ترکیب در زبان پایتون به چه صورت انجام می گیرد؟

1

ترکیب در زبان پایتون به چه صورت انجام می گیرد؟

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2020
گذاشتن نظر
0

ترکیب در زبان پایتون به چه صورت انجام می گیرد؟

تا به حال ما به عناصر یک برنامه به طور جداگانه نگریستهایم – متغیرها، عبارات و دسـتورات– ولی دربارة اینکه چگونه با هم ترکیب میشوند صحبتی نکردهایم. یکی از مفیدترین خصوصیات زبانهاي برنامهنویسی توانایی آنها در گرفتن اجزاي کوچک برنامه و ترکیب آنها است. براي نمونه، ما جمع کردن اعداد را میدانیم و نیز آموختهایم که چگونـه چیـزي را چاپ کنیم، پس ما میتوانیم این دو عمل را در یک زمان انجام دهیم:

>> print 17 + 3
20

در حقیقت جمع کردن باید قبل از عمل چاپ صورت گیرد، لذا عملیات در واقـع در یـک زمـان انجام نمیشود. نکته این است که هر عبارتی که شامل اعداد، رشتهها و متغیرها است، میتواند در یـک دستور چاپ استفاده شود. شما قبلاً نمونهاي از این مورد را دیدهاید. print “Number of minutes since midnight: “, hour*60+minute همچنین شما میتوانید یک عبارت دلخواه را در سمت راست یک گزارة نسبتدهی قرار دهید: percentage = (minute * 100) / 60 این توانایی شاید در حال حاضر براي شما زیاد جالب نباشد، اما شما مثاله ایی خواهید دید کـه در آنها ترکیب به شما امکان میدهد که محاسبات پیچیده را مختصر و بدون نقص ارائه دهید. اخطار: محدودیتهایی در نحوة استفاده از برخی عبارات وجود دارد. براي نمونه سمت چپ یک گزارة نسبتدهی باید یک نام متغیـر باشـد و نـه یـک عبـارت، بنـابراین ایـن دسـتور غیرمجـاز اسـت:
. minute+1 = hour

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1906 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات