حسن یوسف | تکثیر و پرورش

0

حسن یوسف | تکثیر و پرورش

گیاهان حسن یوسف تقریباً منحصراً برای شاخ و برگهای رنگارنگ خود پرورش داده می شوند. با کمال تعجب ، آنها اعضای Lamiaceae یا خانواده نعناع هستند. و مانند نعناع فلفلی ، برگهای آنها گاهی اوقات برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گیرند (البته به خصوص خوشمزه نیستند).

مشخصات

اعضای تیره کلئوس گیاهان مقاوم و جذابی هستند که در طیف وسیعی از اندازه ها و رنگ ها موجود هستند. برخی از گونه ها مانند بوته های کوچک رشد می کنند و باعث می شوند برای مکان های داخلی نامناسب باشند. با این حال ، بسیاری از انواع ، در شرایط مناسب در گلدان های داخل خانه رشد می کنند.

گیاهان Coleus واقعاً در شکوه و شکوه خود در توده ها قرار دارند – با شاخ و برگهای زنده در بسیاری از سایه های سبز ، بنفش ، مارون ، نارنجی ، قرمز ، صورتی ، زرد و در مجموعه ای برجسته از الگوها و اندازه برگ ها موجود است. تکثیر Coleus نیز آسان است. گیاهانی که از دانه رشد می کنند ، آفرینش های جدیدی خواهند بود.

اگرچه رهنمودهای رو به رشد که در اینجا شرح داده شده است ، امکان پرورش کلئوس در داخل منزل را در طول سال فراهم می کند ، کلئوس اغلب به صورت یک ساله رشد می کند و پس از تبدیل به سستی ، دور انداخته می شود (مشکلی که اغلب می تواند با کاهش رشد جدید مهار شود).

شرایط در حال رشد

کلئوس داخلی در شرایط زیر بهترین عملکرد را دارد:

  • نور : Coleus عاشق نور شدید است ، اگرچه بهتر است از نور مستقیم خورشید در ظهر خودداری کنید. آفتاب زیاد باعث محو شدن شاخ و برگهای رنگارنگ می شود.
  • آب : خاک را در طول سال به طور مداوم مرطوب نگه دارید ، اما آبیاری را در زمستان کاهش دهید. رطوبت بالا ترجیح داده می شود.
  • دما : در تابستان بالای 60 درجه فارنهایت ترجیح داده می شود. در زمستان ، دما باید بیش از 50 درجه فارنهایت باشد.
  • کود : در بهار با گلوله های آهسته رهش یا هفتگی در طول فصل رشد با کود مایع تغذیه کنید.

می توانید کلئوس را با قلمه یا بذر تکثیر کنید. کلئوس هایی که از قلمه رشد می کنند با گیاه اصلی یکسان خواهند بود ، اما گیاهان رشد یافته از بذر متغیر خواهند بود و ممکن است کاملاً متفاوت از گیاه اصلی باشند. گیاهانی که به طور خاص برای تکثیر رشد می کنند ، به طور کلی به نظر نمی رسد مانند گیاهانی که منحصراً برای شاخ و برگ آنها رشد کرده باشد. انرژی گلدهی معمولاً کمی گیاه را از بین می برد ، به همین دلیل بسیاری از پرورش دهندگان گل ها را خرج می کنند.

یک کولئوس بزرگ به 2 تا 3 فوت قد می رسد. آنها در بهار به سرعت رشد می کنند ، اما بسیاری از مردم زمستان گذرانی نمی کنند ، بنابراین هرگز برای تولید مجدد گیاه زحمت نمی اندازند. اگر بیش از یک فصل گیاه کلئوس را انتخاب کنید ، ممکن است بعد از زمستان گیاه را اصلاح کنید ، خاک را تازه کنید و در همان گلدان نگه دارید. متناوباً ، می توانید درون گلدان یک اندازه بزرگتر مجدداً تهیه کنید.

انواع

60 گونه کلئوس بومی آسیا و مالزی هستند. با این حال ، تقریباً همه coleus موجود از گونه C. Blumei منشعب شده است که با چند گونه دیگر تلاقی شده است. کارهای ترکیبی در این گروه گسترده بوده است – به معنای واقعی کلمه صدها ، اگر نه هزاران رقم وجود دارد. کلئوس را برای شاخ و برگ آن بخرید و بیش از حد نگران والدین بودن آن نباشید.

نکات پرورش دهنده

رشد کلئوس در محیط داخلی قطعاً امکان پذیر است ، به شرطی که به آن رطوبت ، گرما و رطوبت کافی بدهید. اگر گیاه به گل تبدیل شد ، گلها را بردارید تا سرزندگی را ترغیب کند و نکات مربوط به رشد را برای تشویق بوش خرج کنید. Coleus تمایل به شکنندگی شکننده دارد ، بنابراین بهترین استفاده در نمایشگرهای با coleus دیگر یا گیاهان دیگر است. اگر گیاه شروع به از دست دادن برگهای خود کند ، محیط احتمالاً خیلی تاریک یا سرد است. اگر رنگ شاخ و برگ کمرنگ شود ، گیاه احتمالاً بیش از حد نور خورشید دریافت می کند.

KaraRileyColeus varieties 5d592ba2a6c940718eeb668dad9769a8 - حسن یوسف | تکثیر و پرورشKaraRileyColeus 23 879d14c331784e3295b2217ac121a790 - حسن یوسف | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 7, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1029 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات