برگ عبایی | تکثیر و پرورش

0

برگ عبایی | تکثیر و پرورش

برگ عبایی ( برگ عبایی ) یک گیاه چند ساله است که شهرت خود را به عنوان یک گیاه خانگی تقریباً غیر قابل تخریب به دست آورده است ، اگرچه در مناطق رشد 6 تا 11 USDA نیز مقاوم است. دارای برگهای براق سبز عمیق و بسیار کم طاقت است که از غفلت که به راحتی گیاهان کمتری را از بین می برد زنده مانده است. برگ عبایی عملاً در تاریکی رشد می کند و این گیاه گزینه ای عالی برای مناطقی است که در سایه عمیق پر از مشکل می شوند.

هنگامی که در فضای باز رشد می کند ، گلهای بنفش خامه ای در نزدیکی پایه گیاه تولید می کند ، اما شکوفه ها معمولاً در گیاهان داخلی ظاهر نمی شوند.

نام گیاه شناسی
Aspidistra elatior

نوع گیاه
گل چند ساله ، گیاهان آپارتمانی

اندازه بالغ
24 اینچ قد و عرض

قرارگیری در معرض نور خورشید
سایه کامل

نوع خاک
داخل سالن: خاک گلدان ؛ فضای باز: ماسه ای ، سفالی

PH خاک
5.5 تا 6.5

زمان شکوفه
اوایل تابستان

رنگ گل
کرم با رنگ مارون در سطح داخلی

مناطق مقاومت
6 تا 11

منطقه بومی
تایوان ، جزایر ژاپن

چگونه می توان برگ عبایی را پرورش داد

برای یک باغبان با انگشت شست قهوه ای ، از این گیاه مقاوم و با دوام می توان در مناطقی که همه موارد دیگر با شکست روبرو می شود استفاده کرد. همیشه سبز است و می تواند سایه عمیق زیر پله های عرشه یا پایه هایی را که تقریباً هیچ نور آفتابی ندارند ، کنترل کند. این گیاه مقاوم در تابستانهای بسیار گرم و خشک شکوفا می شود و در زمستان های سرد به راحتی آسیب نمی بیند. به نظر می رسد حشرات آن را به حال خود رها می کنند و به ندرت بیماری از هر نوع آن آزار می یابد. 

برگ عبایی هنگامی که در محوطه سازی فضای باز استفاده می شود به عنوان پوشش زمینی در زیر درختان معمول است. همچنین می توانید از آن به عنوان گیاه پس زمینه در تخت گل خود یا همراه با آزالیا برای یک گیاه پر کننده در بین استفاده کنید. آنها دارای برگهای قائم و مرتب هستند که از یک ریزوم زیرزمینی رشد می کنند . این گیاه دارای گلهای کوچک بنفش است که فقط در نزدیکی سطح خاک ظاهر می شود و در شاخ و برگ آن پنهان است.

این گیاهان بسیار قابل اعتماد ، جذاب و تحمل گیاهان هستند. اکثریت قریب به اتفاق اشتباهات در گیاهان چدن یا به دلیل آب زیادی است که با گوشه های تاریک همراه است (از خاک غرقاب آب متنفر نیستند) یا در اثر تابش مستقیم خورشید ، باعث می شود برگها قبل از مرگ زرد و سپس قهوه ای شوند. گیاهان قدیمی اغلب می توانند از ریزوم های دست نخورده جوان شوند ، حتی گیاهانی که به نظر می رسد از کمبود آب خشک شده اند. اینها همچنین گیاهان پاسیو گلدانی عالی هستند.

سبک

گیاهان چدنی را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید ، که باعث سوختگی برگها می شود. اگر از آن به عنوان گیاه خانگی استفاده می کنید ، می توانید آن را دور از پنجره ها یا نزدیک پنجره های رو به شمال قرار دهید. در خارج گیاهان چدنی را در منطقه ای سایه دار و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

خاک

اگر برگ عبایی شما یک گیاه خانگی است ، از خاک گلدان با پایه کمپوست با مقدار pH بین 5.5 تا 6.5 استفاده کنید. در خارج ، گیاه می تواند در خاکهای شنی یا رسی رشد کند.

اب

برگ عبایی مقاوم به خشکی است ، اما به مقداری آب احتیاج دارد – فقط مطمئن شوید که بیش از حد آب آن را نمی گیرید ، که می تواند منجر به مرگ گیاه در اثر پوسیدگی ریشه شود. بگذارید بین آبیاری خشک شود و با انگشتان خود بررسی کنید تا خاک مرطوب باشد.

دما و رطوبت

A. elatior را می توان در دمای بین 45 تا 85 درجه فارنهایت پرورش داد – آنها از نظر دما و رطوبت زیاد نیستند.  اگر برگ عبایی را در فضای باز در یک ظرف پرورش می دهید ، قبل از اولین سرما آن را داخل آن ببرید تا اجازه دهد گیاه در دمای کمی گرمتر به خواب زمستانی می رسد.

کود

برگ عبایی خود را هر دو هفته یکبار با کود مایع همه منظوره در ماه های بهار و تابستان بارور کنید. کوددهی در ماه های پاییز و زمستان ضروری نیست. فقط پس از آبیاری گیاه کود دهید تا از سوختن ریشه جلوگیری شود. به خاطر داشته باشید که گیاهان چدن ، حتی در صورت لقاح ، به آرامی رشد می کنند.

گلدان و گلدان

هر سال دیگر در صورت لزوم ، به طور ایده آل در بهار ، عکس را مجدداً تهیه کنید. به عنوان گیاهان ریزوماتوز ، گیاهان چدنی می توانند بارگیری مجدد کمتری را تحمل کنند ، حتی تا چهار تا پنج سال بدون گلدان ادامه داشته باشند. به دنبال زمانی باشید که گیاه از گلدان بزرگتر شود و ریشه های آن از لبه رشد می کند.

گیاهان چدنی تبلیغاتی

گیاهان Aspidistra با تقسیم تقسیم می شوند. برای شروع گیاه جدید ، قطعاتی از ریزوم را بردارید که حداقل شامل دو برگ باشد. گلدان را به قطعات ریزوم تبدیل کنید که حداقل شامل دو برگ است. گلدان را درون خاک گلدان تازه بچرخانید و مرطوب و گرم نگه دارید تا جوانه های جدید شروع شود. اگرچه گیاهان جدید رشد کند دارند ، اما با کمی صبر و وقت ، گیاه جدید رشد می کند. 

انواع برگ عبایی

سه نوع الیتور Aspidistra وجود دارد :

  • ‘Okame’ که به آن “Variegata” نیز گفته می شود: به جای شاخ و برگ سبز عمیق ، این گیاه دارای برگ های سفید و سبز متنوع است.
  • ‘Ashahi’: این گونه با رشد گیاه نکات سفید رنگی ایجاد می کند.
  • ‘آهنگ لنون’: برگها دارای نوارهای عمودی سبز روشن یا زرد هستند.

آفات و بیماری های شایع

Aspidistra elatior می تواند تحت تأثیر لکه برگ قرار گیرد ، که به صورت لکه های قهوه ای یا سیاه ظاهر می شود که قبل از ریزش برگها به رشد خود ادامه می دهند. برگهای آلوده را بردارید و از قارچ کش باند پهن روی گیاه استفاده کنید.

گیاهان چدنی همچنین می توانند تحت تأثیر اشکالات پوستی ، حشرات مقیاس دار و کنه های عنکبوتی قرار بگیرند. گیاهان سالم را از افراد تحت تأثیر حشرات جدا کنید. برای مبارزه با اشکالات پوستی ، از ترکیبی حاوی روغن چریش استفاده کنید ، در حالی که حشرات مقیاس را می توان با مواد شیمیایی اثر سیستمیک مورد حمله قرار داد. برای از بین بردن کنه های عنکبوت ، حشرات را با آب بشویید و در صورت لزوم از روغن چریش استفاده کنید.

GettyImages 1056184352 870cee599255475d84a1ea62df4c9173 - برگ عبایی | تکثیر و پرورشgrow cast iron plants aspidistra 1902740 5 2898ddda242e4a1aa9f50d6f03149560 - برگ عبایی | تکثیر و پرورشgrow cast iron plants aspidistra 1902740 9 d8fc203e5a23456c8d9bca0aa529adaa - برگ عبایی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع : www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1176 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات