خواص استفاده از کود گیاه یاسمن را شرح دهید ؟

0

655f0dd56f54e5ff879caaff6efdd613e68305fb 227 - خواص استفاده از کود گیاه یاسمن را شرح دهید ؟

خواص استفاده از کود گیاه  یاسمن را شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه یاسمن را در صنایع کشاورزی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود گیاه  یاسمن را شرح دهید ؟

شکوفه های مداوم ، عطر الهی و برگ های سبز براق جذاب یکی از شناخته شده ترین گیاهان گلدار معطر در اطراف است. گیاهان یاس با عجیب و غریب صحبت می کنند و روزهای آفتابی و شب های گرم و سرد را به ذهن متبادر می کنند. بهترین شکوفه ها در گیاهانی اتفاق می افتد که از آنها به خوبی مراقبت شده و به طور معمول تغذیه می شوند. اما چه چیزی برای تغذیه یاسمن؟ رازهای گیاهان شکوفا گل و نحوه کود دهی صحیح گل یاس را بیاموزید.
کود یاس
اگر در آب و هوای معتدل زندگی می کنید زمان کوددهی یاس بهار یا اواخر زمستان است. هدف این است که به گیاه مواد مغذی مورد نیاز برای تشکیل محلول پاشی ، ریشه سالم و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و البته گلدهی داده شود. فسفر ماده مغذی کلان است که مسئول تولید میوه و گلدهی در گیاهان است. یاس واقعی یا Jasminum officinale را نباید با یاس ستاره ای اشتباه گرفت . گل های یاس واقعی گیاهانی هستند که رایحه ای آسمانی دارند. تغذیه مناسب رایحه خوش رنگ را تقویت کرده و به گیاه در تولید شکوفه های معطر کمک می کند.
چگونه یاسمن را بارور کنیم
دو روش برای لقاح یاس وجود دارد. گیاهان در یک محیط رشد غنی ارگانیک به ندرت به مواد مغذی اضافی اضافه شده به خاک نیاز دارند و افزودن کمپوست به بالای ظرف یک یا دو بار در سال به حفظ مقدار سالم و مقوی مواد آلی در ظرف کمک می کند. اگر شما ترجیح می دهید از کودهای شیمیایی روی ظرف یاس خود استفاده کنید ، در مورد گیاهان درست است که چیزهای زیادی وجود دارد. یادداشت برداری در مورد نمکهای کود شیمیایی و تجمع آنها مهم است. کود اضافی نمک هایی را در خاک رسوب می دهد که می تواند ریشه ها را بسوزاند و در واقع به گیاه آسیب برساند.
گیاهان در زمین اگر در خاک فقیر باشند ممکن است از غذای اضافی اضافه شده در زمان مناسب نیز بهره مند شوند. در بهار ، هنگامی که زمان کوددهی یاس است ، یا خاک را با مالچ یا مخلوط های آلی اصلاح کنید یا از رقت دانه یا مایع با رهایی آزاد کود کود گیاه یاس استفاده کنید. قبل از انتخاب روش ، خاک ، وضعیت و موقعیت گیاه خود را ارزیابی کنید.

چه چیزی برای تغذیه یاس
گیاهانی که برگهای زرد دارند ممکن است نشان دهد که زمان آن رسیده است که یاسمن را تغذیه کنید. گیاهان یاس در باغ معمولاً نیازی به کود مکمل ندارند مگر اینکه در خاک فقیر از نظر مواد مغذی باشند. به عنوان یک قاعده ، مالچ آلی ضخیمی که در اطراف منطقه ریشه گیاه اعمال شود ، به آرامی در خاک شسته و کمپوست می کند و ریشه ها را تغذیه می کند. اگر گیاه شما شکوفه های زیادی تولید نکند اما دارای رشد برگ و سرسبز و برگی باشد ، احتمالاً مقدار زیادی نیتروژن دریافت می کند اما در خاک فسفر کم رشد می کند. از کود گیاهی یاس با تعداد میانه بالاتر استفاده کنید که نشان دهنده نسبت فسفر در فرمول است. گیاهان گلدانی به دام افتاده و نمی توانند به عناصر غذایی بیش از آنچه در خاک هستند دسترسی پیدا کنند. شما باید هر دو هفته یکبار در بهار و تابستان یک غذای گیاهی خوب به شکل نصف رقت اضافه کنید. در پاییز و زمستان کود ندهید. غذاهای دانه ریز دانه برای باغبان گاهی تنبل که فراموش می کند با یک برنامه منظم تغذیه کند خوب است. دانه ها را در 2 اینچ (5 سانتی متر) بالای خاک در اطراف لبه های منطقه ریشه و داخل آن خراش دهید. با گذشت زمان ، دانه ها در خاک ذوب می شوند و به تدریج مواد غذایی مورد نیاز گیاه را آزاد می کنند. جهت جلوگیری از مشکلات بیش از حد تغذیه و بهداشت ، دستورالعمل ها را به دقت برای مقدار دقیق گیاه اندازه خود بخوانید.

منبع : www.gardeningknowhow.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو )
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1923 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات