تجزیه در زبان پایتون چیست ؟

0

تجزیه در زبان پایتون چیست ؟

براي پیاده کردن الگوریتم قبلی لازم است بتوانیم یک رشته را پیمایش کنیم و آن را به عملوند و عملگرها تقسیم نماییم. این فرایند نمونهاي از تجزیه است و نتایج -قطعات غیرقابل تجزیـۀ رشـته- ، توکن (نشان، نماد) نامیده میشود. ممکن است این کلمات را از فصل 1 به خاطر آورید. پایتون متدي بهنام split را در ماژولهـاي string و re) expression regular ( ارائه میدهد. تابع split.string یک رشته را با استفاده از یـک کـاراکتر واحـد (delimiter) به عنوان حائل در یک لیست تجزیه میکند. براي مثال:

>> import string
>>> string.split(“Now is the time”,” “)
[‘Now’, ‘is’, ‘the’, ‘time’]

در این مورد حائل یک کاراکتر فضاي خالی است. بنابراین رشته از محل فواصل تکـهتکـه شـده است. تابع split.re قويتر است زیرا به ما اجازه میدهد یک عبارت باقاعده را بهجاي یک حائـل ارائه دهیم. یک عبارت باقاعده راهی براي مشخص کردن یک مجموعـه از رشـتههـا اسـت. بـراي مثـال [z-A ]مجموعۀ تمام حروف است و [9-0 ] مجموعهاي از تمام اعداد است. عملگر ^ یک مجموعه را
نفی میکند، بنابراین [9-0 ] ^مجموعهاي شامل همه چیز به جز اعداد است. ایـن دقیقـاً مجموعـهاي است که ما براي تفکیک عبارات postfix نیاز داریم:

>> import re
>>> re.split(“([^0-9])”, “123+456*/”)
[‘123’, ‘+’, ‘456’, ‘*’, ”, ‘/’, ”]

توجه کنید که ترتیب آرگومانها با split.string متفاوت است. جدا کننده قبل از رشـته میآید. لیست حاصله شامل عملوندهاي 123 و 456 و عملگرهاي * و / است. همچنین دو رشتۀ تهی دارد که پس از عملگرها وارد شدهاند.

برای اموزش های ویدیویی زبان پایتون به بستر ویدیو های اموزشی بروید

بستر اموزش های ویدویی 

کیانا ابراهیمی سوال پاسخ داده شده اکتبر 15, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1542 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات