بازار نوپا NFT در ژاپن | چشم به آسیا | اولین بازار NFT ایران

1

بازار نوپا NFT در ژاپن | چشم به آسیا
 

20220111 the budding nft market in japan.jpg?width=800&name=20220111 the budding nft market in japan - بازار نوپا NFT در ژاپن | چشم به آسیا | اولین بازار NFT ایران

تقریباً یک سال از NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض می‌گذرد که سرمایه‌گذاری و دنیای هنر را مختل کرده و جریان اصلی را شکسته‌اند و به سرفصل سودمندی پیشگامانه‌شان و سود هم برای سرمایه‌گذاران و هم برای سازندگان تبدیل شده‌اند. سال 2021 یک سال برجسته برای این صنعت بوده است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت آن در سال 2022 وجود ندارد. طبق داده های DappRadar، NFT ها بیش از 23 میلیارد دلار در حجم معاملات در سال 2021 تولید کردند که یک جهش بزرگ از حجم 100 میلیون دلاری است. در سال 2020 ثبت شده است.

از آنجایی که کشورهای آسیایی روند تجارت و جمع آوری NFT را رهبری می کنند ، ژاپن نیز به این پیشرفت ها می پیوندد زیرا صنایع و شرکت های بیشتری در حال بررسی ایده ارائه NFT در قالب های مختلف هستند. جامعه هنری در تابستان 2021 به روند صعودی ملحق شد، زمانی که Blockchain Art Exchange و GrowYourBase اولین نمایشگاه فیزیکی هنر NFT ژاپن را از ژوئن تا ژوئیه 2021 سرپرستی کردند. این پروژه پیشگام، توکیو را به عنوان یکی از برترین نقاط حساس NFT در آسیا، الهام بخش هنرمندان دیگر قرار داد. حتی مجموعه ای از شرکت ها، کار بر روی NFT ها را به عنوان یک رسانه مناسب و سودآور در نظر بگیرند.

در حالی که هیچ خبر مهمی وجود ندارد که بر روی جامعه بسیار موفق انیمه در ژاپن تمرکز کند، جوامع دیگر علاقه خود را به همکاری با NFT ها ابراز می کنند. به عنوان مثال، تیم های ورزشی در ژاپن به فروش NFT می پردازند ، به این امید که پس از شیوع بیماری همه گیر به جریان های درآمد سنتی آنها مانند فروش بلیت در استادیوم ها، سود نقدی داشته باشند.

Pacific League Marketing، شرکتی که توسط شش تیم حرفه‌ای بیسبال در ژاپن پشتیبانی می‌شود، یک سرویس NFT به نام لحظات هیجان‌انگیز را در دسامبر گذشته راه‌اندازی کرد و ویدیوهای NFT از حلقه‌های برجسته بیسبال را با قیمتی بین 2000 تا 25000 JPY یا تقریباً 18 تا 216 دلار به فروش رساند. سیستمی که نادر بودن را رتبه بندی می کند. بخش‌هایی از فروش بین بازیکنانی که در این حلقه‌های برجسته نشان داده شده‌اند توزیع می‌شود. از سوی دیگر، کلکسیونرها می توانند این NFT ها را تا اوایل سال 2022 معامله کنند، زیرا Pacific League Marketing با گروه تجارت الکترونیک Mercari برای راه اندازی این سرویس و استفاده از بلاک چین Flow Dapper Labs، که همان پلتفرم مورد استفاده است، شریک شد. توسط NBA های بسیار محبوب NBA Top Shot NFT.

جدا از ورزش، شرکت‌های ژاپنی بازی‌های ویدیویی نیز NFT را امتحان می‌کنند. به عنوان بخشی از برنامه سال 2022، شرکت مشهور بازی‌های ویدیویی کونامی متعهد شد که با انتشار اخیر مجموعه NFT با مضمون Castlevania ، به مناسبت سی و پنجمین سالگرد این فرنچایز داستانی، «پیشرفت‌های جدید» در فناوری بلاک چین را بررسی کند. دیگر شرکت‌های بازی‌های ویدیویی نیز روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کنند، مانند Square Enix که اخیراً اعلام کرده است که با متاورس برای سال 2022 ادغام می‌شود . پیام سال نوی 2022 یوسوکه ماتسودا، رئیس هولدینگ اسکوئر انیکس، بر این اعلامیه تأکید کرد، اما این شرکت قبلاً در حال آزمایش زمینه‌ها با انتشار استیکرهای NFT برای فرنچایز بازی میلیون آرتور بوده است.، که به سرعت فروخته شد و اثبات رضایت بخشی از مفهوم را برای شرکت بازی سازی ارائه کرد.

در حالی که تولیدکنندگان بازی مانند Yoshinori Kitase از Final Fantasy، Yosuke Saito از Nier و Noriyoshi Fujimoto از Dragon Quest پتانسیل NFT ها را در بازار بازی می بینند، غول بازی سگا از برنامه های آینده خود عقب نشینی کرده است. در جلسه اخیر مدیریت، هاروکی ساتومی، مدیرعامل سگا تایید کرد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای پروژه‌های مرتبط با NFT، بلاک چین یا بازی‌های بازی برای کسب درآمد ندارد. در نوامبر 2021، مشخص شد که در نتایج مالی سه ماهه دوم سگا به دنبال افزایش درآمد آتی آن با NFT است، اما این امر با واکنش منفی مشتریان مواجه شد.

در همین حال، یک استارت‌آپ ژاپنی وجود دارد که پتانسیل فروش NFTS مرتبط با موسیقی را در منطقه می‌بیند: .mura (که به عنوان “dot mu-ura” تلفظ می‌شود)، اخیراً یک بازار NFT را برای نوازندگان و طرفداران موسیقی راه‌اندازی کرده است . این پروژه توسط نوریکازو یاماگوچی از استودیو انتر آغاز شد و هدف آن تشکیل جامعه ای از به اصطلاح “مالکان مشترک” است که ریشه در این ایده دارد که خریدار صاحب اثر نماینده جامعه موسیقی است. فهرست نوازندگان شرکت‌کننده شامل فهرست قابل‌توجهی از هنرمندان مستقل و تهیه‌کنندگان اتاق خواب، مانند Clammbon، Tetsuya Komuro، و Nirgilis است.

/////////////////////////////////////////////////////////

منبع : بازارNFT ایران

دیسکورد : انجمن متاورس ایران

/////////////////////////////////////////////////////////

حسین قدیری سوال پاسخ داده شده فوریه 19, 2022
گذاشتن نظر
1

سپاس از شما جناب ثانی عزیز

تحقیقات شما بسیار عالی است به نظر شما طراحان میتوانند روی چه موضوعی تمرکز کنند که خروجی درآمدی بالایی داشته باشد .

نیما ثانی ارسال نظر جدید فوریه 20, 2022

درود بر شما جناب قدیری …

قطعا که ایران مهد هنر بوده و خواهد بود …..

این ابزار (NFT) که رشد فزاینده ای در سالهای گذشته تا به حال داشته ، بیشتر در حوزه هنر قدرت خود را به رخ کشیده است .، بی شک به خاطر محدودیتها – تحریمها و مسائل سیاسی در دنیا خیل عظیمی از هنرمندان غیر ایرانی طالب و خواهان هنر اصیل ایرانی در کشورهای دیگر هستند …. NFT ها به نظر بنده یکی از مغتنم ترین ابزارهای نشر هنر ، علی الخصوص طراحی – نقاشی و عکاسی می باشد ….

درود و سپاس جناب قدیری …

NFT ها به نظر بنده یکی از مغتنم ترین ابزارهای نشر هنر ، علی الخصوص طراحی – نقاشی و عکاسی می باشد ….

گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1383 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات