خواص استفاده از کود گیاه ونوس حشره خوار را شرح دهید ؟

0

e615a81fc4db1d74c9e40efdf91101b813ebc86c 227 - خواص استفاده از کود گیاه ونوس حشره خوار را شرح دهید ؟

خواص استفاده از کود گیاه ونوس حشره خوار را شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه ونوس حشره خوار را در صنایع کشاورزی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود گیاه ونوس حشره خوار را شرح دهید ؟

مگس خوار ونوس ( Dionaea muscipula)) ، یک گیاه کوچک چند ساله ، یکی از شناخته شده ترین گونه های گیاهی روی زمین است. این یک گل رز پایه ای از برگ های مشخص است که به یک ریزوم کوتاه متصل می شود. تیغه برگ از دو لوب کلیه ، لولایی ، حساس به طول 25 میلی متر با موهای حاشیه سفت تا هشت میلی متر تشکیل شده است. وقتی موهای محرک تحریک می شوند ، دو لوب بسته می شوند و حشرات را بین خود به دام می اندازند. دمبرگ ها بال دار و به طول دو تا هفت سانتی متر هستند. گلها در یک سایم چتری (ساقه های گل کوتاه که از یک نقطه مشترک ، تا حدودی مانند دنده های چتر پخش می شوند) در بالای پوسته ای به طول 10 تا 30 سانتیمتر ، با پنج گلبرگ سفید به طول 11 تا 13 میلی متر منتقل می شوند. گلهای تک رنگ (قسمتهای گیاه نر و ماده در گلهای جداگانه روی یک گیاه) حاوی یک کلاله و 10 تا 20 پرچم است. طول کپسول سه تا چهار میلی متر است. گل مگس ونوس از ماه مه تا ژوئن گل می دهد و میوه ها در ژوئن و ژوئیه بالغ می شوند.

زیستگاه
مگس خوار ونوس زیستگاههای مشخص کاج برگ بلند را در دو منطقه از کارولینا – دشت ساحلی و ماسه ای ها اشغال می کند. در دشت ساحلی که شیوع آن بیشتر است ، مگس خوار ونوس در دشت های کاج مرطوب لومی و دشت های کاج ماسه ای رخ می دهد. این سایتها عموماً با خاکهای مرطوب یا مرطوب در بیشتر سال مسطح هستند. این گونه به ندرت در فرورفتگی های سیلاب فصلی رخ می دهد ، اگرچه ممکن است در لبه های چنین مکان هایی رخ دهد. در منطقه Sandhills ، محدود به مناطق انتقالی باریک و مرطوب بین پوکوزین های جویبار (باتلاق های بوته ای همیشه سبز و باریک در امتداد نهرهای کوچک و سرچشمه های آنها) و کوههای کاج درخت بلوط / درخت بلوط / بوته گیاهان و در امتداد اکوتونهای رویشی مشابه بین نشت ماسه و برگ بلند است. کوههای مرتفع کاج. تراوش ماسه ای به صورت کبدی است ، مناطق تحت سلطه بوته و گیاهان در مکانهایی نسبتاً شیب دار که خاکهای رسی محلی نشت آب را به سطح زمین منتقل می کنند ، رخ می دهد. خاکهای این مناطق اکوتونیال معمولاً دارای ماسه های لومی بسیار اسیدی هستند.
رژیم غذایی
بیشتر گیاهان گوشتخوار به طور انتخابی از طعمه خاصی تغذیه می کنند. این انتخاب به دلیل طعمه موجود و نوع دام مورد استفاده ارگانیسم است. با پرواز مگس ونوس ، طعمه فقط به سوسک ، عنکبوت و سایر بندپایان خزنده محدود می شود. در حقیقت ، رژیم غذایی Dionaea 33 درصد مورچه ، 30 درصد عنکبوت ، 10 درصد سوسک و 10 درصد ملخ است که کمتر از پنج درصد حشرات پرنده دارند. 1 نظر می رسد که flytraps ونوس انجام حشرات که آنها را گرده افشانی خوردن نیست ، با توجه به دانشگاه NC امور خارجه

محدوده تاریخی
شهرستانهای کارولینای شمالی

  • سیاه
  • مور
  • روبسون

شهرستانهای کارولینای جنوبی

  • چارلستون
  • جورج تاون

دامنه فعلی
در حال حاضر ، مگس خوار ونوس در 15 شهرستان در کارولینای شمالی (بوفورت ، بلادن ، برونزویک ، کارترت ، کلمبوس ، کراون ، کامبرلند ، دوپلین ، هوک ، جونز ، نیو هانوفر ، اونسلو ، پاملیکو ، پندر و سامپسون) و فقط یک شهرستان یافت می شود. در کارولینای جنوبی (شهرستان هوری).

چالش های حفاظت
تعداد و اندازه جمعیت در درجه اول به دلیل تغییرات فاحش در زیستگاه مگس دریایی ونوس در نتیجه مهار آتش سوزی ، تبدیل شدن به کشاورزی ، کشت و صنعت پناهگاه و توسعه مسکونی و تجاری که ممکن است شامل قطع چوب ، ملافه ، تخلیه و تخلیه باشد ، همچنان رو به کاهش است. مهار آتش منجر به تجاوز به بوته ها و درختان و کاهش تدریجی کیفیت زیستگاه مگس خوار ونوس می شود. برش و بستر شفاف می تواند از نظر جسمی گیاهان را از بین ببرد ، در حالی که تخلیه و تخلیه می تواند خاک را برای مگس های مگس زهره وابسته به رطوبت خشک کند. بسیاری از وقایع مفرغ زهره در کنار جاده با کیفیت کمتر ، توسط فعالیت های وسایل نقلیه ، نگهداری جاده ها و گسترش جاده ها تهدید می شوند. یکی دیگر از تهدیدهای مهم مگس شکن زهره جمع آوری بیش از حد آن است. شکار غیرقانونی نیز تهدیدی جدی برای پرواز مگس زهره است و به نظر می رسد حوادث سرقت در سالهای اخیر افزایش یافته است. شکار غیرقانونی گیاهان مگس خوار ونوس اکنون در پنج شهرستان کارولینای شمالی جرم شناخته شده است.
venus flytrap cluster with blooms - خواص استفاده از کود گیاه ونوس حشره خوار را شرح دهید ؟خوشه مگس خوار ونوس با شکوفه ها. عکس از جنیفر کوچ ، USFWS.

برنامه بهبود
اگر این گونه ها تحت قانون گونه های در معرض خطر قرار بگیرند ، برنامه بهبودی تدوین می شود .

منبع : www.fws.gov

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گیاه ونوس حشره خوارگیاه ونوس حشره خوار :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گیاه ونوس حشره خوار:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گیاه ونوس حشره خوار :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1615 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات