بیلبرجیا | تکثیر و پرورش

0

بیلبرجیا | تکثیر و پرورش

گیاه اشک کوئینز به طور شگفت آور بروملیایی مقاوم است که می تواند دوره های غفلت را تحمل کند. شکوفه های چند رنگ آنها باعث می شود جمعیت مطمئناً مورد توجه مردم قرار بگیرند و علاوه بر این به باغ های خانگی نیز افزوده شود.

رشد بیلبرجیا خیلی ساده تر از گیاهان Billbergia nutans در داخل خانه نیست.

شرح

این بومی برزیل ، اروگوئه و آرژانتین در میان متداول ترین موارد برای یافتن خانواده بروملیاد ، در بسیاری از خانه های آمریکایی رشد خوبی دارد.

این گیاه قادر است در کنار گیاه دیگری به عنوان یک شکل حیاتی غیر انگلی یا به صورت جداگانه در گلدان خاک رشد کند. در هر صورت ، ریشه های آن همیشه کم عمق می مانند و بیشتر رطوبت آن را از برگ و گل می گیرد.

به دلیل تقسیم و تقسیم طبیعت آسان ، بیلبرجیا اغلب گیاه Friendship نامیده می شود. شاخه های جدید چندین بار در سال تولید می شوند و رنگ های درخشان گل همیشه در خانه دوستداران گیاهان قدردانی می شود. طول عمر این گیاه به طور متوسط ​​سه سال است.

شکل ظاهری آن: این گیاه ریشه دار کم عمق برگهای بلند و سختی را ایجاد می کند که حس چرمی دارند. لبه های دندانه دار در برگ ها کلاسیک است که در طول عمر گیاه به رنگ سبز تیره باقی می ماند.

queens tears flower head - بیلبرجیا | تکثیر و پرورش
ساقه های یاتاقان گل به رنگ صورتی رشد می کنند و دسته هایی از گل ها را به رنگ صورتی و با بخش های آبی و سبز تولید می کنند. این گل ها دارای گل های زرد کشیده و کشیده هستند و به تمام شکوفه ها حالت رنگین کمان می بخشد.

گل دهی: تشویق گیاه اشک کوئینز برای گل کاری دشوار نیست. بیشتر گیاهان بدون کمک در اواخر مارس یا اوایل آوریل گل می دهند. شکوفه ها شش تا هشت هفته طول می کشد. اگر گیاه شما لجبازی نشان می دهد ، یک قاشق چای خوری نمک اپسوم به مدت یک ماه به منبع آب آنها اضافه کنید و شکوفه ها ظاهر شود.

حقایق

اصل و نسب:
آمریکای جنوبی .

نام ها:
اشک ملکه ، گیاه دوستی (رایج). nutberg بیلبرگیا (گیاه شناسی / علمی).

حداکثر رشد (تقریبا):
قد 18 اینچ / 45 سانتی متر.

سمی برای حیوانات خانگی:
غیر سمی برای گربه ها و سگ ها.

Billbergia Nutans - بیلبرجیا | تکثیر و پرورش

مراقبت از اشک کوئینز

درجه حرارت:
این گیاه نسبت به دمایی که دوست دارد در آن زندگی کند بسیار مطبوع است. بسته به فصل ، گیاه شما برای حفظ سلامت خود دمای مختلفی را طلب می کند. در تابستان ، محلی را به گیاه 65-80 درجه فارنهایت (27- 18 درجه سانتیگراد) پیشنهاد دهید. در پاییز ، زمستان و ماه های خنک بهار ، گیاه به دمای 60-75ºF (16-24ºC) نیاز دارد. در سردترین زمستان ، دوره های گاه به گاه می توانند تا 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) مقاومت کنند ، اما قرار گرفتن در معرض طولانی مدت روی شکوفه سال آینده تأثیر می گذارد.

سبک:
در طول تابستان ، سایه ای جزئی به Billbergia nutans بدهید. در سایر مواقع سال ، نور درخشان اما غیر مستقیم برای سلامت گیاه مورد نیاز است. تابش کامل نور خورشید در تابستان می تواند گل ها را از بین ببرد.

آبیاری:
به دلیل کم عمق بودن ریشه ها ، اشک کوئینز بیشتر رطوبت خود را از هوا و مستقیماً از برگها و گلها جمع می کند. در ماههای تابستان ، باید برگها ، گلها و ریشه ها را روزانه آبیاری کرد تا رطوبت آنها حفظ شود ، اما هرگز خیس نیست. هر فنجان گل به سمت بالا ممکن است پر از آب شود و اجازه نشستن داشته باشد. در طول پاییز ، زمستان و قسمت های خنک تر بهار ، گیاه باید هر چند روز یکبار اشتباه گرفته شود و به اندازه کافی آبیاری شود تا خاک از خشکی خشک نشود.

خاک:
این گیاه وقتی به عنوان گیاه خانگی رشد می کند ، به مخلوط خاک ارکیده یا بروملیاد نیاز دارد. این را می توان با یک قسمت خاک باغبانی به دو قسمت پرلیت یا مخلوط پوست درخت شبیه سازی کرد.

گلدان دوباره:
با رشد این گیاه ، باید قبل از گلدهی مجدداً گلدان آن را بچرخانید و هربار از گلدان بزرگتر استفاده کنید تا عرض گلدان 5 اینچ (12.5 سانتی متر) باشد.

کود:
در طول ماه های تابستان ، هر هفته یک بار دیگر به این گیاه کود متعادل بدهید. فنجان های گل را می توان با مایع لقاحی پر کرد ، و برگ ها غبارآلود ، و همچنین خاک سیراب شد. در سایر مواقع سال ، باروری را به ماهی یک بار کاهش دهید. برای شکوفه های به موقع در اوایل ماه مارس یک قاشق چای خوری نمک Epsom به آب گیاهان لجباز اضافه کنید.

رطوبت:
در طول ماههای تابستان ، این گیاه محیط مرطوب را می طلبد. غبارآلودگی روزانه برگها و گلها به سلامت و شاد ماندن این گیاه کمک می کند.

تکثیر:
پس از گلدهی در سال ، شاخه های جدید ممکن است از گیاه اصلی ریشه کن و جدا شوند. اینها را می توان به گلدان خود منتقل کرد ، جایی که طی دو هفته ریشه می گیرد.

نکته ای برای عدم شکوفه زدن : برای گیاهی که از شکوفه زدن امتناع می کند ، آن را درون کیسه پلاستیکی همراه با سیب قرار دهید. کیسه را به مدت یک هفته در جای خود بگذارید. گاز اتیلن سیب 1 تا 2 ماه پس از درمان باعث گلدهی می شود.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها3834 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات