بنفشه آفریقایی | تکثیر و پرورش

0

بنفشه آفریقایی | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
0

بنفشه آفریقایی | تکثیر و پرورش

بنفشه آفریقایی یکی از محبوب ترین گیاهان گلدار از جنس saintpaulia است. این جنس حدود 20 گونه و هزاران گونه دارد.

این موارد برای تولیدکننده خانگی متوسط ​​تولید شکوفه های کامل آسان تر شده است ، اگرچه باید با دقت و توجه خاصی به آنها توجه شود

شرح

انواع و اقسام: Saintpaulia یک تیره متشکل از تقریباً 20 گونه و زیرگونه و انواع مختلفی است. تعداد معدودی از جمله استاندارد ، تریلر ، مینیاتور و کیمرا وجود دارد (یک روش اساسی برای دسته بندی آنها). گونه های مختلف شامل اندازه های مختلف ، رنگ گل و انواع شاخ و برگ است.

یک پرورش دهنده باید بفهمد که اگر قصد تکثیر آنها را دارد ، نوع آنها چیست – روش متفاوت است (برای کیمرا). در واقع هزاران هیبرید با رنگ / فرم و انواع مختلف گل وجود دارد.

توضیحات اصلی انواع و اندازه ها.

    • استاندارد: نوع استاندارد معمولاً به قطر 8 اینچ – 16 اینچ یا احتمالاً بیشتر می رود و بیشتر رنگها / انواع گل بنفشه آفریقایی را نشان می دهد.
    • مینیاتور: گفته می شود مینیاتور از قطر تقریباً 3 اینچ – 6 اینچ رشد می کند و با میکرو مینی که کمتر از 3 اینچ است ، کوچکتر می شوند. AV نیمه مینیاتوری نیز وجود دارد که از تقریباً 6 اینچ – 8 اینچ (قطر) رشد می کند.
    • بزرگ: گیاهان با اندازه بزرگتر را می توان بالاتر از قطر 16 اینچ ارزیابی کرد.
    • دنباله دار: گیاهان دنباله دار AV به عنوان تریلر پرورش می یابند – هر اندازه که باشد. این هیبریدهای چند تاجی هستند که به خوبی در سبدهای آویز یا گلدان های نسبتاً کم عمق رشد می کنند.
  • بنفشه آفریقایی : Chimera گونه ای از گیاهان A.violets است که گلبرگهای راه راه مشخصی تولید می کند و باید از مکنده ها تکثیر شود ، نه قلمه های برگ. ازدیاد قلمه ها به احتمال زیاد همان گیاهی را که قلمه ها از آن گرفته می شوند ، تولید نمی کند. این به این دلیل است که سلولهای گیاه از نظر ژنتیکی متفاوت هستند ، که دلیل تکثیر آنها با مکنده را توضیح می دهد.

گلبرگ و برگ: مقدار زیادی ترکیب رنگی متنوع برای گلبرگ وجود دارد ، از صورتی (صورتی روکوکو) گرفته تا آب نبات دو گل چند رنگ چندشکل (بله .. برخی از نام های عجیب و غریب در واقع) گلبرگ ها نیز دارای اشکال ، لبه ها ، مقادیر مختلف هستند – و می توانند دو گل شوند.

انواع مختلفی از برگها نیز وجود دارد که شامل نامهایی مانند پسر ، دختر ، متنوع (سبز و سفید) ، قاشق ، توخالی ، دندانه دار و لنج شکل است.

گل: کارشناسان می توانید نگه داشتن این گل حدود 10 ماه یا بیشتر در سال – با استفاده از نور مصنوعی، درجه حرارت و شرایط درست باشد. اصولاً بسته به میزان مراقبت از آنها می توانند در تمام طول سال گل دهند. می توانید انتظار داشته باشید که گلها برای چند روز شکوفا شوند – و حداکثر تا چند هفته ، هرچند که مدت زمان گلدهی آنها بستگی زیادی به محیط و شرایط آنها دارد.

av light purple 1 - بنفشه آفریقایی | تکثیر و پرورش

حقایق

اصل و نسب:
آفریقای شرقی

نام ها:
بنفشه آفریقایی (رایج). Saintpaulia (گیاه شناسی / علمی).

حداکثر رشد (تقریبا):
قطر (میکرو – 3 اینچ) – (بزرگ – 16 اینچ).

سمی برای حیوانات خانگی:
سگ و گربه غیر سمی.

av blue 1 - بنفشه آفریقایی | تکثیر و پرورش
av pink blue 1 - بنفشه آفریقایی | تکثیر و پرورش
av white pink edges 1 - بنفشه آفریقایی | تکثیر و پرورش
african violet potted with purple stripes 1 - بنفشه آفریقایی | تکثیر و پرورش

مراقبت از گیاه بنفشه آفریقایی

درجه حرارت:
دمای اتاق در حدود 65 درجه فارنهایت / 16 درجه سانتیگراد — 75 درجه فارنهایت / 24 درجه سانتیگراد ایده آل است. سعی کنید اجازه ندهید دما به زیر 60 درجه f / 15.5 درجه سانتیگراد کاهش یابد و توصیه می شود از کشش سرد یا تغییرات ناگهانی دما خودداری کنید.

سبک:
بنفشه آفریقایی در نور شدید رشد می کند ، گرچه نور مستقیم خورشید بیش از حد باعث مشکلات برگ می شود (لبه ها زرد می شوند ، لکه ها ایجاد می شوند یا سوراخ ایجاد می شوند). من در بهترین حالت ، مین هایم را رشد داده ام – نزدیک پنجره های رو به شرق ، اما بسیاری دیگر از افراد آنها را در جبهه جنوبی قرار می دهند. تولیدکنندگان با استفاده از لوله های روشنایی فلورسنت از نور مصنوعی برای تشویق شکوفه ها در طول زمستان استفاده می کنند. با این حال ، بسیاری از ما نمی خواهیم از روشنایی استفاده کنیم و وقتی که از دیدن شکوفه های بهار و تابستان به اندازه کافی خوشحال می شویم هزینه های خود را صرف می کنیم.

آبیاری:
یک اشتباه بزرگ این است که اینها را بیش از حد آبیاری کنید یا حتی آنها را با آب خیلی سرد آب دهید. آب بسیار سرد از رشد جلوگیری می کند ، باعث ایجاد لکه های برگ می شود و ممکن است باعث تغییر رنگ شود. بهتر است هنگامی که خاک در اثر لمس کمی خشک شد و از بالا یا پایین آن را آبیاری کنید ، آنها را آبیاری کنید. آب اضافی ته سینی قابلمه باید برداشته شود.

خاک:
بهتر است از یک ترکیب تخلیه سریع خاک استفاده شود. من در واقع از مخلوط خاک آفریقایی V با 1 قسمت ورمیکولیت استفاده می کنم زیرا به اندازه کافی ارزان است و یافتن آن در بسیاری از فروشگاه ها آسان است.

کود:
هر دو هفته یک بار با کود متعادل و فاقد اوره کود دهید. یا حتی بهتر ، یک راه حل خاص برای A.violets.

گلدان دوباره:
در صورت نیاز گلدان را دوباره آماده کنید (دمای اتاق زیر 70 درجه فارنهایت / 21 درجه سانتیگراد نیست). من این کار را حداقل سالی یک بار یا حتی سالی دو بار انجام می دهم. نیازی به افزایش اندازه گلدان نیست ، مگر اینکه به گلدان بسته شود یا بزرگتر شود.

رطوبت هوا:
اینها برای رشد سالم و گلدهی به رطوبت بالا و مه آلودگی فراوان (با آب گرم لوک ، نه در معرض تابش مستقیم آفتاب و فقط برگها) نیاز دارند. شما می توانید از یک سینی رطوبت برای پشتیبانی از سطوح صحیح استفاده کنید که نیاز به سنگ ریزه های کوچک یا یک لایه شن در پایین با آب اضافه شده در زیر سطح است.

تکثیر:
توالت فرنگی توسط قلمه های برگ (AV های Chimera فقط توسط مکنده ها) تکثیر می شود و در یک مخلوط گلدان قرار می گیرد.

نظافت و هرس:
عاقلانه است که برگها ، گلها و ساقه های در حال مرگ را برای تشویق رشد جدید در اسرع وقت بردارید. شاخه های جانبی (مکنده) جدید را نیز به محض شروع رشد از بین ببرید. برداشتن تاج ها باید با دقت زیادی انجام شود.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع :www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها927 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات