خواص استفاده از گیاه نعناع زیبا شرح دهید ؟

1

ef8b86a856f1f0af0e75dbab34eb3a4caa1cd819 227 - خواص استفاده از گیاه نعناع زیبا شرح دهید ؟

خواص استفاده از  گیاه نعناع زیبا شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه نعناع زیبا را در صنایع کشاورزی و دارویی توضیح دهید ؟

sadeqiiii73 سوال پاسخ داده شده اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از  گیاه نعناع زیبا شرح دهید ؟

شکل ظاهری گیاه نعناع چینی

ساقه زیرزمینی رونده،اغلب مورب ،ساقه ها ایستاده  یا بالارونده،به طول 30-6 سانتیمتر ،کم وبیش نازک،با بندهای بلند ،بندرت نزدیک قاعده با شاخه های عقیم خیلی بندرت در پخش فوقانی مولید بیرون دهنده شاخه های گلدار ،برگها بجز در بالایی ها دمبرگ دار نوک کند یا نسبتا نوک تیز،کامل مستطیلی-تخم مرغی تا مستطیلی-سرنیزه ای گل آذین حادل با برگهای دوتایی سرنیزه ای نوک تیز بدون دمبرگ وو بلندتر از آن برگها تخم مرغی پهن یا تقریبا دایره ای ،با قاعده قلبی پایینی ها ب یکبار ه نوک دار بلند بقیه به کوتاهی منقاردار ،تقریبا غشایی مشبک -رگه دار -کم و بیش بی کرک شونده ،یا لبه مزه دار برگه ها و کاسه گل با رنگ دویدگی بنفش با رنگ دویدگی ارغوانی شونده.کاسه گل بدون پایک یا به کوتاهی دمگل دار اغلب نزدیک قاعده کرکدار لب فوقانب سربریده ،با دنده های سه تایی بسیار کوتاه منقاردار -گاهی تقریبا نوک کند ،لب پایینی تا میانه دوباره با دندانه های سرنیزه ای -بی کرک یا مزه دار -جام گل آبی آسمان-بنفش به طول 8-12 میلیمتر از کاسه 1.5-2بار بلندتر،لوله کاسه راست -خامه از جام گل اغلب کوتاهتر فندقع به طول 1.5-2 میلیمتر به ضخامت 1 میلیمتر -تخم مرغی-سه وجهی -درخشان-با پهلوی خارجی تخت شده-در میانه یا دو رگه موازی چشمگیر.

پراکندگی جهانی:تقریبا سراسر اروپا ناحیه مدیترانه ای تقریبا سرایر نواحی آسیا بجز نواحی گرمسیری.

پراکندگی جغرافیاییدر ایران:در ایران این گونه اصئلا در نواحی مرطوب ،کنار جویبار ها،و نقاط سایه در استانهای گیلان-آدربایجان شرقی و غربی ،همدان ،اراک،لرستان،چهارمحال و بختیاری وتهران می روید .

مصارف و کاربردها:

تمام اندامهای گیاه مورد استفاده قرار می گیرد و خواص درمانی قابض ،کاهش دهنده قند خون،و شستشو دهنده زخم دارد .در استعمال داخلی برای معالجه دیابت و در استعمال خارج برای زخمها آنژین-التهاب زیاد و التهاب مخاط دهان ازآن استفاده می شود.

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو )گیاه نعنا چینی:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذی ( ماکرو) گیاه نعنا چینی:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهی ( پتاس بالا ) گیاه نعنا چینی:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

sadeqiiii73 سوال پاسخ داده شده اکتبر 3, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از گیاه نعناع زیبا شرح دهید ؟

مشخصات گیاه نعناع زیبا :

ریشه پر انشعاب ، ضخیم شده.

ساقه به ارتفاع 20 تا 50 سانتی متر ، بالا رونده ، اغلب منشعب ، پوشیده از کرک های مویی نرم گسترده انبوه یا تنک.

دم برگ به طول 5 تا 10 میلی متر ؛

پهنک برگ ها به طول 15 تا 30 الی 45 میل متر ، به عرض 10 تا 20 الی 30 میلی متر ، با قاعده گرد یا سر بریده پهن ، با لبه کمی کنگره ای ، با راس نسبتا نوک کند به ندرت نسبتا نوک تیز ، با بافت نازک ، با هردو سطح سبز ، در سطح تحتانی کم رنگتر ، با کرک های تنک ، کم و بیش با کرک غده دار – منقوط؛

برگ های کنار گل ها به نبت پهن تر ، کوتاه تر ، گرد ، با دمبرگ بلند.

چرخه های گل 3 تا 7 گلی ، روی دمگل آذین منشعب دو شاخه ای محوری ، تنک ، کم و بیش با فاصله از یکدیگر .

برگه ها سر نیزه ای. کاسه گل به طول 6 تا  میلی متر ، با دهانه کرکی تنک ، در سطح خارجی در امتداد رگه ها کرک مویی کوتاهدار ، دو لبه ؛ دندانه ها مژه دار؛ دندانه های فوقانی بسیار کوتاه ، پهن ، پایینی ها خیلی بلند تر ، درفشی ، کمی به داخل خمیده.

جام گل اغلب از کاسه 2 بار بلند تر ، قرمز ، کرک دار ، کرک غده ای دار-منقوط؛لب فوقانی نو چالدار ؛ لب پایینی ریش دار ، منقوط – لکه دار ، 3 لوبه ، با لوب میانی نوک چالدار.

دو تا از پرچمها یرون زده از جام ، 2 تا درون جام قرار گرفته. فندقه تخم مرغی ، نوک کند.

پراکندگی جهانی گیاه نعناع زیبا :

جنوب و غرب اروپا ، ترکیه ، تالش ، شمال ایرن و قفقاز.

پراکندگی جغرافیایی این گیاه در ایران :

استانهای گرگان ، مازندران ، گیلان و ارسباران آذربایجان.

مصارف و کاربرد های گیاه نعناع زیبا :

گیاه به طور کامل مورد استفاده می باشد و خواص درمنی محرک ، ضد اسپاسم ، بهبود دهنده و بادشکن دارد و در موارد ضعف هضم و اسپاسم های روده ای ، سکسکه ، صدای وزوز گوش و دردهای معدی مصرف می شود.

اندام های هوایی آن مصرف می شود. گیاه معرق است و به پایین آوردن تب کمک می کند.

باد را فرو می نشاند و سوء هاضمه را برطرف می کند.

خلط آور است و برای درمان سرفه و سرماخوردگی مفید است.

این سلسله کاربرد ها آن را دارویی مفید برای رفع عفونت های ملایم دستگاه تنفسی می نماید.

آن را ترجیحا باید با دیگر گیاهان از جمله بومادران و آویشن مخلوط کرد.

احتیاط لازم آن است که آن را در دوران بارداری استفاده نکنند.

گیاه کامل معطر ، معرق و خلط آور است. برگ های آن است که آن در زمان گلدهی چیده و پس از خشک کردن نگه داری می شود.

دم کرده آن مفید برای درمان تب ها ، نفخ روده ای و ضعف دستگاه گوارش است و همچنین برای رفع و درمان افسردگی ، بی خوابی و قاعدگی دردناک به کار می رود.

قابلیت خلط آوری آن سبب می شود تا به عنوان داروی درمان کننده سرفه و سرماخوردگی و عفنت های خفیف ریوی مورد استفاده قرار گیرد.

این گونه را بهتر است با گیاهان دیگری مانند بومادران و آویشن استفاده نماییم.

آن را نباید برای زنان حامله تجویز کرد زیرا سبب سقط جنین می شود.

این جنس در ایران سه گونه دارد در ارتباط با خواص دارویی دو گونه آن شرح و اطلاعات کافی آورده شد ، اما گونه سوم با نام نعناع زیبای کوچک از نظر دارویی ناشناخته است و در ارتباط با این گونه گیاه معطر نیز می توان تحقیقات جامعی انجام داد.

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گیاه نعناع زیبا :

مشخصات کود های میکرو یکی از صدها خدمات مجموعه بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است . میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند : آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .

جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :

با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذی ( ماکرو) گیاه نعناع زیبا :

مشخصات کود های ماکرو در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .

معرفی عناصر کود ماکرو : کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود . جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهی ( پتاس بالا ) گیاه نعناع زیبا :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد !

با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود !

همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده سپتامبر 19, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2467 times
  • پاسخ ها2 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات