بنجامین آمستل | تکثیر و پرورش

0

بنجامین آمستل | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
0

بنجامین آمستل | تکثیر و پرورش

انجیر برگ کمانچه ( Ficus lyrata ) یک گیاه نمونه داخلی پرطرفدار است که دارای برگهای بسیار بزرگ ، رگه دار و رگبرگ و به شکل ویولن است که به حالت ایستاده رشد می کنند. این گیاهان بومی مناطق گرمسیری آفریقا هستند ، جایی که در شرایط بسیار گرم و مرطوب رشد می کنند. این امر آنها را برای تولیدکننده خانه که احتمالاً در تکثیر این شرایط بخار مشکل دارد ، تا حدودی به چالش می کشد. با این حال ، آنها گیاهان نسبتاً سختی هستند که می توانند برای مدت زمان نسبتاً طولانی در یک محیط کم نظیر مقاومت کنند.

انجیرهای برگ کمانچه به عنوان نقاط کانونی یک اتاق مناسب هستند ، اگر بتوانید آنها را در ظرفی کف قرار دهید که گیاه اجازه می دهد حداقل تا 6 فوت رشد کند. (قد اکثر نمونه های داخلی تقریباً 10 فوت است.) آنها بسیار سریع پرورش می دهند و در هر نقطه از سال قابل گلدان هستند اگر مانند اکثر باغبانانی که برای نگهداری در خانه گیاهان مهد کودک تهیه می کنند ، گلدان داشته باشید.

نام گیاه شناسی
فیکوس لیراتا

نام متداول
انجیر برگ کمانچه ، انجیر بانجو

نوع گیاه
برگ سبز همیشه سبز

اندازه بالغ
50 فوت قد (خارج از منزل) ، 10 فوت قد (داخل خانه)

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه بخشی

نوع خاک
لومی ، رطوبت متوسط ​​، تخلیه خوب

PH خاک
6 تا 7

زمان شکوفه
به ندرت در خارج از منطقه بومی خود گل می دهد

رنگ گل
ناچیز

مناطق مقاومت
10 تا 12

منطقه بومی
گرمسیری غرب آفریقا

چگونه می توان برگ کمانچه را رشد داد

انجیر برگ کمانچه تا زمانی که بتوانید شرایط رشد آنها را درست کنید گیاهان خاصی نیستند. هنگامی که به عنوان گیاه خانگی رشد می کنید ، آماده باشید که هر چند روز یکبار برگ درخت نی خود را بچرخانید تا قسمت دیگری رو به منبع نور قرار گیرد. به این ترتیب ، بیش از آنکه به سمت نور متمایل شود ، رشد یکنواختی خواهد داشت.

همچنین ، هر هفته یا دو هفته برگها را با یک پارچه مرطوب گردگیری کنید. این امر نه تنها باعث براقیت و جذابیت بیشتر برگ ها می شود ، بلکه باعث می شود تا نور خورشید به برگها برای فتوسنتز برخورد کند. علاوه بر این ، می توانید هر گونه برگ آسیب دیده یا مرده را از بین ببرید ، زیرا دیگر به درد گیاه نمی خورد. و در صورت تمایل می توانید بالای ساقه اصلی را هرس کرده و عادت رشد بیشتری داشته باشید.

سبک

انجیر برگ کمانچه برای رشد و به نظر رسیدن به بهترین شکل به نور صاف و تصفیه شده ای نیاز دارد. نور مستقیم خورشید می تواند باعث سوختگی برگها شود ، به ویژه در معرض آفتاب گرم بعد از ظهر. و گیاهانی که در شرایط نوری بسیار کمی نگهداری می شوند ، به سرعت رشد نخواهند کرد.

خاک

هر نوع مخلوط گلدان گیاهی در محیط داخلی باید برای انجیر برگ کمانچه مناسب باشد. اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی تخلیه می شود.

اب

انجیر برگ کمانچه مقدار متوسطی از رطوبت را در خاک دوست دارد. اگر گیاه آب کافی دریافت نکند ، برگ های آن پژمرده می شوند و رنگ سبز روشن خود را از دست می دهند. و اگر آب زیادی دریافت کند ، گیاه ممکن است برگ های خود را رها کند و دچار پوسیدگی ریشه شود ، که در نهایت می تواند آن را از بین ببرد. در فصل رشد (بهار تا پاییز) انجیر برگ کمانچه خود را آبیاری کنید که اینچ سطح خاک خشک شود. و در طول ماه های زمستان ، آب کمی کمتر است.

بعلاوه ، این گیاهان به سطح بالای نمک در خاک حساس هستند. بنابراین ایده آل است که خاک را شستشو دهید تا حداقل ماهیانه آب از گلدان خارج شود. این به جلوگیری از تجمع نمک کمک می کند.

دما و رطوبت

انجیر برگ کمانچه نوسانات شدید دما را دوست ندارد. اتاقی که بین 60 تا 85 درجه فارنهایت است معمولاً خوب است ، اگرچه باید گیاه را دور از مناطق دارای انبوه و همچنین منافذ تهویه مطبوع و گرمایش قرار دهید. این می تواند باعث تغییر ناگهانی دما شود. 

سطح رطوبت بین 30 تا 65 درصد را دنبال کنید. در صورت نیاز به تکمیل رطوبت ، گیاه خود را روزانه با آب تمیز در بطری اسپری غبارآلود کنید. یا می توانید آن را روی سینی سنگریزه های پر از آب قرار دهید ، به شرطی که ته دیگ به آب نرسد. بعلاوه ، انجیر برگ کمانچه می تواند از بودن در یک اتاق با یک رطوبت ساز بهره مند شود. 

کود 

بارور در طول فصل رشد با مواد غذایی گیاهی بالا نیتروژن، دستورالعمل های زیر برچسب. کودهایی وجود دارد که مخصوص میوه انجیر برگ کمان ساخته شده اند. معمولاً در زمستان مجبور به تغذیه گیاه خود نخواهید شد.

گلدان و گلدان

برنامه ریزی کنید که هر سال یک بهار یک انجیر برگ جوان کمانچه دوباره تولید کنید. یک ظرف محکم انتخاب کنید که قطر آن تقریباً 2 اینچ بزرگتر از ظرف موجود باشد. گیاه را به آرامی از گلدان فعلی آن شل کنید ، در حالی که پایه آن را نگه داشته اید آن را بیرون آورده و در گلدان جدید قرار دهید. فضاهای اطراف گیاه را با مخلوط گلدان پر کنید. 

هنگامی که گیاه بالغ شد ، احتمالاً برای تولید مجدد بسیار بزرگ است. در این صورت ، هر اینچ چند سانتی متر اول خاک را بردارید و خاک تازه آن را جایگزین کنید. 

علاوه بر این ، اگر کارهای گلدان را در فضای باز انجام می دهید ، این کار را هنگامی انجام دهید که حداقل دما 50 درجه فارنهایت باشد. هر چیز سردتر می تواند فشار زیادی برای انجیر برگ کمانچه ایجاد کند.

آفات و بیماری های شایع

این گیاهان از نظر آفات و بیماری جدی نیستند ، اما ممکن است مستعد ابتلا به کنه عنکبوت ، مقیاس و بیماری های باکتریایی یا قارچی باشند. با این مشکلات ، ممکن است آسیب برگ ، مانند لکه ها یا لکه های تیره ، و همچنین اشکالات کوچک روی برگ ها را مشاهده کنید. در اسرع وقت با یک قارچ کش مناسب ، سموم دفع آفات ، و یا داروهای دیگر مسئله را درمان کنید. و اطمینان حاصل کنید که گیاه شما گردش هوا کافی دارد و در شرایط بیش از حد مرطوب نشسته است ، که می تواند به جلوگیری از مشکلات آینده کمک کند.

انواع شکل کمانچه – برگ

گونه اصلی ، Ficus lyrata ، رایج ترین گیاه انجیر برگ کمانچه است که باغبانان می کارند. اما ارقام مختلفی نیز در دسترس است ، از جمله: 

  • Ficus lyrata ‘Bambino’: این یک نوع کوتوله است که فقط به چند فوت قد می رسد.
  • Ficus lyrata ‘Compacta’: این گونه می تواند تا 5 فوت قد برسد و دارای برگهای دسته ای کوچکتر و دسته ای تر از گونه های اصلی است.
  • Ficus lyrata ‘Variegata’: این یک نوع غیر معمول با برگهای نمایشی است که ترکیبی از سبز و خامه است. 

grow fiddle leaf fig indoors 1902756 05 32d2eb47c63a427cabec0f5a52445013 - بنجامین آمستل | تکثیر و پرورش

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1198 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات