برگ خنجری | تکثیر و پرورش

0

برگ خنجری | تکثیر و پرورش

این گیاه خاردار ، که کاج پیچی نیز نامیده می شود ، برگهای بلندی را می پراند که به طرز زیبایی از مرکز خارج می شوند. نام گیاه شناسی آن برگ خنجری است و نام رایج آن تا حدی گمراه کننده است: کاج پیچی در واقع کاج نیست و نام آن از شباهت اندک برگهای آن به آناناس ناشی می شود. اگرچه این برگها به خوبی مارپیچ می شوند ، اما دارای ردیفهایی از خارهای تیز و قلاب دار هستند که از دو طرف آن ها می گذرد و لمس آنها بسیار ناخوشایند است.

به خوبی با شرایط مختلف سازگار می شود

برگ خنجری پرورش دهنده خوبی است که به خوبی با شرایط مختلف سازگار است و در صورت نگهداری صحیح در نهایت بیش از چهار فوت رشد می کند. برگهای آن نیز نسبتاً طولانی رشد می کنند: تا سه پا.

ارقام زیادی از کاج پیچی وجود دارد که بسیاری از آنها (تا حدی گیج کننده) در لیست های دیگر قرار گرفته اند و یا توسط منابع مختلف گیاه شناسی نام های مختلفی به آنها داده شده است: با این حال ، لازم به ذکر است که انواع متنوع و جامد رنگی وجود دارد که هر یک از آنها منافع خود کاج می تواند تا پانزده سال زنده بماند و با پیر شدن ، ریشه های آن از خاک اطراف پایه نمونه بیرون می زند: این ریشه ها می توانند با بارگذاری مجدد دفن شوند. این گیاه خوبی برای یک دفتر یا یک خانه بزرگ است: قرار دادن آن در گوشه ای در نظر بگیرید تا مردم خود را روی برگهای تیز آن نخورند.

شرایط در حال رشد برای برگ خنجری

  • نور : نور مستقیم زیاد خوب است ، اما گیاه می تواند در سایه مخلوط شده نیز زنده بماند.
  • آب : آن را کاملاً پراکنده آبیاری کنید. خاک آن می تواند در لایه بالایی خشک شود ، اما هرگز نباید کاملا خشک شود. P. veitchii در فصل رشد خود در تابستان به آب بیشتری نیاز دارد و پس از آن می توان آب آن را کاهش داد.
  • دما : دمای گرم بالاتر از شصت درجه. مقاوم در برابر سرما نیست .
  • خاک : این گیاه از نظر نیاز به خاک مورد علاقه نیست. به خاک گلدان کمی ماسه ای پاسخ می دهد.
  • کود : هر دو هفته یکبار با کود متعادل گیاهان خانگی در بهار و تابستان تغذیه کنید . در فصل خفته زمستان ، شما فقط فقط باید ماهیانه یک بار آن را تغذیه کنید.

برگ خنجری از شاخه های خود گسترش می یابد ، که می تواند در بهار قطع شود و در یک محیط ریشه مانند پرلیت یا مخلوط پیت ماس ​​و ماسه کاشته شود. شاخه های جدید را حتماً گرم و مرطوب نگه دارید : روی آنها را با پلاستیک بپوشانید و چند هفته بگذارید و مرتباً آنها را غبارآلود کنید. P. veitchii باید به راحتی ریشه یابی کند.

هر ساله در ابتدای فصل رشد مجدداً تخلیه کنید تا گیاه در اوایل بهار فضای رشد داشته باشد. مراقب باشید به ریشه های آن آسیب نرسد. ریشه های P. veitchii با افزایش سن از پایه آن بیرون می آیند : هنگامی که آن را دوباره تهیه کردید ، دوباره ریشه های خاک را دوباره بپوشانید و اجازه دهید دوباره رشد کنند. این ریشه های هوایی به گونه ای طراحی شده اند که گیاه را به حالت ایستاده و محکم نگه دارند. با فشار دادن آنها به داخل خاک ، کاج پیچی خود را در گلدان خود ایمن نگه می دارید.

انواع

P. veitchii تنها یکی از گونه های بسیاری از کاج های پیچ است که در سراسر جهان پخش می شود. بسیاری از پسر عموهای آن ریشه های لنگر انداختن و برگ های تیز آن را دارند. با این حال ، بیشتر آنها در داخل کشور کشت نمی شوند. یک استثنا P. amaryllifolius است ، که به ویژه به عنوان ادویه در پخت و پز آسیای جنوب شرقی محبوب است.

نکات پرورش دهنده

این گیاه باید در اتاقی نگهداری شود که نور زیادی دریافت می کند و به دلیل بزرگی بیشتر به عنوان گیاه کف کار می کند. اطمینان حاصل کنید و به برگهای آن فضای زیادی برای قوس دادن دارید. اگر کاج پیچی نور کافی دریافت نکند ، برگهای آن بجای سبز مایل به آبی مایل به سبز طبیعی کاملاً سبز می شوند: این یک تشخیص خوب است که آیا شما آن را به اندازه کافی روشن می کنید. همچنین مراقب کنه های عنکبوتی باشید: اگر گیاه شما از کنه رنج می برد ، بهترین راه مقابله با آنها پاک کردن ساده آنها با پارچه مرطوب است.

grow screw pine indoors 1902518 5 0c657ff1c5514b8c90ba4807018e2d21 - برگ خنجری | تکثیر و پرورشgrow screw pine indoors 1902518 8 b03a8f14733946a2988e78ddc22271b5 - برگ خنجری | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع: www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1016 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات