بید قالی چیست آن را شرح دهید؟

2

d4175490ae263a85fbbf1c76996c0e66c324c249 147 - بید قالی چیست آن را شرح دهید؟

بید قالی چیست آن را شرح دهید؟

بید قالی بیشتر در چه بستر هایی تکسری مشود و زیست این آفت چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 11, 2020
گذاشتن نظر
1

بید قالی چیست آن را شرح دهید؟

در گوشه های تاریک کمد لباس خود ، مخفی کردن ترمه ها ، همه چیز همان چیزی نیست که به نظر می رسد …

پروانه لباس زنانه ، Tineola bisselliella ، مشغول تخمگذاری تخم های کوچک است که آماده است به مهاجمان مخرب خارج شود و شیب رو به پایین تجزیه کمد را آغاز کند.

همه گونه های پروانه هنگام تولید مثل ، تغذیه و رشد در بزرگسالان ، در چرخه زندگی خود مراحل مختلفی را طی می کنند. شناخت چرخه زندگی و رفتار پروانه لباس اولین قدم برای درک چگونگی تشخیص آلودگی ، شدت آلودگی و چگونگی مقابله با آن است. پرداختن به هر مرحله از زندگی به روش ها و ابزارهای مختلفی نیاز دارد که در زیر توضیح داده شده است.
چرخه زندگی پروانه لباس

  1. تخمها گذاشته می شوند: هنگامی که جفت گیری اتفاق می افتد ، ماده ها در طی 4-21 روز 40 تا 50 تخم تخم می گذارند و لاروهای ماشین را می خورند.
  2. دریچه لاروها: اینها برای مدت طولانی و به طور غیرمعمول 50 روز قبل از شفیره شدن زندگی می کنند و تمام مدت از الیاف لباس شما تغذیه می کنند.
  3. لارو شفیره: آنها خود را در یک جعبه ابریشمی بسته بندی شده با مواد دفعی و فیبر می پیچند. در حالی که توله سگ آنها بدن خود را در عمامه ابریشمی خود می کشند و هرچه می خواهند غذا می خورند.
  4. آنها پروانه می شوند: پروانه ها جفت می شوند و چرخه را دوباره ، و از ماه مه تا اکتبر ادامه می دهند.

چرخه زندگی حدود 65-90 روز طول می کشد ، با پروانه های بالغ ماده حدود 30 روز زندگی می کنند و به طور بالقوه تا 300 تخم تخم گذاری می کنند.

لاروهایی که از تخمها بیرون می آیند صدمه می زنند ، زیرا پروانه های بزرگسال ، معروف به “آسیاب” ، هیچ خطری برای لباسهای بافتنی شما ندارند. لاروها به دلیل تغذیه از پشم ، مو ، چرم ، پنبه ، پارچه ، ابریشم و الیاف مصنوعی مشهور هستند – تقریباً هر چیزی که دهان خود را به آن بکشند.
مرحله بزرگسالان پروانه لباس
پروانه لباس متداول که شب پره لباس نیز نامیده می شود ، Tineola bisselliella ، به طرز حیرت انگیزی در شکل بزرگسالان کوچک است و طول آن 5 تا 8 میلی متر است.

شب پره بالغ رنگی گلی یا بژ با تکه کوچکی از موهای قرمز روشن روی سر است.

پروانه های بالغ پروازهای محکمی نیستند و تاریکی را بر روشنایی ترجیح می دهند ، بنابراین کمتر شاهد پرواز آنها هستید مگر اینکه آلودگی شما سنگین باشد و اگر این کار را انجام دهید به احتمال زیاد شاهد بال زدن آنها در قسمت های پایین اتاق خواهید بود. اگر آنها را بالاتر می بینید به احتمال زیاد پرده های مقیاسی دارند.

به دلیل بزرگی ، دیدن آنها دشوار است ، مگر اینکه با بال زدن در اطراف چشم شما را جلب کند.

پروانه لباس بزرگسالان جفت می شود و تولید مثل می کند اما مستقیماً غذا نمی دهد و به مواد آسیب نمی رساند.

پروانه لباس زن بالغ فرمونی را ساطع می کند که پروانه لباس مردانه می تواند از طریق آنتن های خود آن را تشخیص دهد. نر با پرواز به بالای ابر فرمون به دنبال ماده می رود و سپس جفت گیری اتفاق می افتد.

اگر می بینید که پروانه های لباس زیادی در حال بال زدن هستند ، به احتمال زیاد مردانه است.
نکاتی برای جلوگیری از پروانه لباس بزرگسالان
اگر می بینید که پروانه های بالغ در اطراف شما پرواز می کنند ، به احتمال زیاد آلودگی خوبی دارند.

برای هدف قرار دادن فاز بزرگسالان ، باید از جعبه دام Moth یا طعمه Moth استفاده کنید . هر دو محصول از فرمون یکسانی مخصوص پروانه لباس زنانه بافته شده استفاده می کنند.
طعمه پروانه
طعمه پروانه از همان فرمون در یک قرص بی نظیر مانند محصول استفاده می کند که فرمون را بر روی بدن پروانه نر پخش می کند و از یافتن جفت جلوگیری می کند و تولید مثل و در نتیجه تخمگذاری را کاهش می دهد.
مرحله تخم مرغ پروانه لباس
یک پروانه لباس زن بالغ پس از جفت شدن ، طی 2 تا 3 هفته 40 تا 50 تخم تخم می گذارد و سپس می میرد.

تخمها به صورت منفرد یا در گروههای کوچک گذاشته می شوند ، و در مواد مانند چین و لباس یا وسایل نرم پنهان می شوند. تخمها به اندازه یک سر سنجاق هستند.

در تابستان تخمها بین 4 تا 10 روز بیرون می آیند و در زمستان 3 هفته طول می کشد.
مرحله لاروی پروانه لباس
تخمها از لاروها بیرون می آیند ، که شبیه کرمهای کوچک کرم رنگ و سر تیره هستند.

لاروهای تازه ظهور شده حدود 1 میلی متر طول دارند اما تا 12 میلی متر رشد می کنند. این مرحله مخرب است زیرا لاروها قسمت های دهان جویدنی دارند و از مواد طبیعی حاوی پروتئین کراتین مانند ترمه ، پشم ، ابریشم ، پرها ، پوستین و پوست تغذیه می کنند.

بعید است که از الیاف مصنوعی تغذیه کنند ، اما در صورت آلودگی با لکه های غذایی ، سلولهای پوستی و ترشحات انسانی مانند عرق امکان پذیر است.

لاروها رشته های ابریشمی ایجاد می کنند که به نظر می رسد تار است. آنها می خورند ، رشد می کنند ، پوست خود را می ریزند و تکرار می کنند.

با داشتن شرایط مناسب ، از قبیل غذای فراوان ، رطوبت و درجه حرارت مناسب ، لارو در 35 روز کاملاً رشد می کند ، اما اگر شرایط به اندازه کافی مساعد نباشد ، ممکن است 2.5 سال طول بکشد.
نکته ای برای از بین بردن تخم های شب پره لباس و لاروها
با شروع افزایش دما در بهار ، شرایط برای پروانه لباس مساعدتر می شود و چرخه زندگی شروع به تسریع می کند ، به همین دلیل شروع دیدن پروانه های بالغ در این زمان از سال معمول است.

از این زمان عاقلانه استفاده کنید تا به عنوان بخشی از تمیز کننده فنر یک دستگیره در برابر هجوم بگیرید ، لباس را تمیز کنید و لباس های فصل بهار را تغییر دهید. کتهای زمستانی و لباسهای پشمی تمیز خشک چون مایع خشکشویی تخمها و لاروها را از بین می برد.

کمد لباس خود را خالی کنید ، قبل از تعویض لباس ، جارو برقی ، شستشو یا درمان آن را با تمیز کننده بخار یا اسپری Chrysanthemum Killer Moth انجام دهید. این روش ها و محصولات باعث تخریب تخم و لارو می شوند.

لباس های خود را که وسایل گران قیمت خارج از فصل را در کیسه های نگهداری تنفس ضد پروانه قرار دهید ، جایگزین کنید و با استفاده از محصولات با مواد طبیعی که بیدهای لباس را دفع می کند ، پروانه های بالغ را از بازگشت دور کنید .
مرحله شفیره سازی پروانه لباس
لاروهایی که کاملاً رشد کرده اند ، کیس مانند کیسه خواب ساخته شده از ابریشم به طول تقریبی 8 میلی متر را می چرخانند و از داخل به پروانه بزرگسال تبدیل می شوند.

شب پره بالغ تقریباً در طی 8 تا 10 روز در تابستان یا حداکثر تا 4 هفته در زمستان ظهور می کند و کل چرخه دوباره شروع می شود.

در صورت عدم کنترل ، هر چرخه حیات منجر به ضرب لاروهای مخرب می شود.
چه چیزی باعث جذب پروانه ها به لباس می شود؟
لاروها پروتئین کراتین را که در مو و پشم وجود دارد به مواد مغذی مفید تبدیل می کنند. آنها آب نمی نوشند ، بنابراین برای رطوبت به آستین جهنده آنها بستگی دارد.

ریختن عرق و مایعات قدیمی محل مناسبی برای تغذیه جوجه های جوجه گرسنه است. پروانه های لباس زنانه یک مکان عالی برای تخمگذاری تخم های خود پیدا می کنند – هر چه کثیف تر باشد ، بهتر است!

آنها نه تنها سوراخ هایی را دور می زنند ، بلکه موارد ابریشمی ، نخ های ابریشمی و گلوله های مدفوع خود را در سراسر سطح یا لباس شما باقی می گذارند ، که به نوبه خود منابع غذایی جدیدی را برای دسته بعدی فراهم می کند.
در هر مرحله پروانه لباس را متوقف کنید
هر مرحله از چرخه زندگی پروانه لباس ، تخم مرغ ، لارو و بزرگسالان ، به روش های مختلفی نیاز دارد. بهترین راه برای خلاص شدن از آلودگی پروانه لباس استفاده از ابزارها و روش هایی است که برای هر مرحله از زندگی به صورت یکپارچه استفاده می شود.

AdobeStock 306657177 scaled - بید قالی چیست آن را شرح دهید؟

منبع : www.totalwardrobecare.co.uk

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده نوامبر 11, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2271 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات