خواص استفاده از کود گیاه سوزن چوپان قرمز شرح دهید ؟

0

507c4bea079b8349ea3882a35de25e2850e2598f 227 - خواص استفاده از کود گیاه سوزن چوپان قرمز شرح دهید ؟خواص استفاده از کود گیاه سوزن چوپان قرمز شرح دهید ؟

کاربرد کود گیاه سوزن چوپان قرمز را در صنایع کشاورزی و دارویی توضیح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده سپتامبر 24, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود گیاه سوزن چوپان قرمز شرح دهید ؟

مشخصات ظاهری گیاه سوزن  چوپان قرمز:

گیاه یکساله یا دوساله، به ارتفاع 15_70 سانتیمتر، با ساقه ایستاده یا بالا رونده، یک سوم بخش پایینی، بندرت از قاعده یا در بخش فوقانی منشعب، اغلب قرمز شونده، کم و بیش با کرکهای بلند و جدا. برگها به طول 2_9، به عرض 3_10/5 سانتیمتر، سه گوشه _ قلبی یا تقریبا 5 گوشه_ قلبی، سه پاره یا پنجه ای بریده پنج تایی، با قطعات اغلب سه گوشه_ تخم مرغی پهن، دمبرگچه دار، شانه ای بریده تا دوبار شانه ای، یا دندانه های کم وبیش تخم مرغی، به کوتاهی نوک دار، در هردو سطح پوشیدده از کرکهای بلند بند بند تنک. برگهای قاعده ای طوقه ای انبوه، سرانجام پژمردنی، با دمبرگهای به طول تا 15 سانتیمتر، کرک مویی_ کرک غده دار، ساقه ای ها متقابل، با دمگلهای بطرف بالا کوتاه شده. گوشواره ها به طول 2_4 میلیمتر، سه گوشه یا سه گوشه_ مستطیلی ، نوک کند تا نوک دار، مژه دار _ غده دار. برگه ها به طول حدود 1/5 میلیمتر، کرک غده دار_ کرکی بلند و جدا. دمگل اذینها به طول 12 سانتیمتر، گسترده، کرک غده ای _ کرک مویی کرکی یکطرفه. دمگلها به طول 0/2_15 میلیمتر، با کرکهای شبیه به کرک دمگل اذین، در حالت میوه دار ایستاده تا گسترده افقی، با میوه های ایستاده، کاسبرگها به طول 4_6/5، به عرض 1/5_ 2/5 میلیمتر، سرنیزه ای_ تخم مرغی باریک پهن، در راس با منقاری به طول 1_ 2/5 میلیمتر، سه رگه ای، کم و بیش با لبه غشایی، کرک غده ای _ کرکی بلند و جدا، مخروطی _ بهم امده. گلبرگها به طول 9_14 میلیمتر، با پهنک واژ تخم مرغی _ گوه ای یا واژ تخم مرغی _ بیضوی یا تقریبا گوه ای شکل، به عرض 3/5 _ 4/5 میلیکتر، با راس گرد. نوک چالدار یا تقریبا گوشه دار، قرمز کم رنگ، بندرت سفید، باریک شده به ناخنکی سفید کم وبیش تقریبا هم اندازه پهنک. قاعده میله های پرچمها در بخشی پهن شده ، بی کرک. کفه به طول 2/5 _ 3 میلیمتر، در بخش فوقانی با 1_3 چروک مشخص ، در سطح پشتی و پهلو ها با شبکه های به دشواری برجسته یا تنک، در تمام سطح فوقانی یا در امتداد چروک ها کرکدار، بندرت بیکرک ، با خامه ای به طویل 5_6/5 میلیمتر، با کرکهای راست_ گسترده، گاهی در بخشی کمی کرک غده ای دار، کم وبیش به یکباره باریک شده دانه ها به طول حدود 2 میلیمتر، تقریبا بیضوی، صاف، قرمز تیره.

پراکندگی جهانی: اروپا (بجز نواحی شمال ان)، ترکیه، تالش، ایران، قفقاز، اسیای مرکزی، غرب سیبری، غرب هیمالیا، ژاپن، امریکا، افریقا، مدرس، جزایر قناری.

پراکندگی جغرافیایی در ایران: گرگان: نهار خوران؛ زیارت؛ بندرگز._ مازندران: دره چالوس ._ گیلان: الام؛ لاهیجان._ اذربایجان: علی بلاغی؛ حسن بیگلو._ لرستان: شهبازان؛ بیشه؛ کشور._خراسان: دره اخلمد._ تهران: قلعه.

مصارف و کاربرد ها: گیاه قابض، بند اورنده خون و مسکن است. برای درمان حالت ها چشم، ظهور دانه های پوستی و تورم دهانی یکار میرود. سبب توقف اسهال و مداوای زخمهای میشود. درطب سنتی معاصر اروپا کمتر میرود. گاهی همانند سوزن چوپان امریکایی به عنوان قابض و التیام بخش زخمهای مصرف میشود. خواص دارویی گیاه دردست تحیقات است و مطابق بیان یکی از محققان ، دارویی موثر بر علیه زخمهای معده و تورم رحم و حاوی خواص ضد سرطانی است. جنس سوزن چوپان یا شمعدانی وحشی در ایران 26 گونه دارد که همگی معطرند و یا حداقل دارای  عطری خفیف و اغلب دل میباشند که در اینجا به نامهای علمی انها اشاره میشود.

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) گیاه سوزن  چوپان قرمز:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) گیاه سوزن  چوپان قرمز:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) گیاه سوزن  چوپان قرمز:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده سپتامبر 24, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1412 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات