بازی های کریپتو و Metaverse صنعت را از هم جدا می کنند | اخبار متاورس

0

بازی های کریپتو و Metaverse صنعت را از هم جدا می کنند | اخبار متاورس

متاورس شبکه‌ای گسترده از جهان‌های سه‌بعدی و شبیه‌سازی‌های پایدار و بی‌درنگ است که از تداوم هویت، اشیاء، تاریخ، پرداخت‌ها، و حق و حقوق پشتیبانی می‌کند. می توان به طور همزمان توسط تعداد بسیار نامحدودی از کاربران، که هر یک حس حضور فردی دارند، تجربه کرد.

اخبار متاورس

10 نوامبر 2021

نویسنده: لورنزو کیوارینی

metaverse nft blockchain image - بازی های کریپتو و Metaverse صنعت را از هم جدا می کنند | اخبار متاورس

جستجوهای گوگل در مورد عبارت “metaverse” در ماه گذشته 50 برابر افزایش یافته است . مایکروسافت چشم انداز متاواستر خود را برای همکاری تیمی اعلام کرده است . و فیس بوک چشم انداز خود را برای متاورس اجتماعی با تغییر نام واقعی به متا ترسیم کرد .

اما متاورس چیست و چرا باید اهمیت دهیم؟

به قول متیو بال، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز، نویسنده کتاب پرایمر گسترده متاورس«متاورس شبکه‌ای گسترده از جهان‌های سه‌بعدی و شبیه‌سازی‌های پایدار و بی‌درنگ است که از تداوم هویت، اشیاء، تاریخ، پرداخت‌ها، و حق و حقوق پشتیبانی می‌کند. می توان به طور همزمان توسط تعداد بسیار نامحدودی از کاربران، که هر یک حس حضور فردی دارند، تجربه کرد.

این یک نسخه یا چشم انداز جدید از اینترنت است که در آن افراد می توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند، ایجاد کنند، کاوش کنند، کار کنند و به اشتراک بگذارند. اگر Ready Player One را دیده یا خوانده باشید، این ایده را دریافت خواهید کرد.

این دنیاهای جدید بر اساس یک زیرساخت دیجیتال جدید ساخته شده‌اند که توسط VR/MR پشتیبانی می‌شود، اما با مکانیسم‌های مالکیت جدیدی که توسط توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، بلاک چین و رمزارزها به ارمغان می‌آیند، تسهیل می‌شوند.

درک این چشم انداز از آینده ممکن است سخت باشد، اما اینجا مکانی است که میلیاردها نفر در حال حاضر رفتاری شبیه به این آینده متصور – در بازی دارند.

بازی یک صنعت جهانی 180 میلیارد دلاری است ، بزرگتر از موسیقی (23 میلیارد دلار) و باکس آفیس فیلم ( 43 میلیارد دلار قبل از سقوط همه گیر ). اما این همچنین حوزه ای است که افراد غیربازیگر نقطه کور بزرگی نسبت به آن دارند و در آن تغییر هم اکنون در راه است.

بودجه به شرکت های بازی بلاکچین در حال حاضر رسیده 2.3B $ در سال 2021 ، تا 60X از سال گذشته . این عمدتاً توسط شرکت های بازی NFT اطلاعات سرمایه گذاری انجام شده است . 

Screenshot 2021 11 10 at 11.42.56 - بازی های کریپتو و Metaverse صنعت را از هم جدا می کنند | اخبار متاورسمنظره را مشاهده کنیدمشاهده تصویر اصلی

بیش از 250 استارت‌آپ و شرکت در اطراف NFT ها ، از جمله 80 مورد بازی NFT را کشف کنید .

Screenshot 2021 11 10 at 11.41.55 - بازی های کریپتو و Metaverse صنعت را از هم جدا می کنند | اخبار متاورسمشاهده نمودارمشاهده تصویر اصلی

بازی برای کسب درآمد – یک پارادایم جدید

صنعت بازی، که پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 به یک پایگاه کاربری متشکل از 3 میلیارد نفر برسد ، اغلب در پذیرش فناوری‌ها و مدل‌های تجاری جدید پیشتاز بوده است.

با نگاهی به تاریخچه بازی می توان سه دوره را تشخیص داد:

  • پرداخت برای بازی: کسب درآمد از فروش خود بازی ها
  • بازی رایگان: کسب درآمد از طریق اقتصاد درون بازی از کالاهای دیجیتالی که توسط توسعه دهنده کنترل می شوند و خارج از بازی قابل انتقال نیستند.
  • بازی برای کسب درآمد: یک الگوی کاملاً جدید، که در آن بازیکنان می توانند در یک اقتصاد دیجیتال شرکت کنند که می تواند بین بازی ها و به دنیای واقعی با استفاده از توکن های غیر قابل تعویض، ارزهای دیجیتال و سایر فناوری های بلاک چین منتقل شود. به طور معمول، صرافی برای ارزهای رمزپایه است که توسط خود بازی اداره می شود. این اغلب به عنوان “GameFi” نیز شناخته می شود.

استارت‌آپ‌هایی مانند Dapper Labs (خالق تاپ شات NBA)، Sorare (بازی‌های فوتبال فانتزی)، Sky Mavis (خالق Axie Infinity) ، Animoca Brands ، Mythical Games ، AlienWorlds و بسیاری دیگر از این مدل جدید پیشگام هستند.

مدل بازی برای کسب درآمد، پذیرندگان مشتاقی را در کشورهای در حال توسعه پیدا کرده است. اخیراً 1/3 از پایگاه بازیکنان در Axie در فیلیپین مستقر شده است. مردم فقط با صرف چند ساعت در یک بازی موبایلی به خانواده‌هایشان غذا می‌دادند و سه برابر حداقل دستمزد ملی می‌گرفتند. اما پذیرش انبوه هنوز به قدرت نرسیده است.

شروع بازی با بلاک چین هنوز بسیار سخت است

مانع ورود به بازی های بلاک چین همچنان بالاست. شروع کار با Axie Infinity سخت است و به یک فرآیند هشت مرحله ای (دو کیف پول، خرید توکن های اتریوم و Axies و غیره) با هزینه تخمینی بیش از 1000 دلار نیاز دارد . این هنوز در مقایسه با حداکثر 60 تا 100 دلاری که برای گران‌ترین بازی‌های کنسولی می‌پردازید، فاصله زیادی دارد، حتی اگر میانگین بازگشت سرمایه حدود 5 تا 6 ماه باشد.

با وجود تبدیل شدن بازار بازی‌های بلاک چین به یکی از سریع‌ترین بخش‌های در حال رشد در صنعت بازی (NFT‌های بازی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ فروش ۲.۳ میلیارد دلاری در مقایسه با سال گذشته تقریباً نداشتند)، دروازه‌بان‌های پلتفرم سنتی در حال حاضر درهای خود را به روی NFT و NFT بسته‌اند. رمزنگاری

در حال حاضر، حتی Axie Infinity در فروشگاه های اپلیکیشن موبایل مانند گوگل پلی و اپ استور موجود نیست. این هنوز می تواند تغییر کند، نه گوگل و نه اپل به صراحت بازی های بازی برای کسب درآمد را ممنوع نکرده اند ، اما آنها را نیز پذیرفته اند.

صنعت بازی بر روی بازی NFT تقسیم شده است

چند روز پیش، شرکت پیشرو در زمینه بازی‌های رایانه شخصی Valve، «برنامه‌های ساخته شده بر اساس فناوری بلاک چین که مبادله ارزهای دیجیتال یا NFT را صادر می‌کنند یا اجازه می‌دهند» را ممنوع کرد. در جزئیات، Valve پروژه‌های بلاک چین را از Steam، سرویس توزیع دیجیتال بازی‌های ویدیویی خود، که 75 درصد از سهم بازار جهانی را برای دانلود بازی‌های رایانه شخصی در اختیار دارد، خارج کرد و بیشتر درآمدهای Valve را از طریق کاهش 30 درصدی درآمد، هدایت می‌کند .

موضع قوی Valve موجی را در صنعت ایجاد کرد، به طوری که شرکت های بازی یک طرف را انتخاب کردند و شرکت های بازی بلاک چین از آن خواستند تا ممنوعیت خود را لغو کند .

Ubisoft، Electronic Arts (EA)، Sony، Roblox قبلاً حمایت خود را از بازی های بلاک چین و NFT اعلام کرده اند. برخی دیگر مانند Epic Games (سازنده Fortnite) تا حدی از آنها حمایت می کنند، که قرار است از بازی های بلاک چین در بازار خود پشتیبانی کند اما از بلاک چین در بازی های خود استفاده نمی کند. هنوز در مورد نیات نام‌های بزرگ دیگری مانند گوگل، اپل و نینتندو، علامت‌های سوال باقی مانده است. انتظار داریم این شرکت‌ها در ماه‌های آینده با توجه به تحول سریع این حوزه، جایگاه عمومی خود را تغییر دهند.

Screenshot 2021 11 10 at 11.40.29 - بازی های کریپتو و Metaverse صنعت را از هم جدا می کنند | اخبار متاورس

بازی های بلاک چین و NFT یک غرب وحشی جدید در حال ظهور است، به این معنی که در حال حاضر پر از فرصت ها و کلاهبرداری است. در بلندمدت، رونق بازی NFT به هر شکلی در راه است.

اکنون سؤال این است که بدون پشتیبانی پلتفرم سنتی از سوی شرکت هایی مانند اپل، گوگل یا Valve، بازار چقدر می تواند بزرگ شود؟ آیا آنها فقط منتظر زمان مناسب برای پرش هستند یا ممکن است این قایق را از دست بدهند؟

منبع : dealroom

حسین قدیری تغییر وضعیت برای انتشار دسامبر 21, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1003 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات