بنت قنسول | تکثیر و پرورش

0

بنت قنسول | تکثیر و پرورش

گل سرخ موجود در گیاه بنت قنسول بسیاری از تولید کنندگان را به خود جلب می کند. انواع مختلفی از بنت قنسول وجود دارد ، اگرچه نوع برگ قرمز محبوب ترین است.

بنت قنسول به دلیل گیاه تزئینات کریسمس و اهداف مذهبی مورد توجه بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است.

شرح

Poinsettia bract - بنت قنسول | تکثیر و پرورش
گیاه بنت قنسول که بومی مکزیک است ، به یک گیاه محبوب کریسمس و تعطیلات تبدیل شده است که در داخل خانه رشد می کند ، عمدتا برای گلهای سرخ جذاب و شاخ و برگ سبز. گفته می شود که آغاز بوته تبدیل شدن این بوته به گیاه کریسمس از قرن شانزدهم میلادی از روایتی در مورد دختری جوان که علف های هرز را جمع می کرد و آنها را در مقابل دگرگونی کلیسا قرار می داد ، که شکوفا می شود به بنت قنسول بازمی گردد.

این گیاه در آمریکا بسیار محبوب است به طوری که 12 دسامبر روز ملی بنت قنسول است و می توان آنها را از بسیاری از فروشگاه ها خریداری کرد.

برگها و گلها: سر گل از شاخه های قرمز با گلهای زرد کوچک در مرکز سر تشکیل شده است. برگ ها به شکل برگ لوب مانند برگهای سبز تیره به نظر می رسند ، اما رنگ آنها فقط متفاوت است. این گیاه به جای گل است که این گیاه را به یک گیاه زینتی جذاب تبدیل می کند. اگرچه ، انواع گل قرمز محبوب ترین است ، یک پرورش دهنده همچنین می تواند انواع صورتی ، سفید و کرم کم رنگ را پیدا کند.

گلها (ساقه) پس از خرید معمولاً حدود 6-2 ماه دوام می آورند. هنگام خرید گیاه بررسی کنید که گلهای کوچک زرد هنوز باز نشده اند ، بنابراین دوره گلدهی طولانی تر دارید. اگر در حال حاضر باز شده اند ، احتمالاً وقت کمتری با گل خواهید داشت.

بعد از گل: بعد از گل كردن بنت قنسول و ریزش برگها – این پایان زندگی خارق العاده بوته ها است ، مگر اینکه وقت و حوصله داشته باشید تا دوباره برای کریسمس بعدی دوباره شکوفا شوید.

گلدهی مجدد: در اینجا مراحل اساسی برای تشویق این گیاه برای شکوفایی مجدد وجود دارد ، که آسان نیست.

  • آوریل – مه: تمام ساقه ها را قطع کنید (هنگامی که پوست و برگها شروع به ریزش کرد) به طول تقریبی 4 اینچ ، آب کمتری بگذارید و اجازه دهید که خاک گیاه خشک شود و گیاه در یک مکان سایه دار خنک قرار بگیرد (60 درجه سانتیگراد / 15 ° C – 65F ° / 18 ° C). این کار باید در ماه آوریل – مه انجام شود.
  • مه – سپتامبر: در ماه مه گلدان را دوباره گلدان کرده و بیشتر مخلوط گلدان قدیمی را جایگزین کنید ، سپس آبیاری را شروع کنید. پس از خشک شدن خاک کاملاً آبیاری کنید و تا سپتامبر هر 4 هفته یکبار تغذیه کنید. گلدان می تواند کمی بزرگتر باشد اگر ریشه ها به گلدان قدیمی متصل شوند. در این دوره رشد جدید را هرس کنید بنابراین فقط 4-5 ساقه قوی و 1-3 برگ بر روی هر یک از آنها دارید.
  • اکتبر – نوامبر: اواخر سپتامبر زمانی است که کنترل نور بسیار مهم است. بنت قنسول اکنون باید به مدت 14 ساعت در روز (از حدود 6 بعد از ظهر تا 8 صبح) با یک جعبه یا کیسه پلاستیکی سیاه پوشانده شود. این کار باید به مدت 8 هفته روزانه انجام شود. در طول روز گیاه را روی طاقچه پنجره ای روشن یا نزدیک آن قرار دهید و آبیاری و تغذیه معمولی را ادامه دهید.
  • دسامبر: ییپه … اکنون می توانید کاهش نور مصنوعی را متوقف کنید ، باید جوانه ها را مشاهده کنید و ممکن است کمی بلندتر شده باشد. از همین حالا مراقبت و توجه طبیعی را شروع کنید و کوددهی را تا فوریه متوقف کنید.

حقایق

اصل و نسب:
مکزیک و آمریکای مرکزی.

نام ها:
Poinsettia ، (رایج). Euphorbia Pulcherrima (گیاه شناسی / علمی).

حداکثر رشد (تقریبا):
ارتفاع 18 “(45 سانتی متر).

سمی برای حیوانات خانگی:
برای گربه ها و سگ ها سمی است.

euphorbia pulcherrima garden center - بنت قنسول | تکثیر و پرورش
Poinsettia displayed on wall - بنت قنسول | تکثیر و پرورش
Yellow Bract Euphorbia Pulcherrima - بنت قنسول | تکثیر و پرورش

poinsettia pulcherrima - بنت قنسول | تکثیر و پرورش

مراقبت از بنت قنسول

درجه حرارت:
دمای متوسط ​​از 65 تا 75 درجه فارنهایت (18 تا 24 درجه سانتیگراد) و کمتر از 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) در فصل گلدهی مناسب است. برای گلدهی مجدد پس از ماه مارس ، از دستورالعمل های بالا پیروی کنید.

سبک:
یک نقطه با نور زیاد در نزدیکی پنجره مورد نیاز است. اگر امیدوارید گیاه دوباره گل تولید کند ، از تابش مستقیم خورشید در طول تابستان خودداری کنید.

آبیاری:
آبیاری کاملاً مناسب پس از خشک شدن خاک در اثر لمس ، پیشنهاد می شود. آبیاری با آب مقطر یا باران توصیه می شود بسیار کم باشد. اجازه ندهید گیاه درون آب درون سینی آن بنشیند زیرا این امر ممکن است باعث پوسیدگی ریشه شود (آب اضافی آن را خارج کنید).

خاک:
اگر بعد از فصل گلدهی قصد گلدان دوباره دارید ، از مخلوط گلدان استفاده کنید که حاوی پیت ماس ​​، پرلیت و ورمیکولیت یا موارد مشابه است.

گلدان دوباره:
اگر ریشه گیاه شما از اردیبهشت تا خرداد در گلدان قرار گرفت ، گلدان را دوباره گلدان کنید.

کود:
کود متعادل باید از فوریه – نوامبر هر 4 هفته یک بار با یک محلول مایع متعادل استفاده شود

رطوبت:
رطوبت طبیعی اتاق باید خوب باشد و برگها را غالباً در فصل گلدهی غبارآلود کنید.

تکثیر:
گیاه poinsettia را با قلمه های ساقه در ابتدای تابستان تکثیر کرده و از هورمون ریشه زایی استفاده کنید.

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.houseplantsexpert.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1356 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات