خواص استفاده از کود گیاه هیپوستس فیلوستاچیا را شرح دهید ؟

0

819b030aea67551e02d05feafb7b00b6aeb4e6b8 227 - خواص استفاده از کود گیاه هیپوستس فیلوستاچیا را شرح دهید ؟

خواص استفاده از کود گیاه  هیپوستس فیلوستاچیا  را شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه هیپوستس فیلوستاچیا  را در صنایع کشاورزی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود گیاه  هیپوستس فیلوستاچیا  را شرح دهید ؟

 که زمانی به نقش گیاهان آپارتمانی جدید بدل شد . این محبوبیت بیشتر به عنوان سالانه در فضای باز ، باعث روشن شدن مرزها و افزودن به کاشت های کانتینر شده است. در ابتدا تنها نوع موجود لکه های صورتی رنگی بود که شاخ و برگهای سبز تیره را پوشانده باشد ، اما امروزه بسیاری از هیبریدهای دیگر با چاشنی هایی با رنگ قرمز روشن ، سفید یا سبز روشن تر یا حتی صورتی معکوس صورتی با لکه های سبز در دسترس هستند. ساقه ها و شاخه ها نیز ممکن است رنگی باشند. این گیاه راسهای پایانی ، سنبله مانند ، از گلهای کوچک صورتی شکل و آبی شکل تولید می کند ، اما آنها به ویژه نمایان نیستند. طول روز طولانی گیاهان را در رشد رویشی نگه می دارد ، بنابراین گلدهی در اواخر تابستان یا پاییز اتفاق می افتد ، اگر در گیاهان داخلی باشد. در مناطق با فصل گرم گیاهان آزادانه تحقیق می کنند.
hypoestes pink leaves - خواص استفاده از کود گیاه هیپوستس فیلوستاچیا را شرح دهید ؟

برگها لکه دار یا لکه دار هستند.

H. phyllostachya (خانواده Acanthceae) بومی ماداگاسکار است. گونه های دیگر جنس از آفریقای جنوبی و آسیای جنوب شرقی آمده است. گیاه خال خال یک گیاه بوته ای و دارای برگهای بیضی شکل و نرم و رو به پایین است. در شرایط ایده آل گونه تا 30 اینچ ارتفاع و عرض رشد می کند. بسیاری از ارقام بسیار کوچکتر از این هستند.

Hypoestes علاوه بر اینکه یک گیاه خانگی در محیط داخلی است ، می تواند به عنوان گیاه برجسته در باغ های ظرف ، جعبه پنجره ها یا ظروف پاسیو مورد استفاده قرار گیرد یا می تواند به عنوان گیاه ملافه پرورش داده شود تا در مناطق سایه دار مقداری رنگ به آن اضافه شود. آنها به خوبی با impatiens ، impatiens گینه نو یا caladiums ترکیب می شوند.

Hypoestes در نور شدید و فیلتر شده بهترین رشد را دارد اما کمی آفتاب را تحمل می کند. رنگ گیاهان در سایه جزئی نسبت به آفتاب کامل بهتر است ، اما برگها در نور بسیار کم نیز کمرنگ می شوند. این یک محیط مرطوب را ترجیح می دهد ، بنابراین باید در تابستان در فضای باز در غرب میانه کاملاً خوشحال باشد ، اما ممکن است در طول زمستان به مه آلوده شدن دوره ای در داخل خانه نیاز داشته باشد. اگرچه تا حدی به خشکی مقاوم است اما با آب فراوان رشد بهتری دارد.

بذر Hypoestes را 8-10 هفته قبل از میانگین آخرین تاریخ سرما برای گیاهان در نظر گرفته شده برای باغ بکارید . (هر زمان برای گیاهان آپارتمانی بکارید.) بذرها با نگه داشتن در دمای 68 درجه فارنهایت به سرعت 4 روز جوانه می زنند.
hypoestes seedlings - خواص استفاده از کود گیاه هیپوستس فیلوستاچیا را شرح دهید ؟

لپه نهال های Hypoestes سبز است اما اولین مجموعه برگهای واقعی رنگ را نشان می دهد آن سبز است ، اما اولین مجموعه از برگهای واقعی رنگی است. نهال ها باید هنگامی که چهار برگ واقعی دارند ، به صورت جداگانه در گلدان های کوچک یا چندین عدد با هم در ظرف های بزرگتر پیوند داده شوند. سه نهال را می توان در گلدان 3 اینچی و پنج گلدان در هر 4 اینچ کاشت. از مخلوط گلدان از مواد آلی زیادی مانند پیت ماس ​​یا قالب برگ استفاده کنید. صبر کنید تا درجه حرارت به طور مداوم بالاتر از 50 درجه فارنهایت برای کاشت در فضای باز باشد. تا دمای بالای 60 درجه فارنهایت رشد خوبی نداشته باشد

Hypoestes دارای مشکلات آفت کمی است ، اما به کپک پودری و پوسیدگی ریشه حساس است و ممکن است به مگس های سفید ، شته ها و گل مین آلوده شود.
hypoestes1 - خواص استفاده از کود گیاه هیپوستس فیلوستاچیا را شرح دهید ؟

گیاه نقطه پولکا شاخ و برگ های جالبی را ارائه می دهد.

گیاهان خال خال با افزایش سن ، به خصوص در نور کم و نسبت به حالت ایده آل ، لگ دار می شوند. عقب زدن منظم باعث جمع و جورتر شدن گیاهان می شود ، اما در نهایت باید گیاهان داخلی جایگزین شوند. قلمه های ساقه برای ایجاد گیاهان جدید به راحتی ریشه می دهند. آنها وقتی در آب قرار می گیرند سریعاً ریشه تولید می کنند و اغلب وقتی در مخلوط گلدان مرطوب ، ماسه یا ورمیکولیت گیر بیفتند ، به خصوص در بهار و تابستان رشد می کنند. قلمه ها را به طول 4 اینچ بردارید و برگهای پایین را بردارید. گیاهان خال خال را می توان در زمستان با گلدان دادن گیاهان از باغ در اواخر تابستان و نگهداری آنها در پنجره ای روشن ، نجات داد.
hypoestes manycolors - خواص استفاده از کود گیاه هیپوستس فیلوستاچیا را شرح دهید ؟

انواع مختلفی از Hypoestes در طیف رنگی وجود دارد.

برای رشد به عنوان یک خانه یا گیاه گلخانه ای ، از یک ترکیب متخلخل خاک با مواد آلی زیاد استفاده کنید. گیاه گلدان را در محلی قرار دهید که وقتی گیاه در حال رشد فعال است ، نور و آب خوبی دریافت می کند و باعث می شود خاک بین دو آبیاری کمی خشک شود. پس از تأسیس ، گیاهان باید به طور دوره ای با کود مایع رقیق بارور شوند. همچنین می توان آنها را در زیر نور مصنوعی پرورش داد.

برخی از ارقام موجود ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ‘Carmina’ روی برگها لکه های قرمز روشن دارد.
  • گیاهان سری “Confetti” نسبت به سایر ارقام کوچکتر (8 اینچ) اما با سرعت بیشتری پرورش می یابند ، بنابراین در منظره با سرعت بیشتری پر می شوند. پنج رنگ جداگانه شامل سفید ، صورتی ، قرمز ، گل رز کارمین و قرمز بورگوندی است. آنها اغلب به صورت ترکیبی با هم ارائه می شوند.
  • ‘Pink Brocade’ دارای لکه های صورتی است.
  • “نقطه صورتی” دارای نقاط جذاب صورتی است.
  • ‘Purpuriana’ دارای برگهای ارغوانی است.
  • سری “Splash” دارای لکه های بزرگ با رنگ متضاد در صورتی ، قرمز ، گل رز یا سفید است.
  • ‘Wit’ برگهای سفید مرمر را ارائه می دهد.

منبع : wimastergardener.org

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) هیپوستس فیلوستاچیا :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو)  هیپوستس فیلوستاچیاه :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا )  هیپوستس فیلوستاچیا :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1923 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات