خواص و فواید کود لیتوبس را شرح دهید ؟

1

00f6c18c742c598fc1a7fc1bf09d552c772a5647 227 - خواص و فواید کود لیتوبس را شرح دهید ؟

خواص و فواید کود لیتوبس را شرح دهید ؟

روشهای بهربرداری بهتر ار از کود لیتوبس را شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 7, 2020
گذاشتن نظر
1

خواص و فواید کود لیتوبس را شرح دهید ؟

لیتوپس گیاهانی است که از آفریقای جنوبی و نامیبیا منشأ گرفته اند. آنها “سنگهای زنده” نامیده می شوند زیرا شباهت زیادی به سنگهای اطراف آنها دارند تا حیوانات آنها را نخورند. آنها به عنوان گیاهان خانگی داخلی ایده آل هستند .

آنها که در شرایط بسیار نامساعد زندگی می کنند ، با آنها سازگار شده و توانایی ذخیره مقدار زیادی آب را در برگهای کم و متسع خود و در جوانه زدن جفت ساقه های کوتاه زیرزمینی ایجاد می کنند.
مشخصات Lithops
تیره Lithops شامل چهل گونه است که از صحرای نامیبیا در غرب تا شمال شرقی آفریقای جنوبی از طریق منطقه کویری یا نیمه بیابانی نیمه غربی آفریقای جنوبی گسترش می یابد. این گیاه آبدار چند ساله از خانواده Aizoaceae است و از سطح دریا تا ارتفاع 1500 متر در کوهها یا در ارتفاعات مرکزی یافت می شود.

گیاه سنگریزه در هر زمین شنی یا ماسه ای متشکل از شن و ماسه ، گرانیت یا تخته سنگ و بقایای آن استعمار می کند. این ماده همچنین در شکافهای ماسه سنگ شیب دار یا بلوک بازالت کم و بیش غنی از آهن رشد می کند ، حتی برخی از گونه ها در خاکهای آهکی یا بسیار شور نیز رشد می کنند.
انواع و اقسام محبوب لیتوپس
حدود 40 گونه از Lithops وجود دارد که در میان آنها برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:

Lithops Pseudotruncatella: گیاهان این گونه مانند قسمت فوقانی خالدار با مایل به خاکستری یا کمی قهوه ای مشخص می شوند. گلها در اوایل تابستان ظاهر می شوند و رنگ آنها زرد روشن است.

Lithops Lesliei: از بین گونه های مختلف ، Lithops Lesliei شناخته شده ترین و محبوب ترین گیاه به عنوان  گیاه خانگی است به این دلیل که راحت ترین گیاه برای رشد است و اشتباهات جزئی در آبیاری را تحمل می کند.

Lithops Aucampiae: Lithops Aucampiae گونه بزرگی است که طول و عرض آن به 4 سانتی متر می رسد. برگها به رنگ قهوه ای مایل به ارغوانی و گلها طلای زرد است. از اواخر تابستان تا اواسط پاییز شکوفا می شود.

Lithops Optica: Lithops Optica یکی از شناخته شده ترین گونه ها است زیرا برگ ها به رنگ خاکستری سبز تیره عمیق بریده می شوند. گلها سفید رنگ و در پاییز شکوفا می شوند. محبوب ترین نوع آن rubra L. optica است.

در حال رشد لیتوپس از بذر
پرورش لیتوپس از طریق بذر و قلمه امکان پذیر است. بذرها بهتر است در تابستان در مناطق معتدل یا هوا به اندازه کافی گرم بکارند. در مناطق گرمسیری می توانید بذرها را در هر زمان به جز تابستان شروع کنید.

برای محافظت از دانه ها از خشکی ، آنها با یک لایه نازک شن و ماسه پوشانده می شوند. قبل از جوانه زنی ، بستر باید کمی مرطوب نگه داشته شود و یک ظرف با فویل پوشانده شود. دانه ها در عرض چند روز جوانه می زنند.

نهال های جوان باید تا آنجا که ممکن است در همان ظرف بمانند. برای توسعه مناسب ، آنها به نور زیادی نیاز دارند. بعد از چند ماه می توانید آنها را درون گلدان ها پیوند بزنید. لیتوپس هایی که از بذر رشد می کنند بعد از حدود سه سال توانایی گلدهی دارند.

چگونه Lithops رشد کنیم؟
living stones - خواص و فواید کود لیتوبس را شرح دهید ؟
لیتوپس در گلدان ، فضای باز یا داخل خانه هم در یک مکان آفتابی و هم در سایه تیره رشد می کند. در آب و هوای سرد ، در زمستان در خانه نگهداری می شود.

نکته: گیاهان سنگریزه ای با رنگ های روشن ، خاکستری تا بژ ، به نور خورشید کمتر از گیاهان با رنگ تیره تر مانند قهوه ای یا سبز تیره ، نیاز دارند.

همچنین بخوانید: 14 بهترین ساکولنت داخلی برای رشد در خانه

الزامات در حال رشد Lithops
انتخاب گلدان
سیستم ریشه لیتوپس نسبت به بقیه گیاهانی که در بالای سطح زمین رشد می کنند بزرگتر است. به طور کلی ، شما به گلدان های بیش از حد بزرگ احتیاج ندارید. گلدانی که 8-12 سانتی متر عمق داشته باشد کافی است. می توانید آن را در گلدان پلاستیکی یا سفالی پرورش دهید. از گلدان پلاستیکی استفاده کنید تا زمانی که آینده نگری دارید تا به درستی آبیاری کنید. به این دلیل که گلدان سفالی بر خلاف پلاستیک ضد آب ، گردش هوا را بهبود می بخشد و به سرعت رطوبت خود را از دست می دهد.
موقعیت
گیاه را در محلی رو به جنوب یا غرب نگه دارید ، جایی که در معرض آفتاب قرار می گیرد. موقعیت می تواند هواگونه باشد ، اما به یاد داشته باشید ، این گیاهان طرح های سرد را دوست ندارند. در مناطق گرمسیری گیاه را در محلی نگه دارید که بیشتر روز از نور خورشید فیلتر شده دریافت می کند.
خاک
لیتوپس خاکی با زهکشی بسیار خوب را دوست دارد که از نظر مواد آلی فقیر باشد. بستر قابل نفوذ باید با افزودن شن و ماسه تهیه شود.

همچنین می توانید از مخلوط گلدان موجود برای کاکتوس ها و ساکولنت ها با افزودن 20٪ شن و ماسه یا پرلیت بیشتر استفاده کنید. بر روی سطح خاک گلدان ، می توانید سنگریزه های کوچک یا سنگریزه قرار دهید تا جلوه تزئینی اضافی به دست آورد.
آبیاری
آب لیتوپس باید به صورت عمیق اما نامنظم آبیاری شود. در آب و هوای معتدل ، در پاییز (پاییز) شکوفا می شود و در این زمان ، باید در یک ماه تا پایان پاییز دو یا سه بار عمیق آبیاری شود.

در ماه های باقیمانده ، لیتوپس به یک دوره خواب نیاز دارد. در طول آن زمان ، مراقبت از لیتوپس مورد نیاز است. در آن دوره نباید آبیاری شود اما به یاد داشته باشید که خاک نباید استخوان خشک شود.

برای این ، می توانید برگها را با آب ، گاهی اوقات ، در این دوره کمی اسپری کنید. می توانید آبیاری را از زمانی که گیاه اولین زوج برگ جوان را تنظیم می کند از سر بگیرید ، که این گیاه معمولاً در تابستان در مناطق معتدل و در زمستان در مناطق گرمسیر اتفاق می افتد.

همچنین بخوانید: 18 ایده شاد DIY برای بهار

مراقبت از لیتوپس
Succulents Lithops - خواص و فواید کود لیتوبس را شرح دهید ؟
بازنشر کردن
استفاده از بستر بدون کود باید در هر سه سال انجام شود.
کوددهی
گیاه سنگریزه را کود ندهید . کود دهی باعث ضعیف شدن بافت های آن شده و مستعد پوسیدگی می شود.
زمستان گذرانی
مراقبت از لیتوپس در زمستان مهم است. پس از پایان دوره شکوفایی ، باید به Lithops یک دوره استراحت (معمولاً از اواخر نوامبر تا مارس ، * در مناطق معتدل) داده شود. در این دوره از زمان نباید آبیاری شود. با این حال ، می توانید هر از گاهی گیاه را اسپری کنید. ثابت دما را در سطح 50 – 60 F (10 تا 15 درجه سانتیگراد) حفظ کنید.
هرس
گیاه سنگهای زنده نیازی به هرس ندارد. برای جلوگیری از بیماری های قارچی فقط باید برگ هایی را که خشک می شوند از بین ببرید.
آفات و بیماریها
مراقبت از آفات توسط لیتوپس زیاد مورد نیاز نیست زیرا به ندرت توسط آنها مورد حمله قرار می گیرد. حتی در این صورت ، گاهی اوقات توسط گره های نرم آلوده می شود . لیتوپس مستعد پوسیدگی است. این امر به چندین دلیل مانند آبیاری بیش از حد یا غرقاب یا عدم تخلیه خاک اتفاق می افتد .

منبع : balconygardenweb.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) لیتوبس:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) لیتوبس:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) لیتوبس :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 7, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2364 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات