خواص استفاده از کود گیاه هوستا را شرح دهید ؟

0

dabe77c85a5756fc56efcf2a828dd8e3026587b6 227 - خواص استفاده از کود گیاه هوستا را شرح دهید ؟

خواص استفاده از کود گیاه  هوستا  را شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه هوستا  را در صنایع کشاورزی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود گیاه هوستا را شرح دهید ؟

هاستاها گیاهان چند ساله محبوب سایه دوست هستند که به دلیل مراقبت آسان و پایداری در انواع خاک های باغچه توسط باغداران کشت می شوند. میزبان ها به دلیل انبوه شاخ و برگهای جذاب و ساقه های گل قائم ، که شکوفه های اسطوخودوس را در ماه های تابستان شکوفا می شوند ، به راحتی شناخته می شوند. آیا برای گیاهان میزبان باید از کود استفاده کنید؟ این گیاهان زیبا و با نگهداری کم به کود زیادی احتیاج ندارند ، اما اگر خاک شما ضعیف باشد یا میزبان شما آنطور که باید رشد و نمو نکند ، تغذیه میزبان ها ایده خوبی باشد. دانستن چگونگی و زمان تغذیه میزبان می تواند ظاهر آنها را در باغ بهبود بخشد و به آنها در رسیدن به قد بالغ کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.
انتخاب کود برای Hostas
میزبان ها خاک باغچه را غنی از مواد آلی ترجیح می دهند. قبل از کاشت هاستا ، خاک طبیعی را با کمپوست تهیه شده از کودهای حیوانی و برگ ها اصلاح کنید. ریشه های هاستا بیش از آنکه عمودی باشند ، به صورت افقی گسترش می یابند. کمپوست کاری در خاک تا عمق 8 تا 12 اینچ (30 تا 46 سانتی متر) کافی است. پس از اتمام این مرحله ، آزمایش خاک را در نظر بگیرید تا مشخص شود آیا به اصلاح یا کود اضافی نیاز است. می توانید خاک خود را به صورت حرفه ای آزمایش کنید یا از یک کیت آزمایش خاک خانه DIY استفاده کنید. هم از نظر سطح مواد مغذی و هم از نظر pH خاک بررسی کنید . میزبان ها خاک نسبتاً خنثی را در محدوده pH 6.5 تا 7.5 ترجیح می دهند.

افزودن و کار دادن کمپوست به خاک سالانه میزبان به صورت سالانه یکی از روش های تکمیل سطح نیتروژن ، پتاسیم و فسفر است. کمپوست انواع ریز مغذی ها را نیز تأمین می کند. و در هر زمان و در طول فصل قابل استفاده است. مواد آلی همچنین کیفیت خاک و زهکشی را بهبود می بخشد. اگر ترجیح می دهید از کود تولیدی برای میزبان ها استفاده کنید ، توصیه می شود انتخاب خود را بر اساس نتایج آزمایش خاک انجام دهید. برای گیاهان میزبان تثبیت شده ، هر 3 تا 5 سال خاک را دوباره آزمایش کنید. به جای آزمایش خاک ، انتخاب کود 10-10-10 برای میزبان یک شرط مطمئن است. درصورتي كه آزمايشات خاك كمبود نيتروژن را نشان دهد ، توصيه مي شود از استفاده بيش از حد يك كود نيتروژن بالا براي محل نگهداري خودداري كنيد. با انجام این کار می توان به شاخ و برگ نرم که بیشتر در معرض بیماری است و کاهش میزان رنگ زرد یا سفید در برگ های متنوع منجر شود.

چه موقع به هاستا غذا دهید

بهترین زمان برای شروع تغذیه هاستا در بهار است که برگها از زمین بیرون می آیند. برای رشد بهینه ، هر 4 تا 6 هفته در حالی که برگها رشد می کنند ، یک هاستا بارور کنید. هنگامی که میزبان ها شروع به شکوفا شدن می کنند ، رشد انرژی محلول پاشی آنها کاهش می یابد زیرا انرژی به سمت تولید گل و دانه هدایت می شود. در این زمان نیاز آنها به نیتروژن نیز کاهش می یابد. بعد از اواسط تا اواخر تابستان به گیاهان خود غذا ندهید. کود برای گیاهان میزبان در اواخر فصل باعث رشد جدید و نرم می شود که احتمالاً در اثر سرما از بین خواهد رفت.

کود Hosta برای پیوندهای جدید نیاز دارد
زمان مطلوب تقسیم و پیوند هاستا در بهار یا پاییز قبل از باران های فصلی است. هاستاهای تازه پیوند شده باید سیستم ریشه خود را تجدید کنند و در هنگام جوش خشک بیشترین آسیب پذیری را دارند. این امر به ویژه در مورد پیوندهای بهاری که انرژی بیشتری را برای تولید برگ ایجاد می کنند ، صادق است. برای تشویق رشد ریشه در هاستاهای پیوندی بهاره ، از کودهای اولیه استفاده کنید. این فرمول ها دارای سطح بالاتری از فسفر هستند که باعث رشد ریشه می شوند. به همین ترتیب ، شما همچنین می توانید از کود آهسته رهش استفاده کنید ، که باعث تغذیه گیاه برای چندین هفته می شود. کود دادن به پیوند پاییز توصیه نمی شود. لقاح بیش از حد می تواند شروع خواب را به تأخیر بیندازد.

چگونه یک هاستا را بارور کنیم
هنگامی که میزبان شما تأسیس شد ، به محض ظهور رشد جدید در اوایل بهار ، یک دوز کود اطمینان حاصل می کند که گیاه به بهترین عملکرد خود ادامه می دهد. این زمان خوبی برای استفاده از کود آهسته رهش برای گیاهان میزبان است. به برچسب مراجعه کنید و کودی را انتخاب کنید که بسته به آب و هوا و زمان استفاده ، سه ، شش یا نه ماه دوام داشته باشد. کود شش ماهه در صورت استفاده در بهار به خوبی عمل می کند و گیاه را در تمام طول فصل رشد حفظ می کند. اگر ترجیح می دهید از کود آزاد کننده زمان استفاده نکنید ، می توانید هر شش هفته یک کود متعادل و منظم با نسبت 12-12-12 یا 10-10-10 استفاده کنید. یک کود محلول در آب هر دو هفته یکبار گزینه دیگری است. اگر فکر می کنید گیاه در طول تابستان نیاز به تقویت دارد ، می توانید کار خود را با یک محصول آزاد کننده زمان در بهار شروع کنید. سپس ، چند بار در اواسط فصل ، معمولاً در ماه مه یا ژوئن ، با یک کود محلول در آب مکمل کنید. کود محلول در آب نیز ساده ترین راه تغذیه میزبان در ظروف است . اگر از کود خشک استفاده می کنید ، گرانول ها را به آرامی روی خاک اطراف گیاه بپاشید. بلافاصله گیاه را آبیاری کنید تا اطمینان حاصل شود که کود در اطراف منطقه ریشه به طور مساوی توزیع شده است. برگها را اسپری کنید تا کودی که روی شاخ و برگها افتاده از بین برود ، زیرا کودهای شیمیایی می توانند گیاه را بسوزانند. همیشه کود را طبق توصیه های برچسب استفاده کنید. در نهایت ، کلید رشد گیاهان سالم و قوی میزبان در دانستن این است که چه زمانی و چه نوع کودهایی باید استفاده شود. زیاده روی نکنید کود خیلی کم همیشه بهتر از مقدار زیاد است.
ویژگی های زینتی:
Patriot Hosta دارای خوشه های لطیف گلهای زنگوله ای اسطوخودوس است که در اواسط تابستان از بالای شاخ و برگ ها بالا می روند. برگهای جذاب قلب شکل آن به رنگ سبز تیره با لبه های مشخص سفید در طول فصل باقی مانده است. میوه از نظر زینتی قابل توجه نیست.
ویژگی های چشم انداز:
پاتریوت هاستا یک گیاه چند ساله علفی و متراکم با ساقه های گل بلند است که بالای یک تپه کم شاخ و برگ نگه داشته می شود. بافت متوسط ​​آن در باغ مخلوط می شود ، اما همیشه می تواند توسط چند گیاه ظریف یا درشت متعادل شود تا ترکیب خوبی داشته باشد.

این گیاه نسبتاً کم نگهدارنده است و بهتر است در اوایل بهار تمیز شود قبل از اینکه رشد فعال خود را برای فصل از سر بگیرد. باغداران باید از ویژگی (های) زیر آگاه باشند که ممکن است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

Patriot Hosta برای برنامه های منظره زیر توصیه می شود.

  • کاشت انبوه
  • استفاده عمومی از باغ
  • روکش زمینی

منبع : www.gardeningknowhow.com , shop.oaklandnursery.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گیاه  هوستا  :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گیاه  هوستا  :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گیاه  هوستا  :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1980 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات