خواص استفاده از کود گیاه یاس درختی یا یاس شیروانی را شرح دهید ؟

0

92f72b9a5248ef97a19390a45631ded44883d203 227 - خواص استفاده از کود گیاه یاس درختی یا یاس شیروانی را شرح دهید ؟

خواص استفاده از کود گیاه  یاس درختی یا یاس شیروانی را شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه یاس درختی یا یاس شیروانی را در صنایع کشاورزی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود گیاه  یاس درختی یا یاس شیروانی را شرح دهید ؟

گل یاس به دلیل رایحه زیبایی که دارد یکی از محبوب ترین گیاهانی است که در استرالیا می روید.

در این راهنما ، همه چیزهایی را که می خواهید در مورد نحوه کاشت ، رشد و مراقبت از گیاهان یاس خود بدانید یاد خواهید گرفت تا باغ شما مملو از رایحه شود.

آنچه مردم تمایل دارند از آن به عنوان یاسمن یاد کنند ، در واقع به خانواده ای متشکل از حدود 200 گونه مختلف گیاه اشاره دارد.

این گونه ها از درختچه ها و انگورهایی تشکیل می شوند که از خانواده زیتون هستند.

آنها بومی مناطق وسیعی از این سیاره هستند. از خاور میانه ، به جنوب شرقی آسیا ، استرالیا و اقیانوسیه کشیده می شود.

فکر کردم آن را که ما نام دریافت جاسمین از فارسی yasameen، که به معنی “هدیه از خدا”.

و هنگامی که بیشتر مردم به یاس فکر می کنند ، تمایل دارند که به تنوع محبوب ترین در منطقه خود فکر کنند ، اما در واقع انواع مختلفی وجود دارد و برخی از انواع مختلف که ما آنها را یاس می دانیم ، در واقع متفاوت هستند.

گونه هایی مانند Star Jasmine ( Trachelospermum)  و Cape Jasmine ( Gardenia) با یاس معمولی ارتباط ندارند.
انواع یاس
وقتی به یاس فکر می کنید ، گیاهی که احتمالاً فکر می کنید یاس معمولی است. تا حدی بسیار محبوب است زیرا یکی از خوشبوترین انواع نیز هست.

یاس معمولی خیلی سریع رشد می کند و انتظار می رود که در نهایت به 3-5 متر ارتفاع برسد. این یکی از دلایلی است که به طور معمول در طاق و مروارید دیده می شود.

علاوه بر یاسمن معمولی ، موارد زیادی وجود دارد که کاملاً محبوب هستند.
چگونه یاس را رشد دهیم
گیاهان یاس ممکن است کمی کار نیاز داشته باشند ، اما نتایج معمولاً ارزش آن را دارند.

اگر بتوانید یاسمن را با موفقیت پرورش دهید ، با چند گل زیبا و از همه مهمتر ، رایحه ای شگفت انگیز در باغ خود جایزه خواهید گرفت.

موقعيت احتمالاً مهمترين ملاحظه هنگام انتخاب ياسمن است. به مناطق گرم و آفتابی علاقه دارد.

و اگر قصد دارید تا انگور را تا ارتفاع معقولی رشد دهید ، باید مطمئن شوید که تاک به اندازه کافی پشتیبانی می کند تا آن را به حالت ایستاده نگه دارد.
چگونه یاس بکاریم
اگر دست خود را روی یک گیاه یاس قرار داده اید که از قبل دارای سیستم ریشه ای قوی است ، پس آماده کاشت آن در زمین هستید.

روند کار بسیار ساده است. فقط حفره ای حفر کنید که به اندازه کافی عمیق باشد تا بتواند همه ریشه ها را بپوشاند ، گیاه را داخل سوراخ قرار دهید ، دوباره آن را با خاک پر کنید و سپس به آرامی آبیاری کنید.

به شرطی که چیزی را با سیستم ریشه ای بکارید که به اندازه کافی قوی باشد و بتواند به تنهایی زنده بماند ، در اینجا اشتباه اشتباه است. اگر ریشه بیش از حد نابالغ باشد ، در نهایت می توانید با یک گیاه یاسمن مرده مواجه شوید.
نیازهای خورشید برای یاس
گیاهان یاس از مناطق گرمسیری سرچشمه می گیرند ، بنابراین آنها تمایل دارند که محیطی گرم و با آفتاب مناسب داشته باشند.

گفته شد ، آنها گیاهان کاملاً مقاوم هستند ، بنابراین لازم نیست مطمئن شوید که لکه ای که در آن می کارید تمام روز آفتاب داشته باشد ، اما نمی خواهید آنها را در جایی که سایه دارد تمام روز بکارید.

یکی از بهترین چیزها در مورد پرورش یاس این است که کاملاً مقاوم و رشد آن آسان است ، بنابراین تا زمانی که زیاد افراط نکنید ، باید در پرورش یاس موفق باشید.

بهترین خاک برای رشد یاس در
گیاهان یاس ترجیح می دهند خاک تخلیه خوب با مقدار مناسب مواد مغذی باشد. اگر خاک شما تا حدودی کم باشد ، افزودن کود کمپوست یا کود کود راهی خوب برای افزودن مقدار زیادی مواد مغذی به گیاه شماست.

در حال رشد یاس در فضای بسته
آیا می توان یاسمن را در فضای بسته پرورش داد؟ شرط می بندید که می تواند!

از آنجا که این گیاه کاملاً مقاوم است ، یاس تقریباً در هر جایی قابل پرورش است ، بنابراین تفاوت اصلی که باید در هنگام پرورش یاس در داخل خانه بدانید ، اندازه گیاه است.

تا زمانی که در قلعه زندگی نکنید ، یک گیاه استاندارد یاس به خوبی می تواند خانه شما را تسخیر کند ، بنابراین می خواهید به جای آن گیاه کوتوله یاس را امتحان کنید.

اگر بیشتر به یک نوع باغبان علاقه دارید ، می توانید یک گیاه یاسمن معمولی را در داخل منزل پرورش دهید ، اما باید در اصلاح آن بسیار فعال باشید تا در ارتفاع قابل کنترل باشد.

سرانجام ، از آنجا که گیاهان داخل سالن تغذیه به هر آنچه در خاک گلدان آنها وجود دارد محدود است ، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی کود به گیاهان یاس تامین می کنید. سالی دو بار احتمالاً یک قانون اساسی برای استفاده در اینجا است.

در حال رشد یاس در گلدان ها
آیا می توانید گل یاس را در گلدان پرورش دهید؟ بله، تو میتونی! تا زمانی که به یاس به مقدار کافی آفتاب و خاک زهکشی خوبی برای رشد داده شود ، می توانید یاسمن را تقریباً در هر مکان پرورش دهید.

برای شروع ، گلدان خود را با نوع مناسب خاک پر کنید. اگر مطمئن نیستید از چه نوع خاکی استفاده کنید ، برای راهنمایی در این مورد کمی به بالا بروید.

در مرحله بعد ، در مورد محل قرار دادن گلدان خود تصمیم بگیرید. یاس در مورد محل قرارگیری آن خیلی ریز و ظریف نیست ، اما حتماً قسمت نور خورشید را بخوانید تا مطمئن شوید گیاه شما به اندازه کافی آفتاب می گیرد تا به رشد کامل آن کمک کند.

بعد ، گل یاس خود را در گلدان بکارید. نکته اصلی که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که ریشه ها به خوبی پوشانده شده و در معرض هوا نیستند.

از آنجا که گل یاس گیاهی است که دوست دارد ریشه خود را مرطوب نگه دارد ، باید سعی کنید به محض کاشت گیاه گلدان جدید خود را آبیاری کنید.

با رشد گیاه ، حتماً مانند سایر گیاهان از آن مراقبت کنید و در مواردی که نیاز به بارگیری مجدد دارد مراقب باشید. ما در زیر مقاله ای در مورد نحوه تولید مجدد گیاهان یاس شما داریم.

چگونه یاس را از قلمه ها تکثیر کنیم
تکثیر گیاهان یاس خود از طریق قلمه یکی از محبوب ترین روش های رشد است. این به این دلیل است که وقتی گیاه را از طریق قلمه تکثیر کنید ، در نهایت با یک کلون ژنتیکی مواجه خواهید شد. بنابراین اگر گیاه اول در محیط شما به خوبی رشد کرد ، قلمه نیز باید رشد کند.

وقتی نوبت به انجام این کار می رسد ، مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید ، زمان انجام آن است. خیر ، منظور ما زمان روز نیست ، بلکه زمان سال است. کاشت گل یاس در مرحله رشد بهتر است.

در حالی که گل یاس می تواند بسیار مقاوم باشد ، از آنجا که منشا in آن مناطق گرمسیری است ، به طور معمول وقتی در یک زمان گرم نگهداری می شود ، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

پس از برش ، قسمت انتهایی آن را با نوعی هورمون ریشه دار که به رشد آن کمک می کند ، بپوشانید.

قلمه را درون کیسه ماسه ای که از قبل مقداری آب به آن اضافه شده قرار دهید و صبر کنید. در طی یک ماه یا تقریباً باید شاهد ریشه زدن برخی از ریشه ها از قلمه خود باشید ، در آن زمان می توانید قلمه را در برخی از خاک های گلدان قرار دهید تا قبل از کاشت در باغچه ، آن را بیشتر تقویت کنید.

چگونه یاس را از بذر پرورش دهیم
آیا می توانید یاس را از بذر پرورش دهید؟ بله ، می توانید ، اما کار بیشتری دارد و صبر بیشتری نسبت به روش های دیگر ، مانند پرورش گیاهان یاس از قلمه ، به صبر بیشتری نیاز دارد.

این روش در واقع با رشد گیاهان دیگر از بذر متفاوت نیست.

دانه ها را برای چند ماه آماده کنید ، آنها را یک شب خیس کنید و سپس آنها را در یک سینی بذر قرار دهید.

مرحله بعدی شاید سخت ترین باشد … صبور بودن. یک قانون خوب انگشت شست (سبز) این است که صبر کنید تا گیاهچه برخی از برگ ها را جوانه بزند ، سپس می توانید آنها را در یک ظرف بزرگتر نگهداری کنید تا آنها به اندازه کافی قوی شوند تا در باغچه کاشته شوند.

چگونه از گیاهان یاس مراقبت کنیم
گیاهان یاس بسیار سخت هستند بنابراین شما می توانید یک اشتباه جزئی را از اینجا و آنجا بپردازید ، اما اگر می خواهید گیاهان شما تا حد ممکن قوی و معطر باشند ، پس باید اطمینان حاصل کنید که به بهترین وجه از آنها مراقبت می کنید.

اگر قصد دارید درختان انگور یاس خود را روی یک مضراب یا دیواره رشد کنید ، پس می خواهید گیاه را در اسرع وقت آموزش دهید. همانطور که آموزش ترفندهای جدید به یک سگ قدیمی کار سختی است ، هرچه زودتر شروع به آموزش تاک های خود کنید به همان راحتی که می خواهید رشد می کنند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که گیاهان خیلی تشنگی ندارند. گیاهان یاس از آنجا که از مناطق استوایی آمده اند آب مناسبی را دوست دارند ، بنابراین نمی خواهید اجازه دهید خیلی خشک شوند.

اینکه چقدر آبیاری باید انجام دهید به محل زندگی و میزان بارندگی شما بستگی دارد. اگر در جایی خشک زندگی می کنید ، حداقل هفته ای یک بار می خواهید آبیاری کنید ، اما اگر بیشتر باران می بارد ، هر دو هفته یک بار نیز م workثر است.

برای اینکه از گیاه خود بیشترین بهره را ببرید ، باید کوددهی کنید. بهترین زمان برای انجام این کار دقیقاً قبل از جهش رشد بهار است.

هنگامی که موفق به کنترل این اصول می شوید ، بیشتر وقت رسیدن به مراقبت از گیاه یاس شما در آنجا است.
چگونه یاس را هرس و اصلاح کنیم
یکی از این ملاحظات مهم هرس و پیرایش است. از آنجا که مردم بیشتر گل یاس را برای گلهای معطر خود پرورش می دهند ، با انجام هرس خوب هرس ، گل های بیشتری را به شما عطراست که به معنای عطر بیشتر است.

انواع مختلفی در زمانهای مختلف شکوفا می شوند ، اما بهترین زمان برای هرس گیاه یاسمن درست بعد از شکوفه دادن آنها است. به این ترتیب گیاه قبل از فصل گلدهی بعدی زمان رشد خواهد داشت.

پس از آماده شدن برای رفتن ، چند مرحله ساده وجود دارد که باید دنبال کنید. هرس ساقه های مرده یا آسیب دیده را روی گیاه شروع کنید. این اطمینان می دهد که می توان انرژی گیاه را به جای آن در ساقه های سالم قرار داد.

ساقه هایی از نوع “لانه پرنده” را که همه آنها در هم پیچیده اند بردارید. گرچه اینها برای گیاه مضر نیستند ، ظاهری ناخوشایند دارند و مراقبت از آنها در طولانی مدت دشوارتر است.

همچنین اگر گیاه را روی یک سازه نگهدارنده می روید ، می خواهید هر ساقه ای را که در خارج از گیاهچه رشد می کند حذف کنید.
مقابله با آفات و بیماریها
متأسفانه ، وقتی تقریباً با هر نوع گیاه روبرو هستید ، مقابله با آفات و بیماری ها بخشی از زندگی است.

گیاهان یاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

خوشبختانه ، گیاهان یاسمن بسیار مقاوم هستند و راه های مقابله با آفات و بیماری ها خیلی مشکل نیست.

اگر متوجه شده اید که گیاه شما دارای علائم گزش یا سایر علائم آسیب است ، پس می توانید با مشکل آفت روبرو شوید.

چند دسته اصلی از آفات وجود دارد که باید با آنها کنار بیایید. اولین خوراک ساقه های گیاه برای رسیدن به شیره؛ شته ها نمونه ای از این نوع هستند.

نوع دوم آفت آنهایی است که از برگ تغذیه می کنند. کاترپیلارها نمونه ای از این نوع آفت ها هستند.

آفت هر چه باشد ، نکته اصلی این است که حضور آنها را یادداشت کنیم و سپس با آنها مقابله کنیم. بازرسی منظم باید در صورت مشاهده آفات کافی باشد ، اما در هنگام برخورد با آنها دو گزینه پیش رو دارید.

اولین چیزی که باید امتحان کنید گزینه غیر سمی است. صابون و آب می توانند بسیاری از آفات را خفه کنند ، بنابراین اغلب خواهید دید که این برای رهایی از شر آفات کافی است.

اما اگر اینگونه نباشد ، می توانید یک سموم دفع آفات معمولی را که از Bunnings محلی خود خریداری می کنید ، امتحان کنید.

بیماری ها هنگام کار با گیاهان یاس کمی نادر هستند ، به خصوص اگر از آنها به درستی مراقبت کنید.

هنگامی که شما یک گیاه بیمار دارید ، باید قبل از انتشار آن در کل گیاه یا سایر گیاهان باغ خود ، از شر بیماری خلاص شوید.

آنچه برای درمان بیماری باید استفاده کنید بستگی به این دارد که به کدام بیماری مبتلا هستید. اگر می خواهید از ابتلا به آفات و بیماری ها در وهله اول جلوگیری کنید ، همیشه می توانید نحوه استفاده از گل به جای آفت کش ها را بررسی کنید .

منبع : blog.flowersacrosssydney.com.au

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) یاس درختی یا یاس شیروانی :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) یاس درختی یا یاس شیروانی :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) یاس درختی یا یاس شیروانی  :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2812 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات