیاه از نوع علفی ، مانند liriope ، باعث کاهش دید زرد شدن شاخ و برگ شاخه های بزرگ خارج از گلدان ها می شود. در داخل تختخوابها ، شاخ و برگهای محو شده چندان مشکلی ندارند ، زیرا با کمرنگ شدن گل نرگس ، بقیه باغ شما باید از خواب خارج شوند.

برگها باید در معرض نور خورشید قرار بگیرند ، بنابراین آنها را مرتب نکنید تا مرتبتر به نظر برسند. با این وجود می توانید آنها را کمی بین گیاهان دیگر صاف کنید تا قسمتی پنهان شوند.

گل نرگس ممکن است برای چندین دهه شکوفا شود و گسترش یابد. و گاهی اوقات ، آنها به طور ناگهانی شکوفه را متوقف می کنند ، شرایطی که “کور شدن” نامیده می شود. این ممکن است یک مشکل حشره ، سایه بیش از حد باشد ، یا شاید آنها خیلی پایین در خاک حرکت کرده اند و باید برداشته شوند.

کاشت گل نرگس در ظروف

اگر گلدان به اندازه کافی عمیق باشد که ریشه آن پر شود ، گل نرگس تا سه سال می تواند در ظروف رشد خوبی داشته باشد.

  1. گلدانی را انتخاب کنید که قطر آن 8 تا 12 اینچ و عمق آن حداقل 8 اینچ باشد. هرچه عمیق تر ، بهتر است ، زیرا ریشه گل نرگس دوست دارد حدود 12 اینچ پایین برود. مطمئن شوید سوراخ های زهکشی دارد.
  2. حدود 2/3 ظرف را با مخلوط گلدان پر کنید.
  3. لامپ ها را دور گلدان قرار دهید ، بسته و لمس نکنید ، به طوری که نقاط آنها دقیقاً زیر لبه گلدان قرار گیرد.
  4. لامپ ها را به آرامی با خاک و آب بپوشانید.
  5. ظرف را به یک نقطه تاریک و خنک منتقل کنید که در آن دما به مدت 12 تا 15 هفته به طور ثابت در حدود 40 تا 45 درجه فارنهایت باقی بماند. اگر می خواهید این کار را خیلی راحت انجام دهید ، ظرف را دفن کنید و اوایل بهار آن را بلند کنید.
  6. هر زمان که خاک خشک شد ، آبیاری کنید.
  7. بعد از دوره سرد شدن ، ظرف را به نقطه ای آفتابی ، اما خنک (55 تا 65 درجه) منتقل کنید و آبیاری را ادامه دهید.
  8. با بیرون آمدن برگ ها ، ظرف را می توان به نور غیر مستقیم خورشید منتقل کرد ، اما آن را خنک نگه دارید. دمای گرم باعث کم شدن گل می شود.
  9. آبیاری را هر زمان که خاک احساس خشکی کرد ادامه دهید.
  10. می توانید پیاز گل نرگس خود را پس از گلدهی در گلدان بگذارید. ظرف را به یک نقطه سایه دار منتقل کنید و هفته ای یک یا دو بار آبیاری آن را ادامه دهید.
  11. لباس بالا با یک مشت کود یا کنجاله استخوان.
  12. وقتی برگها از بین رفت ، گلدان را کنار آن بگذارید و بگذارید خشک شود. سپس همه چیز را از نو شروع کنید.
  13. پیاز گل نرگس گلدان می تواند به مدت دو تا سه سال در ظرف شکوفا شود ، اما اگر هر ساله آنها را به نقطه ای از زمین منتقل کرده و گلدان های تازه را گلدان کنید ، بهتر عمل می کند.

انواع رشد

13 گل مختلف گل نرگس وجود دارد و آنها بر اساس فرم گل ساخته شده اند.

  • شیپور : فنجان وسط حداقل به اندازه گلبرگ ها است ، در هر ساقه یک گل.
  • حجامت بزرگ : طول گلبرگ بیش از 1/3 گلبرگ است ، اما نه به اندازه آنها ، در هر ساقه یک گل می دهد.
  • حجامت كوچك : طول فنجان بیش از 1/3 گلبرگ ها نیست ، در هر ساقه یك گل.
  • دوتایی : فنجان و گلبرگ ها به صورت خوشه ای تشکیل می شوند ، یک یا چند گل در هر ساقه شکوفا می شود.
  • گل گاوزبان : گلها به شکل زنگ آویز هستند ، معمولاً در هر ساقه دو یا چند شکوفه دارند.
  • سیکلمینوس : گلبرگهای پشتی را جارو می کنید ، هر ساقه یک شکوفه می دهد.
  • Jonquilla : گلهای کوچک و معطر با گلبرگهای صاف و برگهای باریک ، یک تا سه شکوفه در هر ساقه.
  • تازتا : خوشه های معطر گلچه ای معمولاً با بیش از سه شکوفه در ساقه ، برگ ها و ساقه آن پهن تر از حد معمول است.
  • Poeticus : گلبرگهای سفید خالص یک فنجان صاف و چین خورده را احاطه کرده اند. فنجان ها به طور کلی دارای مراکز سبز به رنگ زرد حلقه شده و قرمز رنگ هستند و معمولاً در هر ساقه یک شکوفه معطر وجود دارد.
  • Bulbocodium : این گلبرگهای کوچک و یک فنجان به شکل ” حلزونی حلقه ای” دارند.
  • حجامت تقسیم شده : فنجان معمولاً حداقل در نیمه راه باز می شود.
  • متفرقه : اینها در دسته های دیگر از جمله هیبریدهای بین تقسیم بندی قرار نمی گیرند.
  • گونه ها ، انواع وحشی و هیبریدهای وحشی

ارقام زیادی در هر بخش وجود دارد. از محبوب ترین انواع مورد علاقه های زیر است:

  • “استاد هلندی” : زرد کلاسیک ، مجری قابل اعتماد ، زود شکوفا (بخش شیپور)
  • “چشم قرقاول” : گلبرگهای سفید ، جام زرد حاوی قرمز ، معطر (بخش Poeticus)
  • “نشاط” : شکوفه های متعدد با گلبرگهای کمرنگ و فنجان های روشن و کرکی (دو بخش)
  • “طلای فوریه” : زرد روشن با گلبرگهای پشت پا ، شکوفه زودرس ، انتخاب خوبی برای آب و هوای گرم (بخش Cyclamineus)
  • “گل رز معطر” : گلبرگهای سفید با یک فنجان صورتی ، رایحه گل رز (تقسیم فنجان بزرگ)

475270073 56a34a413df78cf7727cb9e7 - خواص و فواید کود گل نرگس وحشی را شرح دهید ؟

منبع : www.thespruce.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گل نرگس وحشی : مشخصات کود های میکرو یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است . میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند : آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید . جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی : با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود. کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گل نرگس وحشی : مشخصات کود های ماکرو در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم . معرفی عناصر کود ماکرو : کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود . حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید . کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گل نرگس وحشی: تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید . جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید . جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری پاسخ ویرایش شده اکتبر 8, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2469 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات