براي يه سايت نويس رتبه الكسا چقدر مهم است ؟

0

شرح براي يه سايت نويس رتبه الكسا چقدر مهم است ؟

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 13, 2020
گذاشتن نظر
1

شرح برای یه سایت نویس رتبه الکسا چقدر مهم است ؟

مردم عاشق چسباندن اعداد روی چیزها هستند – معمولاً وقتی آنها را با چیزهای مشابه مقایسه و تضاد می كنند – و وب سایت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به هر حال ، کدام مدیر وب سایت نمی خواهد وب سایت خود را با وب سایت رقیب مقایسه و تضاد کند؟

یکی از مشهورترین معیارها با هدف اجازه دادن به مردم برای انجام دقیق این کار ، رتبه معروف الکسا است.

چرا بدنام؟

خوب ، بسیاری از مردم به عنوان شاخصی دقیق از آنچه قرار است معیار سنجش آن باشد ، به آن اعتماد ندارند.

یعنی “نحوه عملکرد یک وب سایت نسبت به سایر سایتهای موجود در وب طی سه ماه گذشته” (به نقل از وب سایت رسمی الکسا). این خود یک مقدار تعریف مشکوکی است. منظور من این است که ، “یک وب سایت چگونه کار می کند …” یعنی چه؟

درست است ، به اندازه کافی یک مقدمه ، بیایید گیر کنیم.
اندکی تاریخچه
الکسا در سال 1996 تاسیس شد ، یک شرکت تابعه از Amazon.com مستقر در کالیفرنیا است (که توسط آمازون در سال 1999 خریداری شد) که متخصص در ارائه اطلاعات تجاری وب ترافیک جمع آوری شده از طریق نوار ابزارهای مختلف و پسوندهای مرورگر وب است.

internet wayback machine - برای یه سایت نویس رتبه الکسا چقدر مهم است ؟

برخی از فعالیتهای برجسته قبلی الکسا شامل تهیه یک پایگاه داده است که به عنوان پایه ای برای ایجاد دستگاه Wayback و ایجاد امکانات جستجوی مختلف (که اکنون عمدتا متوقف شده است) عمل می کند.

ویژگی ای که احتمالاً برای آن بیشتر شناخته شده است ، البته “Alexa Rank” – معیاری که وب سایت ها را از نظر محبوبیت و یا بهتر بگوییم میزان عملکرد آنها در سه ماه گذشته رتبه بندی می کند.

توجه: برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه رتبه الکسا ، این پست قبلی ما را بررسی کنید .
چگونه رتبه الکسا اندازه گیری می شود؟
طبق صفحه اطلاعات وب سایت رسمی الکسا ، این رتبه با استفاده از “ترکیبی” از میانگین بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه سایت و تعداد تخمینی بازدیدهای صفحه در سایت طی سه ماه گذشته محاسبه می شود. سایتی که بالاترین ترکیب بازدیدکنندگان و بازدیدهای صفحات منحصر به فرد را دارد در رتبه # 1 قرار دارد.

alexa toolbar - برای یه سایت نویس رتبه الکسا چقدر مهم است ؟

داده ها از زیر مجموعه ای از کاربران اینترنت با استفاده از یکی از 25000 پسوند مرورگر برای Google Chrome ، Firefox و / یا Internet Explorer جمع آوری می شوند. سپس یک الگوریتم تعصبات بالقوه مختلف را اصلاح می کند و تلاش می کند بازدیدکنندگانی را که ممکن است در صفحه اندازه گیری الکسا نباشند جبران کند (عاملی که همیشه برای جبران آن تلاش نکرده است) و داده ها را بر اساس موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان عادی می کند.

الکسا به داده های بازیابی شده از مرورگرها با عنوان ” پنل جهانی ترافیک ” خود اشاره می کند و داده های میلیون ها کاربر اینترنت را از این طریق می گیرد. با این حال ، الکسا برای بهبود دقت در ردیابی ، داده ها را مستقیماً از اشخاص ثالث تهیه می کند.

همچنین لازم به ذکر است که الکسا رتبه بندی جداگانه ای برای زیر دامنه ها و زیر صفحات ارائه نمی دهد. این امر برای شبکه های بزرگ وبلاگ مانند WordPress.com از این قاعده مستثنی است.
چگونه می توانم رتبه الکسای وب سایت را مشاهده کنم؟
حداقل این قسمت ساده است: کافی است به وب سایت رسمی الکسا بروید ، نام دامنه کامل خود را تایپ کنید و بازگشت را فشار دهید!

alexa website analysis - برای یه سایت نویس رتبه الکسا چقدر مهم است ؟

Alexa از این گزارش به عنوان ‘تحلیل ترافیک وب سایت’ یاد می کند.

این گزارش معیارهای جالبی مانند نرخ گزاف گویی ، بازدید روزانه صفحه به ازای هر بازدید کننده ، زمان روزانه در سایت و درصد بازدید از جستجو را نشان می دهد. همچنین موارد مختلف جمعیتی ، لیستی از سایتهایی که سرعت صفحه / زمان بارگذاری صفحه را بهم پیوند می دهند و حتی همه آنها را باید با کمی نمک تهیه کرد ، برجسته می کند.

alexa toolbar wordpress org - برای یه سایت نویس رتبه الکسا چقدر مهم است ؟

همچنین می توانید با نصب نوار ابزار الکسا در مرورگر خود ، Alexa Rank هر وب سایتی را که بازدید می کنید مشاهده کنید.

علاوه بر رتبه جهانی الکسا ، همچنین رتبه الکسا ایالات متحده آمریکا برای وب سایت ، تعداد وب سایت هایی که به آنها لینک می شوند ، مدت زمان بارگیری صفحه ، وب سایت های مشابه و پیوندهایی به گزارش کامل و بایگانی Wayback Machine را برجسته می کند. وبسایت.
رتبه الکسا به چه معناست؟
به نظر می رسد که اجماع عمومی اذعان اکراه اکثر (قطعاً نه همه) این است که به نظر می رسد یک همبستگی خشن (ظاهراً با تعداد زیادی از داده های دور از ذهن) ، بین الکسا رنک سایت و ترافیک وب سایت های کاملاً مستقر وجود دارد. بیش از سطح معینی از ترافیک دریافت کنید.

alexa rank wordpress com - برای یه سایت نویس رتبه الکسا چقدر مهم است ؟

در مقاله ‘ چگونه رتبه بندی ترافیک الکسا تعیین می شود؟ ، ‘الكسا خاطرنشان كرد كه اطلاعات كافي را از منابع خود دريافت نمي كند تا رتبه بندي آن از نظر آماري معني دار باشد. همچنین یادآور می شود که هرچه سایتی به شماره 1 نزدیکتر شود ، رتبه آن نیز بیشتر قابل اعتماد است.

هر وب سایتی که دارای رتبه ای بالاتر از این 100000 ایستگاه بین راهی باشد تقریباً کاملاً قابل چشم پوشی است ، زیرا این رقم قابل اعتماد نیست.
آیا سیستم رتبه بندی الکس قابل اطمینان است؟
به نظر می رسد بسیاری از افرادی که به داده های قابل اعتماد تجزیه و تحلیل وب ، مانند Google Analytics دسترسی دارند ) ، اغلب گزارش می دهند که روند و آمار آماری که به نظر می رسد کاملاً با خط الکسای مربوطه برای هر سایت مطابقت ندارد.

جستجوی سریع در Google برای “آیا الکسا رتبه دقیق است؟” نشان خواهد داد که بسیاری از دارندگان وب سایت به سیستم رتبه بندی الکسا اعتماد ندارند.

اگرچه انصافاً ، بسیاری از این گزارش ها به وب سایت هایی با رتبه الکسای بالا اشاره می کنند که بیش از 100000 هستند.

گرچه به نظر می رسد در قلب این مشکل دو مسئله وجود دارد:

  1. الکسا قادر نیست داده های خود را از همه جمع کند (بدیهی است که به عادات مرور همه دسترسی ندارد) ، و فقط می تواند داده های زیرمجموعه ای از چند میلیون کاربر را از طریق پسوندهای خاص مرورگر جمع آوری کند. کمی عقل سلیم نشان می دهد که این تقریباً قطعاً داده ها را از حالت واقعی منحرف می کند ، زیرا احتمالاً کاربر معمولی چنین افزونه های مرورگری را نصب نکرده است.
  2. به جای اینکه این نگرانی ها را دقیقاً درمورد چگونگی محاسبه این مشکل خاص کاملاً روشن و کاملاً آزاد بیان کنید و دقیقاً نحوه جمع آوری داده های اساسی و استفاده از آن برای محاسبه رتبه را نشان دهید ، به نظر می رسد که الکسا کمتر از 100٪ در این مورد شفاف است ، با بیان ساده اینکه الکسا رنک با استفاده از ترکیبی از میانگین تخمینی بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه سایت و تعداد تخمینی بازدیدهای صفحه در سایت طی سه ماه گذشته محاسبه می شود.

هومم
آیا رتبه های الکسا مهم هستند؟
برای اکثر دارندگان سایت ، دانستن عملکرد وب سایت آنها در برابر رقابت مهم است. با این حال ، هنگام ارزیابی وب سایت خود ، توصیه من این است که به سادگی با داده های Google Analytics همراه باشید زیرا قابل اطمینان تر هستند.

معنای قابل توجهی به رتبه الکسا سایت خود نسبت ندهید.

با این حال ، هنگامی که به سایت های رقیب نگاه می کنید ، سریعاً به رتبه الکسا آنها نگاه کنید تا تصوری خشن از محبوبیت وب سایت آنها نسبت به وب سایت شما داشته باشد. در گزارش کامل تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت ، الکسا به شما نشان می دهد که چگونه مخاطبان شما با بررسی کلمات کلیدی در هر دو وب سایت و مشاهده مشخصات جمعیتی مخاطبان ، با رقبا همپوشانی دارند. این به شما کمک می کند تا ببینید بازدید کنندگان شما چقدر با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند.

لطفاً بخاطر بسپارید که Alexa Rank فقط یک راهنمای دقیق در مورد چگونگی رتبه بندی وب سایتها نسبت به یکدیگر است. بنابراین ، علی رغم اینکه وب سایت شما هزاران بازدید کننده روزانه دارد ، ممکن است رتبه Alexa شما کاهش یابد . علاوه بر این ، اگر رتبه الکسای وب سایت شما بالاتر از 100000 است ، احتمالاً بهتر است که به هیچ وجه معنی قابل توجهی به مقایسه رتبه های الکسا نسبت ندهید.
نتیجه
من شخصاً امیدوارم که الکسا به کار خود ادامه دهد تا این معیار خاص را کاملاً از ابتدا خراشیده کند زیرا مطمئناً قرار دادن یک عدد در هر وب سایت که به ما امکان مقایسه و مقایسه همه آنها را با دقت مناسب دارد بسیار خوب است.

طی ده سال گذشته ، الکسا با تهیه اطلاعات از میلیون ها کاربر اضافی ، در زمینه افزایش دقت در سیستم رتبه بندی خود کارهای زیادی انجام داده است ، اما به نظر می رسد که برای بازپس گیری ایمان صنعت هنوز مسیری طولانی در پیش است.

منبع : winningwp.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده اکتبر 13, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها2416 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات