خصوصیات شی ء گرا در زبان پایتون به چه معناست ؟

1

خصوصیات شی ء گرا در زبان پایتون به چه معناست ؟ 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
0

خصوصیات شی ء گرا در زبان پایتون به چه معناست ؟ 

پـایتون یـک زبـان برنامـهنویسـی شـیءگرا اسـت، یعنـی خصوصـیاتی را دارا اسـت کـه
برنامه نویسی شیءگرا را پشتیبانی میکند. تعریف برنامهنویسی شـیءگرا آسـان نیسـت امـا مـا قـبلاً بعضی از خصوصیات آن را دیدهایم: · برنامهها از تعاریف تابع و تعاریف شیء سـاخته شـدهانـد و اغلـب محاسـبات در روابطـی از عملکرد بر روي اشیاء بیان شدهاند. · هر تعریف شیء با چند شیء یا مفهوم در دنیاي واقعی همخوانی دارد و توابعی که بـر روي آن شیء عمل میکنند متقابلاً روشهایی براي کار بر روي اشیاء در دنیاي واقعیند. براي مثال شیء Time که در فصل 13 تعریف شد مطابق با راهی است کـه مـردم بـراي ثبـت اوقات روز استفاده میکنند و توابعی که ما تعریف کردیم مطابق با انواع کارهایی است که مردم بـا وقـت انجام میدهند.به طور مشابه، کلاسهاي Point و Rectangle مطابق بـا مفـاهیم ریاضـی نقطـه و مستطیل هستند. تاکنون ما از خصوصـیاتی کـه پـایتون بـراي پشـتیبانی برنامـهنویسـی شـیءگرا تـدارك دیـده بهرهبرداري نکردهایم. اگر بخواهیم با صراحت صحبت کنیم این خصوصیات ضروري نیستند معمولاً آنها راهحل دیگري براي کارهایی که مثلاً انجام دادهایم فراهم میکنند، اما در اکثر موارد این راهحـل بسـیار مختصرتر است و ساختار برنامه را بهطور دقیقتري بیان میکند. براي مثال، در برنامۀ Time هیچ وابستگی آشکاري بین تعریف کلاس و تعاریف تابعی که دنبال میشد وجود ندارد. با انجام چند آزمایش ملاحظه میشود کـه هـر تـابع حـداقل یـک شـیء Time را به عنوان پارامتر دریافت میکند. این نگرش انگیزهاي براي استفاده از متدها است. ما قبلاً چنـد متـد از قبیل values و keys را دیدهایم که بر روي دیشکنريها احضار میشدند. هر متـد بـه یـک کـلاس متصل است و براي احضار بر روي وهلهاي از کلاس در گرفته شده است. متدها درست شبیه به توابعند اما دو تفاوت دارند:متدها درون تعریف یک کلاس تعریف میشوند، بهطوريکه رابطـهاي بـین کـلاس و متـد صریح بهوجود میآید.
· نحوة نگارش براي احضار یک متد با نحوة فراخوانی یک تابع متفاوت است. در بخشهاي بعد ما توابعی از فصلهاي قبل میگیریم و آنها را به متـد تبـدیل مـیکنـیم. ایـن تبدیل کاملاً غیرهوشمند است. شما میتوانید این کار را به سادگی و با دنبال کردن چند مرحلـه انجـام دهید. اگر شما در تبدیل یک فرم به فرمی دیگر راحت باشید، قادر خواهید بود بهترین شکل بـراي هـر آنچه انجام میدهید را انتخاب کنید.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1576 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات