ترتیب عملگرد ها را در زبان پایتون توضیح دهید .

1

ترتیب عملگرد ها را در زبان پایتون توضیح دهید .

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2020
گذاشتن نظر
0

ترتیب عملگرد ها را در زبان پایتون توضیح دهید .

وقتی که بیشتر از یک عملگر در عبارتی استفاده شود، ترتیب ارزیابی آنها به قـوانین اولویـت بستگی دارد. پایتون از قوانین اولویتی مشابه عملگرهایی کـه در ریاضـیات اسـتفاده مـیشـوند، پیـروي میکند. براي حفظ نحوة آرایش عملگرها میتوانید کلمۀ PEMDAS را به خـاطر بسـپارید. ایـن کلمـه از حروف اول شش کلمۀ انگلیسی زیر ساخته شده است و ترتیب اولویت عملگرها را نشان میدهد:
تفریق جمع تقسیم ضرب توانرسانی پرانتزها · پرانتزها بالاترین اولویت را دارند و میتوانند باعث شوند که یک عبارت به طریقـی کـه مـا میخواهیم ارزیابی شود. از آنجایی که نخست عبارات داخل پرانتز بررسی مـیشـوند، -3*(2 (1 برابر با 4 و (2-5)**(1+1 (برابر با 8 است. شما میتوانیـد از پرانتزهـا بـراي خوانـاتر کردن عبارات هم استفاده کنید. همانطور که در 60)/100*minute (وجود یا عدم وجـود  پرانتزها در نتیجۀ عبارت تأثیري ندارد. · بعد از پرانتزها، توانرسانی بالاترین اولویت را داراست، بنابراین نتیجۀ 1+1**2 برابر با 3 میباشد نه 4 همچنین 3**1*3 برابر با 3 میباشد و نه 27 .

ضرب و تقسیم اولویتی برابر دارند. همچنین است براي جمـع و تفریـق کـه البتـه اولویـت ضرب و تقسیم از جمع و تفریق بیشتر است، بنابراین 1-3*2 عدد 5 را نتیجه میدهد، نه 4 و 1-3/2 برابر با 1 –است، نه 1) به خاطر داشته باشید که در تقسیم صحیح، 0=3/2 . ( · عملگرهایی که اولویت مشابه دارند از چپ به راست ارزیابی میشـوند، بنـابراین در عبـارت 60/100*minute ابتدا عمل ضرب انجام میشود و 60/5900 را نتیجه میدهد و سـپس تقسیم انجام میگیرد و 98 حاصل میشود. اگر عملگرها از راست به چپ ارزیـابی مـیشـدند، نتیجه 1*59 میشد که برابر بود با 59 و این اشتباه است.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 14, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1748 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات