خواص استفاده از گیاه مرغ را شرح دهید ؟

1

41daf03ef6d6ae116bbe2cd135227449894437c8 227 - خواص استفاده از گیاه مرغ را شرح دهید ؟

خواص استفاده از گیاه مرغ  را شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه مرغ  را در صنایع کشاورزی و دارویی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده سپتامبر 24, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از گیاه مرغ  را شرح دهید ؟

مشخصات ظاهری گیاه مرغ: 

گیاه گندمی چند ساله با ساقه های زیر زمینی کم رنگ رونده؛ ساقه های رونده چوبی ، بدون کرک ، با گره های مولد ریشه. ساقه های ماشواره ای بالا رونده_ زانو دار یا ایستاده، به ارتفاع تا 30 سانتیمتر، اغلب کوتاهتر، صاف و بدون کرک. پهنک برگها تخت، سر انجام به هم پیچیده، خطی_ نوک تیز، با دو سطح کرکی زبر بلند. گل اذین سنبله ای پنجه ای 2_6 تایی، راست ، به طول 3_7 سانتیمتر ، سبز کم رنگ یا ارغوانی شونده. سنبلچه ها به طول تا 3 میلیمتر؛ پوشه ها نوک دار، باریک، یک رگه ای، به طول 0/5 _ 1 میلیمتر ، پوشینه به طول تا 2/5 میلیمتر. کاملا فشرده، از جهت پهلو تقریبا تخم مرغی، با ناوکم و بیش مژه دار.

پراکندگی جهانی: در نواحی معتدله و گرم جهان به صورت گسترده دیده میشود.

پراکندگی جغرافیای درایرانک به صورت علف هرز در اغلب نواحی کشور اعم از باغها، اراضی زراعی رها شده، کناره های جاده ها و کناره های نهر ها و کانالهای ابرسانی و در استانهای گرگان، مازندران، گیلان، اذربایجان، کردستان، کرمانشاه، ایلم، همدان، لرستان، یزد، اصفهان، فارس، کرمان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان، سمنان و تهران می روید.

مصارف و کاربرد ها: اندامهای مورد استفاده : گیاه کامل؛ مرغ درمان کننده ایمشهور برای خون دماغ، وجود خون در ادرار و چرب است. گیاه برای درمان غدد متورم، عقربک و برجستگی های گوشتی بکار میرود. اب گیاه قابض است و برای درمان بریدگیهای تازه و زخمها بکار میرود؛ مدر است و درمان تجمع مایع در بدن، خیز عمومی، هیستری، صرع، جنون و دیوانگی بکار میرود، قابض در درمان اسهال مزمن و اسهال خونی است؛ مفید برای درمان نزله های التهاب پلک چشم است. خونریزی از بریدگیها و زخمها را کنترل و مفید برای تب، احساس سوزش ، اسهال مزمن، اسهال خونی، خیز عمومی، تجمع مایع در بدن، نزله پلک چشم، کمی ادرار، بواسیر خونی، بیماری چشم، صرع، هیستری و جنون و دیوانگی است، برای مداوای درد های ادراری و کیسه مثانه، التهاب مثانه و نفریت بکار می رود و برای درمان نقرس و روماتیسم توصیه میشود. گیاه کامل برای درمان بیماریهای کبدی، استفراغ ، احساس سوختگی ، توهم، تب ، ازیاد خون قاعدگی، ترشحات سفید و چرکی مجرای تناسلی زنان ، اسهال. گیاه ملین و بند اورنده خون، ارام بخش، قابض و مدر است. شیره ان برای درمان استفراغ و ادرار خونی، صرع، اسهال خونی و التهاب شدید چشم بکار میرود.

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گیاه مرغ: 
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گیاه مرغ: 
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گیاه مرغ: 

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده سپتامبر 24, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2069 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات