بامبو | تکثیر و پرورش

0

بامبو | تکثیر و پرورش

ایده پرورش بامبو باعث ایجاد فریب و ترس در باغبانان می شود. همه ما در مورد آموک دویدن بامبو شنیده ایم ، که اصطلاح “مهاجم” را ملایم به نظر می رسد ، اما همچنین بسیاری از مجلات باغ با عکس هایی از گیاهان زرق و برق دار راه راه ، و حتی سیاه ، خش خش ، برازنده ، دیده می شود که در باغهای ما فوق العاده به نظر برسند آیا ارزش خطر را دارد؟

یک احتمال واقعی وجود دارد که بامبو کاشته شده در باغ شما غیرقابل کنترل شود. گیاهان غیربومی بسته به آب و هوا ، شرایط و مراقبت هایی که از آنها می شود می توانند رفتار نامناسبی داشته باشند ، اما تعداد بیشتری از فروشندگان معتبر بامبو در حال فروش انواع انباشته بامبو هستند که مناسب برای پرورش در مناطق مختلف هستند. در بیشتر موارد ، شما هنوز هم مجبورید گیاهان بامبو را به صورت پستی سفارش دهید ، زیرا بامبویی که معمولاً در مهد کودک ها به فروش می رسد ، به راحتی تکثیر می شود – معروف به مهاجم.

بامبو

بامبو علفی است (زیر خانواده Bambusoideae در خانواده Gramineae). اندازه آن می تواند از چند اینچ تا بیش از 100 فوت باشد و می تواند یک پا یا بیشتر در روز رشد کند. بامبو یکی از گیاهان بسیار پر کاربرد در جهان است. به عنوان غذا ، مواد ساختمانی ، علوفه حیوانات ، تزئینات و غربالگری استفاده می شود. گیاهان بامبو از طریق گره ها ، اتصالات بین قسمت های توخالی شاخه یا پیوند قابل تشخیص هستند.

ساده ترین راه برای طبقه بندی بامبو تقسیم آن به دونده و کلوخه است. نام های گیاه شناسی می توانند از منطقه ای به منطقه دیگر به اندازه نام های رایج متفاوت باشند ، بنابراین امتحان کردن نوع نوع بامبو برای شما گیج کننده است. هنگام کاشت بامبو احتیاط کنید و همیشه مقداری مانع داخل زمین نصب کنید:

  1. جمع شدن بامبو: خوشه ها یا بامبوهای همنوع مانند هر گیاه دیگری گسترش می یابند. با این حال ، این تمایل دارد که در یک مکان بماند ، به جای اینکه در باغ و چمن گسترش یابد و از وسط آن بیرون بیاید ، از مرکز آن کندتر شود. اکثر آنها تا  USDA Hardiness Zone 4 چند ساله هستند و باعث می شوند گیاهان باغ بسیار سازگار باشند.
  2. در حال اجرا بامبو: این همان چیزی است که باعث می شود باغبانها برای پوشش خود تلاش کنند. بامبوهای دونده یا یکپارچه توسط ریزوم های زیرزمینی پخش می شوند و می توانند فواصل زیادی را به سرعت طی کنند. از آنجا که همه آنها به عنوان یک گیاه به هم متصل شده اند ، کشتن بدون برداشتن آخرین قطعه ریزوم غیرممکن می شود. با این حال ، ریزوم ها فقط در عمق 2 تا 18 اینچی رشد می کنند و می توان آنها را با لبه های پلاستیکی 2 تا 2/1 فوت در اطراف محیط گیاه دفن کرد. از لبه خوب استفاده کنید. هرگونه ترک یا درز در لبه ها به ریزوم ها اجازه می دهد تا از طریق آن عبور کنند. بیشتر بامبوهای مقاوم و معتدل سرد دونده هستند. (بامبوهای معتدل به یک دوره خواب هوای سرد عادت دارند و اگر بخواهید آنها را در فضای داخلی رشد دهید ممکن است دچار ریزش برگ شوند).

چه مواردی را باید قبل از پرورش بامبو در نظر گرفت

  • اکثر بامبوها آفتاب کامل و PH خاک را در حدود 6.0 تا 6.2 ترجیح می دهند .
  • بامبو تازه کاشته شده نیاز به آبیاری منظم ، تاسیس و ارسال گل های جدید دارد.
  • کمبود آب بزرگترین مشکل پرورش بامبو است. با این حال ، خاک باید بین آبیاری خشک شود ، زیرا آب ایستاده نیز مانع رشد می شود.
  • بامبو رقابت بین علف های هرز را دوست ندارد.
  • برای جلوگیری از ریشه کن کردن ، باید بامبو بلندتر لبه دار شود.
  • بامبوها همیشه سبز هستند و با رشد برگها را از دست می دهند و جایگزین آنها می شوند.
  • از آنجا که بامبوها علف هستند و برای شاخ و برگ آنها پرورش می یابند ، باید با کود ازت بالا تغذیه کنید.
  • مالچ به کنترل رطوبت کمک می کند و از انواع مقاوم در برابر سرما در زمستان محافظت می کند.

هرس بامبو

قلمه های بامبو برای همیشه زنده نیستند و هر ساله باید هرس انجام شود تا پیوندهای قدیمی یا آسیب دیده برداشته شود. هرس به گیاه آسیب نمی رساند. برای جلوگیری از یک خرد خرد کردن ، دقیقاً بالای یک گره قرار بگیرید.

مشکلات رشد بامبو

کنه بامبو: این آفت مانند کنه های عنکبوتی است ، از این نظر که آب میوه ها را از برگ می مکد ، اما کنه بامبو فقط در رشته های زرد در امتداد رگه های موازی برگ بامبو ایجاد پارچه می کند. رگه های زرد به آرامی گسترش و گسترش می یابد.

گیاهان جدید بامبو باید قبل از کاشت در باغ یا در نزدیکی بامبوهای دیگر کاملاً بررسی شوند. اگر آلودگی رخ دهد ، صابون حشره کش مقداری کنترل می کند ، اما دستیابی به کنه های زیر تار آنها دشوار است. استفاده از یک کش کش سیستمیک ممکن است لازم باشد.

Mealybugs: Mealybugs بخشی از گروه مقیاس حشرات است. آنها خود را به گیاهان متصل می کنند ، اغلب در اتصالات دشوار هستند و اغلب با یک پوشش پنبه ای یا پوسته مانند از خود محافظت می کنند. این باعث می شود که آنها با حشره کش تماسی سخت نتوانند از بین بروند. انجمن بامبو آمریکا استفاده از Cygon (dimethoate) را در صورت لزوم توصیه می کند.

78394730 56a346845f9b58b7d0d139b8 - بامبو | تکثیر و پرورش

جهت خريد انواع گياه هاي آپارتماني زينتي ميتوانيد وارد فروشگاه گياهان آپارتماني ما شويد .

www.thespruce.com

حسین برخورداری سوال پاسخ داده شده ژانویه 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1150 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

منقضی شدن سم بتانال 1 پاسخ | 0 آرا
ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات