خواص و فواید کود گل نرگس آفریقایی را شرح دهید ؟

0

da0913750f4dfb7473cb4121cd3cdbb7dd6a9c28 227 - خواص و فواید کود گل نرگس آفریقایی را شرح دهید ؟

خواص و فواید کود گل نرگس آفریقایی را شرح دهید ؟

شرایط نگهداری و مراقبت از گل نرگس آفریقایی را توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 8, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص و فواید کود گل نرگس آفریقایی را شرح دهید ؟
نحوه پرورش گل نرگس

گل نرگس یکی از قابل اطمینان ترین پیازهای بهاره گل است که سالانه با کم توجهی شکوفا می شود. آنها به خوبی در ظروف ، حاشیه ها و چمن ها رشد می کنند ، با طیف گسترده ای از اشکال ، فرم ها و اندازه های گل برای انتخاب ، برای زیبایی باغ شما در طول بهار.

حقایق فوری

  • پیازهایی که به راحتی قابل رشد هستند
  • گل در بهار
  • در ماه سپتامبر بکارید
  • در ظروف ، حاشیه ها و چمن های طبیعی ایده آل است
  • مانند خاك خوب زهكش شده در آفتاب یا سایه روشن
  • عمر طولانی و نگهداری کم

قبل از شروع

گل نرگس چیست؟
گل نرگس (گل نرگس ) یکی از محبوب ترین پیازهای بهاری است ، به طور معمول با گلهای زرد یا سفید از برگهای بلند و باریک بالا می رود. گلهای متمایز دارای شش تپال گلبرگ مانند هستند که یک شیپور مرکزی یا تاج را احاطه کرده اند.
منشا آنها عمدتا از جنوب اروپا و شمال آفریقا است ، اگرچه یک گونه بومی انگلیس وجود دارد ، Narcissus pseudonarcissus . گل نرگس قرن ها است که به طور گسترده ای کشت می شود ، در نتیجه طیف وسیعی که اکنون در دسترس است ، با اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلف گل وجود دارد. اکثر آنها مقاوم ، کم نگهداری و عمر طولانی دارند و تقریباً با هر سبک باغی متناسب هستند و در ظروف و همچنین در زمین رشد خوبی دارند.
چگونه و چه چیزی بخریم
گل نرگس به صورت پیاز خشک در اواخر تابستان ، برای کاشت در سپتامبر و به عنوان گیاه گلدان در بهار ، آماده گلدهی به فروش می رسد. همچنین ممکن است گلدان هایی از پیاز گل نرگس “اجباری” در نزدیکی کریسمس برای شکوفه های معطر زمستانی برای تزئین خانه خود در معرض فروش قرار دهید.

پیازها و گیاهان گل نرگس به دلیل محبوبیت بسیار زیاد ، در طیف گسترده ای از فروشگاه ها ، از جمله مراکز باغ ، سوپرمارکت ها ، فروشگاه های سخت افزار و گل فروشی ها و همچنین بسیاری از تأمین کنندگان آنلاین از جمله  گیاهان RHS به راحتی در دسترس هستند .

برای وسیع ترین انتخاب ارقام:

  • در وب سایت ها و کاتالوگ های تامین کنندگان لامپ متخصص گشت بزنید.
  • برای دیدن توصیفات رقم ، عکس ها و جزئیات تأمین کننده ، از RHS Find a Plant ، جستجوی ‘narcissus’ استفاده کنید.

از نظر گیاهشناسی ، نرگس ها عمدتا بر اساس فرم گل خود به 13 گروه یا تقسیم تقسیم می شوند – و تهیه کنندگان پیاز اغلب هنگام ذکر ارقام خود در کاتالوگ ها و آنلاین از این تقسیم ها استفاده می کنند. این امر مقایسه نرگس ها با خصوصیات مشابه را آسان می کند. به عنوان مثال ، گروه 7 (ارقام Jonquilla و Apodanthus Daffodil) بسیار معطر هستند ، در حالی که گروه 9 (ارقام Poeticus Daffodil) معمولاً آخرین گل ها هستند.

هنگام خرید لامپ به صورت حضوری:

  • بزرگترین لامپ ها را انتخاب کنید.
  • آنها را به آرامی فشار دهید تا مطمئن شوید که سفت هستند.
  • از لامپهایی که علائم کپک را نشان می دهند خودداری کنید.

کاشت گل نرگس بسیار سریع و آسان است و برای هر باغچه ای هرچند کوچک ایده آل است.
قبل از کاشت:

  • خاک را شل کنید تا شل شود و هرگونه فشردگی را برطرف کنید.
  • هر گونه علف های هرز را از بین ببرید.
  • چنگال در مقدار زیادی مواد آلی برای بهبود ساختار خاک و زهکشی.
  • کود عمومی را به میزان توصیه شده روی بسته اضافه کنید.

محل کاشت
در زمین
گل نرگس بسیار متنوع است و در طیف وسیعی از انواع خاک رشد خواهد کرد ، اما در حالت ایده آل آنها یک مکان آفتابی را در خاک حاصلخیز و زهکشی شده ترجیح می دهند. برخی از ارقام در سایه روشن کنار می آیند ، به ویژه  “Actaea” ، “Jenny” و “Jack Snipe” .

از کاشت گل نرگس در خاک غرقاب و سایه عمیق خودداری کنید .انواع کوچکتر مانند “Tête-à-tête” در قسمت جلویی مرزها ایده آل هستند و یا  در چمن کوتاه طبیعی می شوند ، در حالی که ارقام بلندتر مانند “کارلتون” را می توان در میان سایر گیاهان مرزی یا در صفحه های ملافه بافته شده یا کاشت در چمن های بلند برای نگاهی طبیعی
گل نرگس معمولاً بهتر است در گروه های پررنگ و نه به صورت جداگانه کاشته شود تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.
آنها همچنین می توانند در افزایش یافته است تخت برش گل ، به طوری که شما می توانید انتخاب کنید مجموعه ای از شکوفه پر جنب و جوش برای روشن کردن خانه خود را در فصل بهار. اگر طیف وسیعی از گونه ها را بکارید ، می توانید از فوریه تا اوایل ماه مه گل هایی برای چیدن داشته باشید.

منبع : www.rhs.org.uk

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گل نرگس آفریقایی  :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گل نرگس آفریقایی :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گل نرگس آفریقایی  :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 8, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1452 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات