بهترین کود درخت نارگیل چیست؟

2

6d98c7d9c0a6d6b30c0133466005c3668ced6a70 290 - بهترین کود درخت نارگیل چیست؟

بهترین کود درخت نارگیل چیست؟

چه کودی مناسب درخت نارگیل است و نحوه کود دهی به ان چگونه است

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 4, 2020
گذاشتن نظر
0

بهترین کود درخت نارگیل چیست؟

اگر آنقدر خوش شانس باشید که در مکانی با آب و هوای مهمان نواز زندگی کنید ، پس به احتمال زیاد می خواهید یک درخت نارگیل به چشم انداز خانه خود اضافه کنید. خوب ، چه کسی نمی خواهد؟ گذشته از این واقعیت که می تواند افکار روزهای پر از آفتاب و غروب های خورشید تماشایی را برانگیزد ، می تواند میوه های جالب و سالمی نیز تولید کند. با مراقبت مناسب و دوزهای کمی از مخلوط مواد مغذی ارگانیک خاک ، یک درخت نارگیل می تواند هر سال تا 80 سال مقداری از 50 تا 200 میوه تولید کند ! آیا این شگفت آور نیست؟

جدا از میوه ها و زیبایی آن ، از نظر اقتصادی ، درختان نارگیل از نظر اقتصادی مهمترین نخل محسوب می شوند. در حقیقت ، این پلاتور به دلیل داشتن قورباغه ، که به عنوان منبع روغن نارگیل مورد استفاده برای ایجاد مجموعه گسترده ای از محصولاتارگانیک مانند شامپوها ، صابون ها ، مواد آرایشی و غذایی ، بیشترین رشد و تقاضا را دارد . ولید قابل تولید گیاه در بازارهای گرمسیری به سختی با تقاضای بسیار زیاد طی سالهای اخیر همراه بوده است. در بسیاری از محصولات خانگی از روغن پخت و پز آشپزخانه گرفته تا محصولات مراقبت از پوست ، روغن نارگیل به عنوان یک ماده تشکیل دهنده ذکر شده است. این نخل بی نظیر به عنوان یک روغن بسیار سالم به بازار عرضه می شود و این دیدگاه بسیاری است. با همه این مزایا (و سایر موارد) خوب است یاد بگیریم که چگونه این درخت شگفت انگیز زندگی را به درستی رشد و بارور کنیم ، درست است؟

c7742fce06898251ec09b0364f903bd145a1b7fd 335 - بهترین کود درخت نارگیل چیست؟

درختان نارگیل را می توان از طریق بذر ، با کاشت خود نارگیل در خاک سالم با مواد مغذی فراوان ، تکثیر کرد. با این حال ، بیشتر تولید کنندگان نارگیل نخل جوان را از پیمانکاران مهد کودک خریداری می کنند و سیستم مدیریت تولید خود را از آنجا آغاز می کنند. 

خل های نارگیل معمولاً در امتداد تنظیمات چمنهای گرمسیری و به عنوان نخلستان های کوچک در نزدیکی خط ساحلی شنی در فلوریدا و دیگر اقلیم های مشابه مشاهده می شوند. و اگرچه آنها می توانند اسپری نمک و خاک شور را بدون هیچ گونه مشکل بهداشت گیاه تحمل کنند ، اما برای رشد لزوماً به سطح نمک زیاد در خاک نیاز ندارند. در حقیقت ، محتوای نمک خاک هیچ تاثیری در رشد درختان یا فقدان آن ندارد

چیزهای بی اهمیت: یا می دانید یک میوه نارگیل می تواند برای مسافت های طولانی در اقیانوس شناور باشد و پس از رسیدن به ساحل تا زمانی که آنجا باشد جوانه بزند ؛ خاک مواد مغذی زیادی برای جوانه زدن وجود دارد؟ 

نکته خوب دیگر در مورد نخل های نارگیل این است که انها می توانند در طیف گسترده ای از خاک ، با تأمین مواد مغذی و تخلیه مناسب ، رشد خوبی داشته باشند. آنها به دمای متوسط ​​72 درجه فارنهایت یا 22 درجه سانتیگراد و میانگین بارندگی در هر سال 30-50 اینچ نیاز دارند.

اگرچه این درختان به راحتی قابل پرورش و مراقبت هستند ، اما مانند بسیاری دیگر از گیاهان گرمسیری که در خاک ماسه ای رشد می کنند ، در معرض کمبود نیتروژن است. این کمبودها با زرد شدن قدیمی ترین برگ ها مشخص می شود که می تواند به کل سایبان برسد. علاوه بر این ، آنها در معرض کمبود پتاسیم هستند که به عنوان لکه بینی نکروزه روی قدیمی ترین برگها دیده می شود ، افزایش می یابد تا بر نوک برگ ها تأثیر بگذارد. در موارد شدید ، تنه نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. خوشبختانه ، استفاده از ماده مغذی سولفات پتاسیم با روکش گوگرد در زیر سایبان به میزان 1.5 پوند / 100 فوت مربع از سطح سایبان چهار بار در سال می تواند از کمبود آن جلوگیری کند. جدا از کمبود نیتروژن و پتاسیم ، درختان نخل نارگیل همچنین مستعد کمبود منیزیم ، منگنز و / یا بور هستند. بنابراین ، برای اطمینان از مبارزه با کمبودهای بالقوه مواد معدنی در گیاه خود لقاح درختان نخل نارگیل با توجه به هر مرحله از مرحله رشد خاص درختان متفاوت است. آنها را در زیر مشاهده کنید.
لقاح هنگام پیوند 
قاح اضافی ازت توسط برگهای بزرگ و بزرگ درختان نارگیل برای رشد کامل و سالم لازم است. برای تأمین این عنصر مغذی از کود دانه ای با نسبت 2-1-1 استفاده کنید. باید حاوی نیتروژن آهسته و آزاد کننده سریع باشد. سیستم نیتروژن رهاسازی سریع باعث افزایش سریع نیتروژن به درخت می شود تا رشد کلی گیاه را تحریک کند. از طرف دیگر ، سیستم آهسته رهاسازی ، ازت تدریجی به ریشه های در حال رشد می بخشد.
کوددهی درختان نارگیل جوان
پس از ایجاد پیوند با استفاده از کود محلول پاشی که با مواد مغذی کلان یا مواد مغذی خرد به فروش می رسد ، کود نخل را بارور کنید. آنها مواد مغذی مختلفی هستند و همگی در دوزهای کمی ارائه می شوند ، اما هر یک برای تولید گیاه ضروری است 
ماکروها عبارتند از:

  • نیتروژن
  • پتاسیم
  • فسفر

میکروها عبارتند از:

  • منگنز
  • مولیبدن
  • بور
  • اهن
  • فلز روی
  • مس

ممکن است ترجیح دهید آنها را مانند اکثر تولیدکنندگان نارگیل ترکیب کنید ، یا ممکن است به مواد افزودنی مرطوب کننده برای کمک به عبور مواد مغذی کود از طریق پوشش مومی درختان خرما تا جایی که می تواند توسط گیاه جذب شود ، نیاز داشته باشید. برای کودهایی که حاوی ماده مرطوب کننده نیستند ، به هر گالن مخلوط مواد مغذی سه تا پنج قطره مواد شوینده مایع اضافه کنید.

هنگامی که هوا به مدت 24 ساعت خشک خواهد بود ، به درختان نارگیل جوان برگ کود ارگانیک بزنید. اگر می خواهید این کار موثر باشد ، قسمت آخر بسیار مهم است. حتماً در فواصل منظم هر یک تا 3 ماه یکبار استفاده کنید ، اما افزایش مواد مغذی ماهانه اکیداً توصیه می شود. سپس ممکن است پس از اولین سال رشد ، کود محلول پاشی ارگانیک را قطع کنید. برنامه های کاربردی گرانول هنگامی که مطابق با توصیه های سازنده اعمال می شوند ، کافی هستند و هنوز هم باید با نسبت 2-1-1 مورد استفاده قرار گیرند ، اما اکنون این برنامه کاربردی می تواند هر سه تا چهار ماه انجام شود.

منبع : www.fertilizerforless.com

کود مناسب رشد و عناصر ریز مغذی ( میکرو ) نارگیل چیست:
مشخصات کود های میکرو
یکی از صدها خدمات مجموعه ی بزرگ پارادایس تهیه و بسته بندی بهترین نوع کودهای میکرو می باشد ، که تهیه نمودن آن برای شما دوستان عزیز به علت سنگین بودن وزن بسته های آن (25 کیلوگرم ) هزینه بر و گاهی اوقات غیرممکن است .
میکرو المنت ها یا عناصر یا عناصر کم مصرف ( ریز مغذی ها ) مانند :
آهن ، روی ، منگنز ، مس ، بور ، مولیبدن و کلر گیاهان مختلف برحسب نیاز و با توجه به نتایج آزمایشات خاک و برگ به کود های فوق نیازمند خواهند بود . ادامه مطالب کلیک کنید .
جایگاه میکروالمنت در تولیدات کشاورزی :
با وجود این که گیاهان به شکل واضحی به کود های ماکروالمنت ها نیازمندند ، اما کودهای میکروالمنت یا ریز مغذی ها علی رغم نیاز کم گیاهان جایگاه ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارند لذا از آنها به عناصر خرد با تاثیرات مکان یاد میشود.

کود مناسب رشد و عناصر درشت مغذیماکرو) نارگیل چیست:
مشخصات کود های ماکرو
در این قسمت از بانک اطلاعاتی مجموعه ی پارادایس نظر شما را به توضیحاتی هر چند مختصر توسط متخصصان این مجموعه در رشته ی کشاورزی و کود شناسی در رابطه با کود های ماکرو بستته بندی شده توسط این مجموعه جلب می نماییم .
معرفی عناصر کود ماکرو :
کودهای ماکرو موضوع بحث ما را تشکیل می دهند این کودها از مجموع سه عنصر : ازت ، فسفر و پتاسیم به نسبت های مختلف و متناسب با زمانبندی رشد و باروری گیاه تشکیل میشود .

حال برای درک هرچه بیشتر تاثیر این کودها نظر شما را به تاثیر هر یک از این عناصر به تنهایی بر روی گیاهان و درختان جلب می نماییم : جهت مطالعه ادامه مطالب کلیک کنید .

کود مناسب تقویت محصول و گلدهیپتاس بالا ) نارگیل چیست:

تغذیه گیاهان شامل چندین مرحله می باشد، مرحله رویشی ، نمو و گلدهی، گیاهان برای رشد به ازت برای ریشه دهی و شروع سوخت و ساز و پتاسیم مسئول خیلی از وقایع فیزیولوژیک گیاه می باشد. گیاهی که وارد فاز گلدهی نمی شود، به خاطر رشد رویشی ناشی از مصرف کود ازته یا ضعف عمومی گیاه می باشد. فاز رویشی ناشی از استفاده از ازت باعث آبدار شدن بافت گیاه شده و نسبت C/N را کمتر یا به زبان ساده پوست به گوشت را بیشتر میکند، و همین عامل باعث می شود گیاه شما بزرگ و قوی شده ولی به شما گل نمی دهد ! با دادن کودهای گلدهی میزان گوشت را بیشتر کرده و از شیره گیاهی کاسته می شود. همین امر موجب افزایش گلدهی در همه گیاهان می شود. برای افزایش کیفیت گلها باید هنگام اتمام عمر گل ، غنچه های خشک شده رو از ته بچینید ، تا انرژی گل روی تولید بذر متمرکز نشود ! همینطور برای افزایش کیفیت گلدهی باید از مکمل های غذایی استفاده نمود ، از آنجایی که جذب مواد غذایی و کودهای شیمیایی تابع اسیدیته ی خاک می باشد و درصورت بالاتر رفتن اسیدیته خاک از 7 ، برخی از مواد غذایی قابلیت جذب خود را از دست می دهند  جهت کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوال کلیک کنید .

جهت خرید انواع محصولات کشاورزی اعم از کود ، سم و اقلام کلیک کنید .

جهت بازدید از ویدئو های آموزش کشاورزی رایگان کلیک کنید .

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 4, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2585 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات