خواص استفاده از کود گیاه یوکا فیلامنتوسا را شرح دهید ؟

0

73db0bfb12d1d2cfa825f96fcf1a62c9bf1afe14 227 - خواص استفاده از کود گیاه یوکا فیلامنتوسا را شرح دهید ؟

خواص استفاده از کود گیاه  یوکا فیلامنتوسا را شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه یوکا فیلامنتوسا را در صنایع کشاورزی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود گیاه  یوکا فیلامنتوسا را شرح دهید ؟

یوکا چیست؟

یوکا گیاهان رایج باغی با برگهای نوک تیز است. گونه های زیادی از گیاه وجود دارد و میوه ها ، دانه ها و گل ها اغلب خورده می شوند. (یوكا را نباید با یوكا كه سبزی ریشه ای است و به آن كاساوا نیز می گویند اشتباه گرفت.)

یوکا مزایای بی شماری برای سلامتی دارد و اغلب از آن به صورت دارویی استفاده می شود. بخشهایی از گیاه یوکا را می توان در رژیم غذایی شما گنجاند. همچنین می تواند به صورت موضعی برای درمان بیماری های پوستی یا زخم ها مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً یوکا به عنوان مکمل مصرف می شود.

ایمنی را افزایش می دهد
یوکا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که هر دو می توانند برای سیستم ایمنی بدن و سلامت کلی مفید باشند.

ویتامین C تولید و فعالیت سلول های سفید خون را که با عفونت ها و ویروس ها مبارزه می کنند تحریک می کند.

آنتی اکسیدان های یوکا ما را از جهش سلولی و آسیب مولکول های مخربی به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند.

درد آرتروز را تسکین می دهد
مدتهاست كه بومیان آمریكا از یوكا برای تسكین علائم آرتروز استفاده می كنند و امروزه مكمل های یوكا (اغلب به صورت قرص) اغلب با همان هدف مصرف می شوند. یوکا دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین درد کمک می کند.

برخی تحقیقاتمنبع مورد اعتماد نشان می دهد که کسانی که در معرض خطر آرتروز هستند با مصرف یوکا به طور بالقوه می توانند از بروز آن جلوگیری کنند.

یوکا همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ساپونین های قدرتمند است. این مواد می توانند علائم آرتروز را کاهش دهند.

برای سلامت پوست مفید است
یوکا مزایای پوستی متعددی را فراهم می کند. مطالعات نشان داده است که یوکا دارای خواص محافظتی نوری است و ممکن است بهتر از برخی از SPF های تجاری در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

عصاره یوکا ، که گاهی به لوسیون ها ، صابون ها یا شامپوها اضافه می شود ، می تواند برای درمان انواع بیماری های پوستی استفاده شود ، از جمله:

  • شوره سر
  • طاس شدن
  • زخم و بریدگی
  • پیچ خوردگی
  • بیماری های پوستی و عفونت ها

اسید فولیک موجود در یوکا ممکن است به بهبود سلامت کلی پوست و چشم کمک کند. مقادیر بالای ویتامین C همچنین به تولید کلاژن ، پروتئین اصلی در پوست کمک می کند.

به درمان دیابت کمک می کند
یوکا هنوز هم می تواند سلامتی را در افراد دیابتی تقویت کند . شواهدی وجود دارد که یوکا به تنظیم قند خون کمک می کند.یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که یوکا اختلالات متابولیکی را در موشهای دیابتی تنظیم می کند. همچنین مشخص شد که سطح گلوکز را به طور متوسط ​​کاهش می دهد. در حالی که یوکا هرگز نباید به جای انسولین یا سایر داروهای تجویز شده برای دیابت استفاده شود ، می تواند مکمل درمان دیابت باشد. همیشه قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

استرس اکسیداتیو را مهار می کند
استرس اکسیداتیو (نوعی عدم تعادل در سلول های ما) می تواند آسیب جدی به بدن ما وارد کند. با گذشت زمان، آن را به کمک بیماری پارکینسون ، بیماری آلزایمر ، نارسایی قلبی ، و شرایط التهابی است. شواهدی وجود دارد که ترکیبات موجود در یوکا ، از جمله آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن ما در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

آ مطالعه سال 2013منبع مورد اعتمادحتی کاهش قابل توجهی در آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو در موش هایی که به آنها مکمل های یوکا داده شده بود ، مشاهده شد. محققان دریافتند كه یوكا در برابر تخریب اندام های متعدد اثر محافظتی دارد.

خطرات احتمالی
مکمل های یوکا گاهی اوقات می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند ، از جمله:

  • ناراحتی معده
  • استفراغ
  • مزه تلخ
  • حالت تهوع

کودکان و زنانی که باردار یا شیرده هستند نباید از مکمل های یوکا بدون نظارت پزشک استفاده کنند. تحقیقات کافی برای اثبات ایمنی آن وجود ندارد ، بنابراین بهتر است محتاط باشید.

هیچ تداخل دارویی شناخته شده ای برای مکمل های یوکا وجود ندارد.

مصرف یوکا بیش از سه ماه متوالی توصیه نمی شود. این می تواند در جذب ویتامین های محلول در چربی در بدن اختلال ایجاد کند.
فرم ها و دوزها
انواع موضعی یوکا به عنوان صابون ، شامپو و لوسیون نیز موجود است. عصاره یوکا را می توانید از طریق مکمل های خوراکی ، به صورت پودر یا مایع نیز مصرف کنید.

اگر تصمیم دارید از مکمل های یوکا استفاده کنید ، درمورد دوز مناسب از پزشک خود س askال کنید. مقدار مطمئن مشخصی وجود ندارد ، اما پزشک می تواند به شما کمک کند تا این مقدار را به صورت جداگانه تعیین کنید. هرگز بیشتر از توصیه پزشک مصرف نکنید.

منبع : www.healthline.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) یوکا فیلامنتوسا :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) یوکا فیلامنتوسا :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) یوکا فیلامنتوسا:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2262 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات