بگونیا برگی (رکس) | تکثیر و پرورش

0

بگونیا برگی (رکس) | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
0

بگونیا برگی (رکس) | تکثیر و پرورش

بگونیا برگی (رکس) ( بگونیا رکس) گیاهان گرمسیری هستند ، که به دلیل داشتن برگهایی با طرح رنگی و به طرز جذاب به آنها جایزه می دهند. اگرچه آنها در خانه ای در یک باغ سایه دار هستند ، اما به عنوان گیاهان آپارتمانی نیز محبوب هستند. بسیاری از مردم انواع مختلفی را جمع آوری و نمایش می دهند. اکثر بگونیا های رکس که امروزه به فروش می رسند ، ترکیبی نامیده می شوند ، اگرچه همیشه برچسب های اینچنینی ندارند.

هیبریدهای بگونیا برگی (رکس) به گونه ای تولید شده اند که دارای علامت گذاری ، شکل برگ و رنگ غیرمعمول هستند. برگها از ساقه های کوتاه برگ ، از ریزوم زیرزمینی رشد می کنند . لبه های برگ و زیر آن با موهای قرمز کوتاه پوشانده شده است.

  • برگها : نامتقارن ، برگها معمولاً 4-9 اینچ طول دارند و در سایه های سبز ، قرمز ، صورتی ، بنفش ، نقره ای و قهوه ای متنوع قرار دارند.
  • گلها : گلها معمولاً صورتی رنگ هستند اما کوچک و اتفاقی هستند. معمولاً توصیه می شود که گل ها را ببرید و اجازه دهید انرژی گیاه برای رشد برگها بیشتر شود. ساقه های گل معمولاً برداشته می شوند تا انرژی گیاه روی برگهای رشد متمرکز شود.

نام گیاه شناسی
بگونیا رکس

نام متداول
رکس بگونیاس

نوع گیاه
سالانه هایی که می توان به عنوان گیاه خانگی پرورش داد

اندازه بالغ
طول برگها 4-9 اینچ رشد می کند

قرارگیری در معرض نور خورشید
نور متوسط ​​تا زیاد

نوع خاک
سبک و غنی

زمان شکوفه
تابستان

رنگ
متفاوت است

مناطق مقاومت
10 ، 11

منطقه بومی
آمریکای جنوبی و مرکزی ، آفریقا ، آسیای جنوبی

چگونه رکس بگونیاس را رشد دهیم

بگونیا رکس می تواند به میزان مناسب آب ، غذا و رطوبت بسیار طلب کند. گیاهان متفاوت خواهند بود و تنها راهی که می دانید گیاه شما چه می خواهد تماشای آن است ، پس از اینکه خود را به محیط جدید خود تغییر داد. اگر در حال شکوفایی است ، با همان کاری که می کردید ادامه دهید. اگر افتاده یا بانگ باشد ، نور و آب را تنظیم کنید. در نهایت ، تعادل درستی را خواهید یافت.

اطمینان حاصل کنید که تخت یا ظروف باغچه شما مطابق با الزامات بگونیا برگی (رکس) است. در غیر اینصورت ، اگر منطقه شما خیلی سرد است ، در نظر بگیرید که گیاه خود را به عنوان گیاهان آپارتمانی یا در محفظه ای در فضای باز که در هوای خنک تر می توانید به داخل خانه ببرید ، پرورش دهید.

سبک

آفتاب کامل تا سایه جزئی. از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. آنها برای حفظ رنگ آمیزی خود به مقداری نور نیاز دارند ، اما نور روشن و غیرمستقیم بهترین است.

خاک

بگونیا رکس خاک سبک و غنی را ترجیح می دهد. هنگام کاشت مستقیم در زمین ، یک مکان مرطوب و زهکشی شده بهینه است و مالچ باعث می شود ریشه ها سایه دار شوند. در گلدان ها حتما سوراخ های زهکشی ایجاد کنید. مخلوط گلدان پایه پیت برای ظروف ایده آل است.

اب

وقتی خاک یا گلدان احساس خشکی کرد ، باید بگونیا رکس آبیاری شود ، اما منتظر بمانید تا گیاه پژمرده شود. می توانید در طول دوره خواب آنها در زمستان آب را کم کنید و فقط در زمان خشک شدن گلدان آبیاری کنید. رطوبت برای شاد نگه داشتن rex begonia بسیار مهم است ، با این حال ، سمپاشی برگ ها منجر به لکه بینی می شود. بهتر است گیاهان خود را خوشه بندی کنید ، بنابراین آنها می توانند محیط مرطوب خود را ایجاد کنند یا از یک سینی سنگریزه استفاده کنند.

دما و رطوبت

بگونیا رکس به تغییرات دما و دمای زیر 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) حساس است. می توانید آنها را مانند گیاهان آپارتمانی خوشحال نگه دارید یا در زمستان در حالت خوابیده قرار دهید . این گیاهان به رطوبت بالا (بیش از 50 درصد) نیاز دارند ، به این معنی که نگهداری rex begonias در خانه در زمستان دشوار است.

کود

گیاهان گلدان خود را می توانید ماهانه با هر ماده غذایی مناسب گیاهان آپارتمانی تغذیه کنید. غذای زیاد باعث ایجاد گیاه گیاه خراش می شود ، بنابراین توجه کرده و تغذیه را متناسب با تنوع خود تنظیم کنید. بگونیا رکس می تواند مزاج باشد و شما فقط باید شرایط مناسب و تعادل را برای گیاه خود پیدا کنید. در زمستان به هیچ وجه غذا ندهید.

گلدان و گلدان

جابجایی مجدد بگونیا در هر بهار باعث می شود که آنها خاک زیادی برای رشد داشته باشند ، اما آنها دوست دارند کمی گلدان بسته شوند. گیاهان بزرگ یا دسته دار را می توان به شکل هرس درآورد. بگونیا رکس گلدان باعث می شود گیاهان پر و پر حالت باشند.

انواع پیشنهادی

بسیاری از انواع ترکیبی زیبا هستند ، اما بدون برچسب یا برچسب غلط هستند ، بنابراین حتماً س questionsالاتی را بپرسید تا بدانید دقیقاً چه چیزی را خریداری می کنید.

  • گیلاس و شکلات بگونیا رکس بوستون: لکه های قرمز و نقره ای در برگهای تیره ظاهر می شود.
  • بگونیا رکس اسکارگو: مارک های مارپیچ و نحوه دایره برگ ها به سمت داخل باعث می شود که هر برگ مانند حلزون باشد.
  • آتش بازی Begonia rex: برگ های نقره ای بال شکل با رنگ بنفش حک شده اند.
  • ملکه برفی Begonia rex: برگ های نقره ای مقاومت خوبی در برابر بیماری دارند.

پیشنهادات طراحی

برای اینکه واقعا ویژگی های منحصر به فرد بگونیا رکس را بازی کنید ، آنها را با گیاهان سبز و یکدست و با بافت ها یا فرم های مختلف جفت کنید. آنها در فضای بیرونی باغ های گرمسیر سایه ای بسیار زیبا به نظر می رسند ، اما محبوب ترین راه برای نمایش بگونیا rex ، جمع آوری و گروه بندی آنها با هم ، هر کدام در گلدان مخصوص به خود است.

آفات و مشکلات

در صورت مرطوب ماندن برگها ، لکه برگ باکتریایی ، کپک و بوتریتیس ایجاد می شود. پوسیدگی ریشه می تواند در مناطق مرطوب مشکل ساز شود. برای جلوگیری از این مسائل ، مطمئن شوید که بگونیا در خاک خوب زهکشی شده است و آنها را کم آبیاری کنید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که مستعد سیل باشد ، پرورش بگونیا در گلدان به شما این امکان را می دهد که آنها را در زیر باران تحت پناه خود قرار دهید.

شپشک های پوستی ، شته ها و مکمل ها نیز می توانند به یک مشکل تبدیل شوند. در بیشتر موارد ، یک نوع اسپری سموم دفع آفات به این مسئله رسیدگی می کند. با قرار دادن طعمه حلزون در نزدیکی گیاهان خود ، حلزونها و حلزون ها را اداره کنید.

rex begonias 1403155 3 9387836f67f64e039bfd554734d83acb - بگونیا برگی (رکس) | تکثیر و پرورشGettyImages 1065266344 f108716c06e14389bcce5185252500a5 - بگونیا برگی (رکس) | تکثیر و پرورشrex begonias 1403155 5 d06dfd920ad54800862c57534c450c1b - بگونیا برگی (رکس) | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1374 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات