خواص استفاده از کود نیلوفر باران راشرح دهید ؟

0

7390016b1c8e18b5c247b13b4a9bca81ecc1313f 227 - خواص استفاده از کود نیلوفر باران راشرح دهید ؟ 

خواص استفاده از کود نیلوفر باران راشرح دهید ؟

کاربرد کود نیلوفر باران را در صنایع کشاورزی شرح دهید ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
0

خواص استفاده از کود نیلوفر باران راشرح دهید ؟

نگهداری از گیاهان برکه می تواند چالش برانگیز باشد ، اما نیلوفر آبی گیاهان جذابی است که به طور کامل از استخر کوی شما تعریف می کند – بدون اینکه در فهرست ماهی قرار گیرد!
نگهداری گیاهان حوضچه با کوی
یک استخر koi یکی از اوج های سرگرمی آکواریوم را نشان می دهد. کوی ها ماهی های عظیمی هستند که دارای رنگ های چشمگیر و شخصیت های برجسته ای هستند. کدام علاقه مند نمی خواهد یک استخر 10 هزار گالنی در حیاط خانه خود پر از این ماهی های باشکوه داشته باشد؟ با این حال ، با اندازه آنها – معمولاً بیش از 30 اینچ – اشتهای زیادی به دنبال دارد. کوی ها همیشه در جستجوی غذا هستند که توسط شما تامین می شود یا به طور طبیعی در یک برکه یافت می شود.

گیاهان برکه معمولاً نگهداری با کوی یک چالش است ، زیرا در فهرست غذاهای این ماهی همیشه گرسنه قرار دارند. گیاهان غوطه ور نرم مانند Anacharis مشتاقانه مصرف می شوند. ریشه گیاهان شناور مانند سنبل آب پاره شده و دیده می شود که مانند یک توپ ساحلی از سطح آب در حال جوش زدن است. نیلوفرهای آب نیز در امان نیستند. به طور معمول koi برگ های شناور را مصرف می کند ، اما بار دیگر آنها خود گل را می خورند. یک گلدان پر از خاک ، محلی برای علوفه در گل و لای برای جستجوی غذا یا فقط برای گذراندن وقت روز فراهم می کند. نتیجه نهایی یک آب مات و روان و بسیار گل آلود و کدر است!

بنابراین آیا گیاهی وجود دارد که بتوان آن را با کوی نگهداری کرد؟ من می خواهم پیشنهاد کنم جواب مثبت است و این گیاه نیلوفر آبی است.
لوتوس چیست؟
اول ، نیلوفر آبی به عنوان گیاهان آسیایی مشاهده می شود (اگرچه گونه آمریکای شمالی نیز وجود دارد) ، و از آنجا که koi ماهی های ژاپنی هستند ، این دو در منظره ای زیبا با مضمون آسیایی از یکدیگر تعریف می کنند. دوم ، نیلوفر آبی در آب کم عمق پرورش می یابد. بهتر است فقط یک یا دو اینچ آب در قسمت بالایی گلدان را بپوشانید. با کم بودن آب ، koi نمی تواند وارد خاک گلدان شود.

بعد ، ساقه های نیلوفر آبی با خارهای کوتاه و سفت و سخت پوشانده می شوند. اینها شکل خوبی از دفاع در برابر کوی گرسنه را فراهم می کنند. لوتوس پس از چند برگ اولیه سطح ، بزرگ و خارج از آب می شود. برگها و گلهای هوایی ممکن است به اندازه شش فوت بالاتر از سطح آب ، بسیار دور از کوی تهدیدکننده نگه داشته شوند. برگ های نیلوفر آبی همچنین می توانند سایه مفیدی برای koi ایجاد کنند. سرانجام ، نیلوفر آبی نیز ممکن است در ظرفی کنار حوض پرورش یابد ، با خیال راحت دور از کوی و در عین حال یک برق سبز برای نرم شدن منظره حوض فراهم می کند.
لوتوس چگونه کار می کند
رقم لوتوس در سراسر جهان بیش از 800 عدد است ، اما فقط حدود 30 رقم معمولاً در ایالات متحده یافت می شود. لوتوس ممکن است کوچک باشد ، فقط 2 فوت ارتفاع دارد ، اما تنوع زیادی وجود دارد که با گلهایی که عرض آنها تا 12 اینچ است ، تا 6 فوت ارتفاع می گیرند!

گلها ممکن است از نظر تعداد گلبرگها یک یا دو نفره باشند. طیف رنگ های گل از زرد تا سفید و از قرمز تا صورتی متغیر است. برگ های نیلوفر آبی بسیار جذاب است ، زیرا روی آنها موهای ریز پوشانده شده است. این باعث می شود که قطرات آب مانند جیوه روی سطح برگ دانه شود. شبنم صبحگاهی یا باران سبک تابستان هنگام تماشای غلتیدن آن بر روی برگ نیلوفر خوشحال کننده است. سرانجام در پایان عمر گل ، غلاف بذر نیلوفر آبی را تشکیل می دهد. این غلافها توسط دسته گلها در دسته گلهای خود جایزه می گیرند.
نحوه کاشت لوتوس
1. لوتوس اغلب از گیاهان گلدان ساخته شده از اکثر خرده فروشان باغ آب خریداری می شود. پس از خانه ، کمی سطح شن و ماسه روی گلدان را آماده کرده و نیلوفر آبی آماده استراحت در آب است. همانطور که قبلا ذکر شد ، آن را کم عمق نگه دارید ، زیرا نیلوفر آبی عاشق آب گرم و حداکثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

2. غالباً خرید غده نیلوفر آبی برای حمل و نقل آسان یا به دست آوردن تنوع خاص لازم است. بهتر است این غده را در گلدانی بکارید که عرض آن تقریباً 23 اینچ و عمق آن فقط 10 اینچ باشد. این گیاه فضای زیادی را برای چندین فصل در اختیار گیاه قرار می دهد.

3. گلدان را تا نیمه با مخلوطی از گلدان های تجاری گلدان های آبی و خاک سطحی پر کنید. غده را در آن قرار دهید تا انتهای بریده شده آن به دیوار باشد. نوک رشد در انتهای مخالف باید در مرکز باشد و کمی با سطح آن زاویه دارد. بقیه گلدان را با دقت از مخلوط خاک پر کنید و خاک را فشار دهید تا جیب های هوا از بین برود. با نوک در حال رشد غده نیلوفر آبی بسیار مراقب باشید. اگر این نوک آسیب دیده یا جدا شود ، می تواند غده را از بین ببرد.

4. گلدان را پر از آب کرده و برای مدت چند هفته در یک مکان گرم و آفتابی بیرون بگذارید. هنگامی که رشد جدیدی در نیلوفر آبی شما ظاهر شد ، هر دو تا سه هفته در گلدان حداکثر سه گلوله از کود آب استفاده کنید. کوددهی به نیلوفر آبی خود برای رشد حداکثر و تولید گل ضروری است. در اینجا در شمال شرقی ، ما معمولاً از ماه مه تا پایان ماه آگوست بارور می کنیم.
حفظ لوتوس
نیلوفر آبی تاسیس شده نیاز به حداقل مراقبت دارد. برگهای مرده را فقط پس از قهوه ای شدن کامل از بین ببرید بریدن یک برگ سبز در زیر خط آب ممکن است منجر به جاری شدن آب از پایین ساقه در غده و از بین رفتن گیاه شما شود.

شایع ترین آفت شته است. این حشرات مکنده شیره بیشتر در گرمای تابستان دیده می شوند. بهتر است فقط آنها را با شلنگ باغچه شستشو دهید و اجازه دهید ماهی های شما از آنها مهمانی بگیرند. چندین اسپری شته آلی در دسترس است که کاملاً بی خطر و موثر هستند.

هنگامی که درجه حرارت سرد باعث از بین رفتن برگها در فصل و ساقه ها قهوه ای شد ، این رشد مرده را قطع کنید. برای خواب زمستانی نیلوفر آبی خود را تا عمق حداقل 2 فوت بیندازید. اگر غده لوتوس یخ بزند ، می میرد.
یک لوتوس برای هر سلیقه ای وجود دارد
انتخاب نیلوفر آبی برای استخر koi خود همیشه یک چالش است ، زیرا همه آنها بسیار زیبا هستند. اگر به دنبال تنوع کمی هستید من پیشنهاد Nelumbo  sp را می دهم  . “مومو بوتون”.  N.  sp. مومو بوتون تقریباً به 2 فوت قد می رسد و یک گل صورتی گلگون دو رنگ و غنی دارد. برای نیلوفر آبی بزرگتر ،  N.  “رئیس جمهور” یک قرمز تیره منفرد با گلهایی به عرض 12 اینچ است. یکی دیگر از گزینه های عالی  N.  sp. “خانم Perry D. Slocum ، ”که یک گل بزرگ دوتایی است و قابل تغییر است. در روز اول گل به رنگ زرد باز می شود و در روز سوم شکوفه به یک گل صورتی کرمی با 86 گلبرگ تبدیل شده است!

هر ساله تعداد بیشتری نیلوفر آبی وارد بازار می شوند. پروفسور Guozhen Huang ، از جمهوری خلق چین ، تعدادی از نیلوفرهای تماشایی را در سال های اخیر معرفی کرده است. مورد علاقه شخصی  N.  sp. “Laoshan Redsun” است که یک نیلوفر آبی با رشد متوسط ​​، دوتایی و قرمز است.

لوتوس یک انتخاب عالی برای معرفی شاخ و برگ های سبز و سرسبز است که با گل های تماشایی تاج گذاری کرده است. آنها حس هیبت و افسون را به منظره حوض شما اضافه می کنند. در این فصل مقداری را امتحان کنید – و مقدار زیادی غذای گلوله ای برای کوی ناامید و ناامید خود در دست داشته باشید!

منبع : www.tfhmagazine.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) نیلوفر باران :
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) نیلوفر باران :
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) نیلوفر باران:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 6, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1988 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات