برگ بیدی | تکثیر و پرورش

0

برگ بیدی | تکثیر و پرورش

برگ بیدی گیاهی است شکوفا بهار ، دارای برگهای بلند و بند دار و جوانه های بنفش آبی. بومی آمریکای شمالی ، آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی است ، این باغ به دلیل مراقبت آسان و دوره شکوفائی چند هفته ای ، مورد پسند محبوب هر باغ است. برگ بیدی با فرم نامرتب و چمن مانند (برگهای آن می تواند هر فصل تا دو فوت رشد کند) مشخص می شود که با گلهای یک چهارم اندازه می گیرد و فقط یک روز دوام می آورد. خوشبختانه ، هر گیاه جوانه های زیادی در طول بهار و اوایل تابستان تولید می کند. هنگامی که ترک خورد ، ساقه عنکبوت یک ماده سفید و چسبناک ترشح می کند که پس از سفت شدن به حالت نخ و ابریشمی در می آید (شبیه تار عنکبوت) ، بنابراین نام رایج غیرمعمول خود را ایجاد می کند.

نام گیاه شناسی
 Tradescantia

نام متداول
 عنکبوت ، اشکهای بیوه

نوع گیاه
 چند ساله علفی

اندازه بالغ
 6 اینچ – طول 2 فوت ، عرض 1–1.5 فوت

قرارگیری در معرض نور خورشید
 سایه جزئی

نوع خاک
 مرطوب اما خوب تخلیه

PH خاک
 اسیدی

زمان شکوفه
 بهار تابستان

رنگ گل
 آبی ، بنفش ، صورتی

مناطق مقاومت
 4-7 (USDA)

منطقه بومی
 آمریکای شمالی ، آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی

مسمومیت
 غیر سمی

برگ بیدی

باغبانان تازه کار و حرفه ای به دلایل زیادی برگ بیدی را دوست دارند ، در میان آنها شکوفه های تکرار شونده جذاب و مراقبت مستقیم است. این گیاه علفی به صورت توده ای رشد می کند ، و این گیاه را به گزینه ای ایده آل برای لبه زدن باغچه ، آستر گذراندن یک مسیر یا افزودن رنگ بهاری زودرس به تختخواب خود تبدیل می کند. این گیاه در خاکی مرطوب اما خوب زهکشی می کند ، اما در غیر این صورت بی عیب است ، در هر دو محیط آفتابی و نیمه سایه به خوبی رشد می کند و به شرایط مختلف خاک و سطح pH کمک می کند. در حالی که گیاه عنکبوت را می توان در خانه یا در ظروف با مراقبت مناسب پرورش داد ، اما به دلیل طبیعت رشد سریع و برگهای پراکنده ، برای محیط باغ بسیار مناسب است. بدون سررسیدبرای دستیابی به شکوفایی مکرر در گیاه عنکبوت شما ضروری است. با این حال ، تمایل به اشتیاق و اشتیاق برای خود کاشتن دارد ، بنابراین اگر نگران مهار گسترش گیاه عنکبوت خود هستید ، می توانید گیاهان را پس از آخرین گلدهی خود دوباره قیچی کنید تا فرصتی برای دانه زدن پیدا نکنند.

سبک

مانند بسیاری از شرایط رشد ، عنکبوت زیاد در مورد نور خورشید – یا فقدان آن – زیاد گیرا نیست. در حالی که گیاه تمایل دارد سایه جزئی را ترجیح دهد ، اما تقریباً در هر محیط خوب عمل می کند ، به شرطی که حداقل چند ساعت در روز نور داشته باشد و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید در تمام روز ، آب کافی داشته باشد. همانطور که گفته شد ، بسته به میزان نور آفتاب گیاه عنکبوت شما تفاوت در میزان و دفعات شکوفا شدن را مشاهده خواهید کرد ، بنابراین اگر به یک گیاه خاص خودنمایی امیدوارید ، یک مکان آفتاب گیر تر را انتخاب کنید.

خاک

برگ بیدی به راحتی در هر شرایط خاک رشد می کند ، تا زمانی که مرطوب باشد اما زهکشی خوبی داشته باشد – در یک خاک مرطوب که دارای pH کمی اسیدی 5/5 تا 6.0 است ، بهترین رشد را دارد. از آنجا که گیاه همزمان با رشد تمایل به جمع شدن و پراکندگی دارد ، بهتر است در بهار کاشته شود ، در عمق خاک چهار تا شش اینچ و در فاصله بین هر گیاه حدود یک فوت قرار دارد تا فضای کافی برای رشد داشته باشد.

اب

در حالیکه گیاه عنکبوت گیاهی مقاوم به خشکی است ، اما در خاک مرطوب بهترین عملکرد را دارد و باید هر چند روز یکبار آبیاری شود ، مخصوصاً در ماههای گرم تابستان. اگر در منطقه ای با طوفان های مکرر تابستانی زندگی می کنید ، احتمالاً محیط طبیعی شما باران کافی را برای شاد نگه داشتن گیاهان گیاه عنکبوت فراهم می کند. گیاهانی که به جای گلدان در ظروف رشد می کنند باید بیشتر آبیاری شوند ، زیرا احتمال اینکه رطوبت کافی را حفظ کنند کمتر است.

دما و رطوبت

برگ بیدی  هنگامی که به شرایط دما و رطوبت می رسد ، چندان انتخابی نیست (توجه به روند اینجا؟). این سازگار با طیف وسیعی از مناطق مقاومت است و می تواند درجه حرارت های مختلف را تحمل کند ، و باعث می شود از اوایل بهار تا اواخر تابستان رشد کند. از آنجا که گیاهان عنکبوتی رطوبت را دوست دارند ، در آب و هوای مرطوب بسیار خوب عمل می کنند اما اگر به طور طبیعی در محیط شما وجود نداشته باشد ، به رطوبت اضافی نیاز ندارند.

کود

کوددهی گیاه عنکبوت بسیار مهم است اگر شما سعی می کنید واریته را در داخل خانه پرورش دهید – می توانید هر ماه یک بار یک کود مایع متعادل به هر ظرف گیاه گیاه عنکبوت بمالید و با بی اثر ماندن گیاه در زمستان ، برنامه خود را کاهش دهید. برای گیاهان گیاه عنکبوتی که در فضای باز پرورش می یابند ، نیاز به کود حتی کمتر است و گیاه می تواند در اوایل بهار در ابتدای دوره رشد خود به یک تا دو کاربرد کافی باشد. اگر می خواهید در طول تابستان مواد مغذی به گیاه شما اضافه شود ، می توانید به مخلوط خاک خود کمپوست اضافه کنید.

انواع برگ بیدی

بذر گیاه عنکبوت در مخلوطی از رنگ موجود است – بیشتر گیاهان tradescantia موجود در نهالستان ها ارقام گیاه عنکبوتی ویرجینیا هستند که توسط پرورش دهندگان با تمرکز بر رنگ برگ و گل تولید شده اند. آنها عبارتند از:

  • Tradescantia “بوسه آمتیست”: این گونه دارای شکوفه های بنفش آبی است که به نظر می رسد با برخورد آفتاب به آنها می درخشد.
  • Tradescantia “Concord Grape”: این مخلوط چشم نواز ، گلهای بنفش صورتی رنگ را با برگهای برجسته به رنگ آبی جفت می کند.
  • Tradescantia “انگور قرمز”: گلهای روشن گل رز در این گونه با برگ های براق و نقره ای جبران می شوند.
  • Tradescantia “Sweet Kate”: این رقم پررنگ دارای برگهای زرد روشن است که با گلهای اشباع شده آبی تضاد خوبی دارد.

هرس برگ بیدی

اشکال عمده برگ بیدی تمایل به ظاهر ژنده پس از پایان دوره شکوفا شدن آن است. راه حل این مسئله در برش در اواسط فصل نهفته است. این عمل به دو هدف انجام می شود: اول ، از کاشتن خود و علف هرز شدن عنکبوت جلوگیری می کند. دوم ، برش گیاه به میزان یک سوم (ترک حدود 8 تا 12 ساقه) یا برگ زدایی به رشد جدید باعث نیرو مجدد گیاه می شود ، احتمال شما را افزایش می دهد. شکوفه های اواخر فصل ، و آن را برای بقیه فصل قابل توجه تر نشان می دهد.

GettyImages 1222175024 574f4d06baff4115a38226f2fee620a9 - برگ بیدی | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

منبع :www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 5, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1234 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات