خال صورتی | تکثیر و پرورش

0

خال صورتی | تکثیر و پرورش

گیاه خال خال ( خال صورتی ) گیاهی کوچک و چشم نواز با برگهای لکه دار است که در برابر شاخ و برگهای دیگر خودنمایی می کند. رایج ترین گیاه خال خال در بازار دارای برگهایی با رنگ پایه صورتی و لکه های سبز است. اما چندین نوع دیگر نیز وجود دارد که با رنگ های بنفش ، سفید ، قرمز و غیره لکه دار یا خالدار هستند. پرورش دهندگان همچنین گیاهانی با رنگ های عمیق تر و کنتراست روشن تر تولید کرده اند ، بنابراین گیاهان حتی بیشتر ظاهر می شوند.

گیاهان خال خال به سختی رشد نمی کنند ، اما از آنجا که بومی مناطق آب و هوای گرم است ، بسیاری از باغداران با آنها یک ساله رفتار می کنند و هر ساله گیاهان جدید را جایگزین می کنند. آنها همچنین می توانند در ظروف و به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده شوند. آنها بهتر است در بهار کاشته شوند ، دارای سرعت رشد متوسطی هستند و پس از بلوغ ، به خصوص هنگامی که در فضای داخلی رشد می کنند ، نسبتاً کوچک باقی می مانند.

نام گیاه شناسی
خال صورتی

اسامی مشترک
گیاه نقطه پولکا ، گیاه فلامینگو ، صورت کک و مک ، گیاه سرخک ، نقطه صورتی

نوع گیاه
چند ساله علفی

اندازه بالغ
1 تا 2 فوت قد و تقریباً 1 فوت عرض

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه بخشی

نوع خاک
از نظر ارگانیک غنی ، رطوبت متوسط ​​، تخلیه خوب

PH خاک
5.6 تا 6.5

زمان شکوفه
فصلی

رنگ گل
بنفشه

مناطق مقاومت
10 تا 11

منطقه بومی
ماداگاسکار

چگونه گیاهان نقطه پولکا را پرورش دهیم

درجه حرارت و رطوبت گرم کلید اصلی رشد گیاهان نقطه لکه ها است. انتظار دارید مرتباً آبیاری کنید مگر اینکه بارندگی کافی داشته باشید. آنها همچنین در طول فصل رشد (بهار تا پاییز) به تغذیه منظم نیاز دارند.

این گیاهان تمایل به پا دار شدن دارند ، بنابراین برای ایجاد عادت رشد بیشتر ، دو برگ بالای هر ساقه را به صورت هفتگی عقب بزنید. این امر همچنین می تواند به گیاه کمک کند تا سالم و با نشاط بیشتری رشد کند.

علاوه بر این ، گیاهان لکه های پولکا به طور پراکنده ، به طور معمول در طول تابستان شکوفه می کنند ، و گلهای بنفش ناچیز روی سنبله ها شکوفا می شوند. شما می توانید این سنبله های گل را خرج کنید تا انرژی گیاه بر روی رشد شاخ و برگ های زنده آن متمرکز شود. 

سبک

گیاهان خال خال وقتی در فضای باز پرورش می یابند ، لکه ای با سایه را دوست دارند. در حقیقت ، یک سایت کاشت بسیار روشن می تواند باعث کمرنگ شدن رنگ شاخ و برگ و کاهش ارزش تزئینی گیاه شود. نور روشن و غیرمستقیم در داخل خانه مانند پنجره ای رو به شرق یا جنوب ایده آل است. 

خاک

گیاهان خال خال خاکی ارگانیک با زهکشی مناسب را ترجیح می دهند . یک مخلوط گلدان ارگانیک همه منظوره کاملاً مناسب این گیاهان است. در صورت نیاز به بهبود زهکشی خاک ، در مقداری پوکه یا پرلیت مخلوط کنید.

اب

این گیاهان در هر زمان مقدار متوسطی از رطوبت را در خاک دوست دارند. از خشک شدن خاک که می تواند باعث پژمردگی شاخ و برگ و مبارزه گیاه شود ، خودداری کنید. اما همچنین هرگز اجازه ندهید خاک خیس شود ، که باعث پوسیدگی ریشه و از بین بردن یک گیاه می شود. یک قانون خوب این است که آبیاری کنید که نیم سانتی متر بالای خاک خشک شود. بخاطر بسپارید که گیاهان کانتینر دار نسبت به گیاهان کاشته شده در زمین به آبیاری مکرر بیشتری نیاز دارند. علاوه بر این ، در زمستان آبیاری را کمی کاهش دهید و هنگامی که رشد مجدد در بهار انجام شد ، روند عادی خود را از سر بگیرید.

دما و رطوبت

گیاهان خال خال خال فقط در مناطق رشد USDA 10 و 11 مقاوم هستند و دمای 70 تا 80 درجه فارنهایت را ترجیح می دهند. اگر می خواهید قبل از اولین سرما از پاییز زمستان را زمستان گذرانید ، آنها باید در بهار خارج از خانه کاشته شوند و آنها را به داخل بیاورید. علاوه بر این ، آنها شرایط مرطوب را دوست دارند و حداقل سطح رطوبت 50٪ را ترجیح می دهند. در صورت نیاز به افزایش رطوبت ، می توانید برگ گیاه خود را غبارآلود کرده یا گلدان آن را روی سینی پر از سنگریزه و آب قرار دهید به شرطی که ته گلدان به آب نرسد.

کود

این گیاهان تغذیه کننده نسبتاً سنگینی هستند. در فضای باز در خاک باغ ، آنها یک لایه کمپوست را که هر بهار در خاک مخلوط شده است ، درک می کنند. گیاهان ظروف را با کود آلی که برای گیاهان آپارتمانی طراحی شده است ، هر ماه یکبار در فصل رشد تغذیه کنید .

گیاهان نقطه پولکا

گیاهان خال خال را می توان از طریق بذر یا قلمه ساقه پرورش داد. اگر از بذر شروع می کنید ، آنها را در اوایل بهار بکارید و آنها را روی سطح خاک گرم و مرطوب قرار دهید. آنها باید در عرض چند روز جوانه بزنند و نهال ها باید طی دو هفته آماده پیوند شوند. برای قلمه زدن ، تقریباً یک طول ساقه 5 اینچی از یک گیاه ثابت کوتاه کنید و انتهای آن را در هورمون ریشه قرار دهید . سپس ، قلمه را در خاک گرم و مرطوب بکارید. ریشه ها باید حدود یک هفته دیگر رشد کنند.

آفات و بیماری های شایع

مراقب مقیاس ، مگس های سفید ، اشکالات نرم و شته ها روی گیاهان نقطه لکه های خود باشید. ممکن است شاخ و برگهایی را مشاهده کنید که تغییر رنگ داده ، سوراخ شده اند یا در غیر این صورت ناسالم به همراه اشکالات کوچک روی گیاهان حرکت می کنند. گیاهانی که در داخل منزل تحت شرایط بهینه رشد نمی کنند ، معمولاً بیش از گیاهانی که در محیط مناسب زندگی می کنند ، با آفات و بیماری ها مشکل دارند.

انواع گیاهان نقطه پولکا

در گونه های اصلی ، خال صورتی ، انواع مختلفی وجود دارد. همه به دلیل رنگ آمیزی برگ پرورش داده می شوند. آنها عبارتند از:

  • ‘Camina’: برگهای سبز تیره و خال قرمز
  • ‘Confetti’: برگهای آن به رنگ سبز و لکه های سفید ، صورتی ، گل رز ، قرمز یا بورگوندی است
  • ‘Brocade Pink’: برگهای سبز با لکه های صورتی خال دار
  • سری “Splash”: برگها را با مخلوطی از رنگهای سبز ، قرمز یا سفید مخلوط می کند.

pa169 4     pink splash      polka dot plant  hypoestes phyllostachya  acanthaceae  h 135615559 5c4228e34cedfd0001c408d1 - خال صورتی | تکثیر و پرورشgrow hypoestes phyllostachya indoors 1902650 02 2a7c121b8c424c58acaf2a260e3345e1 - خال صورتی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع :www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1376 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات