خواص استفاده از کود گیاه هاماملیس آمریکایی را شرح دهید ؟

0

f2441b6736ee202ec225825d9cf4e87301e1c70a 227 - خواص استفاده از کود گیاه هاماملیس آمریکایی را شرح دهید ؟

خواص استفاده از کود گیاه هاماملیس آمریکایی را شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه هاماملیس آمریکایی را در صنایع کشاورزی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود گیاه هاماملیس آمریکایی را شرح دهید ؟

Hamamelis virginiana ، معروف به فندق جادوگر معمولی ، درختچه ای برگ ریز و برگریز یا درخت کوچک است که بومی مناطق جنگلی ، حاشیه جنگل ها و بانکهای جویبار در شرق آمریکای شمالی است. به غیر از جادوگر فندق همچنین به عنوان فندق جادوگر آمریکایی ، فندق معمولی جادوگر ، فندق جادوگر ویرجینیا ، مهره فندق ، فندق خرد شده ، چوب تنباکو ، آب هماملیس ، توسکا خالدار و شکوفه زمستان نیز شناخته می شود. بخشی از خانواده گیاهان فندق جادوگری است که به آن Hamamelidaceae می گویند. نام جنس از واژه های یونانی hama به معنی همزمان و خربزه به معنی سیب یا میوه در رابطه با وقوع هر دو میوه و گل به طور همزمان در این بوته (به ویژه در مورد اعضای گل دهنده پاییزه جنس) آمده است. قسمتهای مختلف گیاه از جمله پوست ، ساقه و برگ را می توان به صورت جوشانده درآورد و برای تسکین به قسمتهای مختلف بدن قرار داد. فندق جادوگر به دلیل قدرت تأییدش ، بخشی از بسیاری از محصولات آرایشی و پزشکی تجاری مختلف شده است. ترکیب آلی منحصر به فرد فندق جادوگر ، آن را بسیار ارزشمند می کند ، بیشتر به عنوان یک ماده قابض.

توضیحات گیاه

Witch Hazel درختچه های کوچک برگریز و گلدار و درخت کوچکی است که حدود 12 تا 30 فوت قد و 15 تا 20 فوت عرض رشد می کند. این گیاه در مزارع جنگلهای معمولی و ماسه ای ، دشتهای دشت و دشت های شنی ، مرزهای جنگل ، تالاب های نزدیک دریاچه میشیگان و زمین های جنگلی بازسازی شده در حال رشد است. Witch-Hazel گاهی به عنوان درختچه / درخت زینتی در حیاط ها یا در امتداد ساختمان ها کشت می شود. این گیاه خاکهای متوسط ​​، رطوبت متوسط ​​و زهکشی شده را ترجیح می دهد. همچنین خاکهای مرطوب ، اسیدی ، غنی از نظر ارگانیک را ترجیح می دهد و خاکهای سنگین رس را تحمل می کند. این گیاه دارای پوست صاف و نازکی است که از سطح آن قهوه ای و از داخل به رنگ قرمز مایل به بنفش است. شاخه های شاخه در ابتدا بلوغ هستند ، بعداً صاف ، قهوه ای نارنجی روشن ، با نقاط سفید گاه به گاه مشخص می شوند ، در نهایت قهوه ای تیره یا قرمز. شاخه ها انعطاف پذیر و خشن هستند ، از خارج رنگ دارند ،

برگها

برگها بیضی شکل ، به طول 3.7–16.7 سانتی متر و عرض 2.5-13 سانتی متری ، در قاعده مایل ، در راس حاد یا گرد ، دارای حاشیه دندانه ای موج دار یا لوب کم عمق و یک دمبرگ کوتاه و تنومند به طول 6-15 میلی متر است. میانی میانی کم و بیش مویی ، تنومند و دارای شش تا هفت جفت رگ اولیه است. برگهای جوان به صورت غیر حرکتی باز ، با پوشش ستاره ای زنگ زده به پایین. هنگامی که کامل رشد می کنند ، در بالا سبز تیره و در زیر کم رنگ تر هستند. در پاییز ، آنها با لکه های زنگ زده زرد می شوند. استخوانهای برگ لنگی ، حاد است. آنها پس از انبساط برگ زود می افتند.

گل و میوه

گلها زرد کمرنگ تا روشن ، به ندرت نارنجی یا مایل به قرمز ، دارای چهار گلبرگ روبان شکل به طول 10-20 میلی متر و چهار پرچم کوتاه و به صورت دسته ای رشد می کنند. گلدهی تقریباً از اواسط پاییز شروع می شود و تا اواخر پاییز ادامه دارد. گل گلی عمیقاً چهار قسمت است ، بسیار پائین ، قهوه ای نارنجی درون آن. آغشته به جوانه ، مداوم ، چسبیده به پایه تخمدان. دو یا سه برکتل در قاعده ظاهر می شوند. گلدهی به طور معمول از سپتامبر تا نوامبر انجام می شود. گلهای بارور شده برای مدت طولانی از زمستان و تا فصل رشد بعدی میوه تشکیل می دهند. میوه ها کپسول های دانه ای مایل به سبز به طول 10-14 میلی متر هستند که با افزایش سن چوبی می شوند و به قهوه ای روشن رسیده می شوند. هر کپسول بذر در پاییز سال بعد شکافته می شود و 1-2 دانه سیاه را تا 30 فوت منفجر می کند. دانه ها کوچک هستند سیاه و سفید که از داخل سفید و روغنی است. پارس سگ، از ساقه ها و برگ ها برای تهیه جوشانده استفاده می شود و برای تسکین به قسمت های مختلف بدن اعمال می شود. فندق جادوگر به دلیل اثرگذاری اثبات شده خود ، به بخشی از محصولات مختلف آرایشی و پزشکی تجاری تبدیل شده است.

کپسول بالغ می ترکد و بذر را 10 تا 20 فوت (به ندرت 40 فوت) از گیاه مادر دور می کند. به این ترتیب فندق جادوگر لقب “فندق خردکن” را بدست آورد. میوه فندق جادوگر منبع مهم غذایی برای قرقاول ها ، قلاده ها ، سفید پوستان ، گوزن های دم سفید ، مخروط ها و خرس های سیاه است. بومیان آمریکا در آیین های مختلف مقدس از بذر فندق جادوگر استفاده می کردند. از پوست و برگ های فندق جادوگر برای تسریع بهبودی زخم ها و جلوگیری از خونریزی استفاده می شود. از فندق جادوگر در درمان اسهال و التهاب چشم نیز استفاده می شود.

منبع : www.healthbenefitstimes.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) هاماملیس آمریکایی :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) هاماملیس آمریکایی :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) هاماملیس آمریکایی :

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2168 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات